Ga naar inhoud
  • 0

Deurklink zit niet goed na verwijderen deuslot


rvandenb

Vraag

Ik heb onlangs de deurpakking van het voorportier rechts vervangen en dacht meteen even het deurslot te controleren op soldeerbreuk. Ik weet het, het is een heel gedoe. Op zich ging het demonteren allemaal goed.

 

Echter.. om het slot te kunnen verwijderen moet ook de deurklink (deels los). Na het terug monteren van het slot veert de deurklink niet goed meer op zijn plek. Dat zorgt er weer voor dat de voordeur niet goed ontgrendelt bij het opendoen. Pas wanneer ik de klink stevig richting deur druk en daarna van de deur af wil het portier open.

 

Wat heb ik verkeerd gedaan? :roll:

 

Link oempc

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Stief, bedankt voor je reactie. Nee helaas dat is het niet. Het kabeltje zit op zich goed vast. De ontgrendeling werkt op zich wel zij het met moeite. Op de een of andere manier ondervind de deurklink weerstand alsof er iets in de weg zit. Het zijn onderdeel 20 (handgreep) en onderdeel 30 (geen idee hoe dat heet) die naadloos op elkaar zouden moeten passen. Maar dat is niet zo. Aan de buitenkant ziet het er nu zo uit (zie plaatje).

 

Ik heb zitten denken dat ik mogelijk de torx (20) schroef die het korte deel van de deurklink vastklemt te ver uit heb gedraaid. Het zit nu weer vast dus ik betwijfel of dat het is.

 

Deurklink rechts voor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag maar eens op zoek gegaan naar het probleem en het gelukkig ook gevonden. Ik heb opnieuw het slot en ook het binnenwerk van de portiesluiting gedemonteerd en de zogeheten steunbeugel van het portier losgehaald. Die zit met nog een klein inbus schroefje vast achter de handgreep. De handgreep komt makkelijk los en moet je er eerst afschuiven. Een twee schroef (veeltand no.8) zit aan de zijkant van het portier waar ook de schroeven zitten die het portierslot op z'n plek houden. 

 

Toen eenmaal de steunbeugel er uit was kon ik zien dat de handgreep er niet goed paste. Het koste me toch nog even wat tijd voordat ik doorhad wat de reden was. De reden bleek de stelbout te zijn (torx 20) die je los moet draaien om het kleine deel van de handgreep los te maken. Die had ik per ongeluk te ver losgedraaid. Het verschuift/verstelt een deel van het binnenwerk. Na wat uitproberen de schroef in de juiste stand gezet en de handgreep kon weer op zij normale plek terug. Pfff wat 1 boutje al niet teweeg kan brengen..

 

Ik hoop dat anderen zo van m'n fout kunnen leren.

 

psst Ik wordt zo langzamerhand ervaren in het monteren van deursloten     

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi dat het opgelost is.

Geloof me, dat boutje/ schroefje heeft bij meer mensen voor problemen gezorgd. Daarom staat hier in de meeste instructies een waarschuwing over.

Voor mij is het te lang geleden, dat ik er een los heb gehad, daarom niet aan gedacht.

 

Maar het geeft wel een bepaalde voldoening om zoiets zelf op te lossen toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden