Ga naar inhoud
  • 0

Affabriek ambiance verlichting b7


Passat Rdi

Vraag

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja, dat klopt. Maar ik heb daar zelf wat aan gewijzigd om deze in twee kleuren te laten werken.

 

Bij mij is die bij het rijden rood, bij deur open wit, ook bij contact uit. Dat werkt zo met een DIY stuuringkje, dus toch weer niet origineel.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mmm oké bij mij brand dus wel de ambiance tijdens het rijden,Maar bij contact sleutel eruit gaat deze uit net als de deur hendel led. Ik had juist verwacht dat deze deur led blijft branden in het donker bij contact uit zodat de greep makkelijker zichtbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat vond ik ook... Ik heb dus naar elke deur twee draden extra gelegd (in verband met de ompoling).

De led strips krijgen dezelfde spanning als m'n voetverlichting. Daar zit de sturing tussen : bij deur op volle spanning (wit licht) , bij het rijden de 'normale' spanning van de voetverlichting (regelbaar), maar dan omgepoold.

 

Het relais wordt aangestuurd door de binnenverlichting. Deze gaat dimmend uit, dus je moet een FET voorzien om het relais aan en af te schakelen, anders gaat het beginnen trillen op te lage spanning. Bijkomend effect : het omschakelen van wit naar rood gebeurd zacht, het felle witte licht dimt eerst, en wordt pas daarna rood.

De binnenverlichting gaat aan bij deur open en contact uit, dus de strips en voetverlichting gaan mee aan op vol wit licht.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zie je wel is dus niet voorbereid bij de b7. Zo had ik het ook in de rdi. Ik heb inmiddels de rode dashboard verlichting mee branden al nu met contact uit. Dus bij ontgrendelen in het donker brand m'n dashboard verlichting al mee. Wat ik wel vreemd vind is dat dit niet voorbereid is op de originele manier je kan aanvinken in je ruit motor en ccm doorhendel illumination installed dan had het toch moeten werken. Maar bedankt voor de bevestiging @@dreke. Dan trek ik terzijne tijd nog een draad links rechts extra en koppel ik de originele draad van de illumination los en verbind ik die met de voet verlichting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja kan dat wel aanvinken, maar dan kan je niet met twee kleuren werken... die spanning poolt niet om... En ik weet ook niet dat die aangaat wanneer je deur opengaat (zou logisch zijn). Ik heb ineens de ombouw gedaan zoals ik het nu is, zonder eerst de originele aansluiting te maken.

Trouwens de B7 heeft standaard geen doorhandle verlichting, dus mogelijk werkt die optie niet en werkt de strip gewoon samen met de verlichting.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja kan dat wel aanvinken, maar dan kan je niet met twee kleuren werken... die spanning poolt niet om... En ik weet ook niet dat die aangaat wanneer je deur opengaat (zou logisch zijn). Ik heb ineens de ombouw gedaan zoals ik het nu is, zonder eerst de originele aansluiting te maken.

Trouwens de B7 heeft standaard geen doorhandle verlichting, dus mogelijk werkt die optie niet en werkt de strip gewoon samen met de verlichting.

 

grtz, dre

Dat klopt had in de rdi ook relais zitten voor de omschakeling. Bij de cc b7 heeft de led maar 1 kleur helaas. Dus moet nog een keer kijken voor de gewone b7 leds of die los verkrijgbaar zijn.

 

Nu alles aangevinkt is werkt het zo.

Contact aan ambiance brand mee contact uit brand het nog mee sleutel uit contact ambiance uit, deur open ambiance blijft uit. Vind het onlogisch dat bij sleutel uit contact de ambiance niet aanblijft terwijl dit origineel met de originele deurboompjes is aangesloten. Maar we lossen dit wel op????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe heb je dit dan geactiveerd?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb een draad gelegd vanaf de voetverlichting naar de grijze draad van de knop verlichting in de lichtschakelaar. Hier tussen heb ik een diode geplaats N14148 zodat de stroom maar enkel 1 kant op kan dus niet terug naar je bcm, soort veiligheid zeg maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden