Ga naar inhoud
  • 0

Bonkend geluid voorstoel bestuurder 3BG


DeWitski

Vraag

Allen, 

 

Sinds enige tijd komt er een irritant geluid in mijn Passat 3BG Highline.

Geluid doet zich voor bij verandering van rijrichtingen (rotonde en dan afslaan bijvoorbeeld) en soms bij optrekken en remmen.  

Het geluid lijkt enorm uit mijn bestuurdersstoel te komen. Ik heb het idee dat ook te voelen.

 

Het geluid lijkt op iets wat los zit ergens in de stoel en ergens tegen aan komt. Ik heb zojuist de stoel (niet gedemonteerd) bekeken en mij lijkt alles vast te zitten. Nergens zit meer speling dan in vergelijking met de bijrijdersstoel. De stoel zit niet los in de geleiders lijkt me. Ook de leuning vertoont geen speling. 

Wel zag in dat de lange horizontale veer onder in de bijrijdersstoel ontbreekt. (hoort dat?)

 

De stoelfuncties zijn goed, al komt het na een aantal keer instappen voor dat de stoel is gaan zakken. 

 

Iemand die een suggestie heeft? Stoel wordt nog uitgebouwd maar wellicht kan iemand me op een spoor zetten. 

 

Ik wordt echt gek van dat geluid. (en de vrouw hoort niks.... :blink2: ) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is een tijd geleden, waarvoor mijn excuses.

 

Vorige week heb ik mijn bestuurdersstoel gedemonteerd uit de auto. Ik heb op advies van een collega eerst de gaten van de voet-verwarming uit gezogen. Zonder resultaat.

 

De suggestie van de knikker: zonder resultaat.

Nadat ik de stoel heb verwijdert heb ik deze aan een inspectie onderworpen. De beruchte veer zit gewoon goed. Zonder resultaat.

 

Nergens kon ik in de stoel speling ontdekken. Wel zag ik dat gelige residu van de vulling op de grond en tussen de leuning en zitting. 

Ik heb niet de leuning gedemonteerd, meer omdat ik niet weet hoe ik dat moet doen.

 

Wel zag ik dat er speling (torderen) zit op de wielen aan elke zijde van de stoel, die in de stoelgeleider lopen. Aan de kant van de middenconsole zat er wat speling op de as, maar aan de zijde van de deur zat er niet alleen speling op de as, maar ook ongeveer 17mm vrije bewegingsruimte van het wiel op as. DIe kun je gewoon heen en weer schuiven.

Om uit te sluiten of dit hoort heb ik de bijrijdersstoel ook maar verwijdert. Daar zaten de wieltjes precies hetzelfde voor wat betreft die 17 mm, maar ook daar op beide wel speling op de as als ik deze tordeer. 

 

Ik heb geen idee of die speling bij torderen hoort. Kan iemand dat vertellen en kan ik nieuwe wieltjes bestellen die beter om die as zitten, om uit te sluiten dat dit het geluid veroorzaakt want nadat ik de stoelen weer monteerde was dat klote geluid er ook weer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden