Ga naar inhoud
  • 0

2e accu en telefoonhouder


Joer

Vraag

Goede morgen,

 

Gister mijn 1e VW Passat variant B7 ecofeul (CNG), uit 2013 opgehaald????????. Wat een genot om er in te rijden.

Nu heb ik eigenlijk 2 vragen.

 

1: Kan iemand mij uitleggen waarom er een 2e accu in de kofferbak zit, weg gewerkt achter de zijwand aan de kant bestuurder.

 

2: en zit vanuit de fabriek (denk ik) een telefoon houders in, alleen deze heeft een vreemd en klein formaat en is wel aangesloten op bedrading. Deze zou ik willen vervangen waar mijn iPhone in kan plaatsen. Zou het een probleem opleveren als ik deze loskoppel van de bedrading??

 

Gr Joeri

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Uhm, dat zou kunnen. De handleiding is helaas Duits. Auto is in 2016 al geïmporteerd maar geen Nederlandstalige handleiding te vinden. Er werd wel gesproken in het Duitse boekje iets over het sneller verwarmen binnen in de auto. Ging via de climatcontrol. Als ik ik het goed had begrepen. Maar als die accu daar toch zit. Dan kan ik hem ook gaan gebruiken in de nabije toekomt om de kanelboom van de trekhaak aan te sluiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Plaats eens een foto van je climapaneel.

 

Ik zou een trekhaak netjes voorin bij het zekeringspaneel aansluiten en afzekeren en niet zelf een draad naar een accu leggen. De auto is al goed voorbereid op dit soort aanpassingen, en zelf een extra draad naar een accu leggen doe je vrijwel nooit meer. Hoogstens uit onwetendheid.

 

Door van bestaande voorzieningen in de auto gebruik te maken, belast je het systeem c.q. de juiste accu ook zoals het bedoeld (ontworpen) is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Duidelijk verhaal en begrijp volkomen wat je bedoeld. De vorige auto

Had ik de aansluiting ook zelf eraan en deze kabelboom was voertuig specifiek

Plug and play. Dat zal bij deze niet anders zijn.

 

Terug komend op de standkachel zelf even inzoomen

post-27979-0-25659700-1537605001_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hoort de trekhaak inderdaad voor in de zekeringkast aan te sluiten. De bekabeling ligt er standaard trouwens helemaal nog niet. Dus moet de hele dorpel incl binnenbekleding en stuk dashboard los, om dit aan te sluiten. Zuinigheid van VW...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@mipedsg ik bedoelde de specifieke kabelset erbij gekocht, dus zoals je zegt moest de helft los en weg halen. Maar moest toen alleen de rode kabel naar de accu leggen. De kabel had zn eigen zekering. Die kabelset was plug and play. Stekkers lostrekken bij de achterlichten en de kabelboom aansluiten. Was appeltje eitje. Kabelset was van esc electronics.

 

@@bm-er. Ok super bedankt. Nee zit geen afstandsbediening bij helaas.

En misschien is die accu ook wel voor het stopcontact die bij de achter passisiers zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, daar is hij niet voor. Uitsluitend voor de standkachel zodat je altijd je auto kan starten, helemaal bij een lagere buitentemperatuur wanneer de capaciteit van een accu toch al minder is. En dat is bij uitstek de omstandigheid dat je de standkachel gebruikt.

 

Je hebt ook een menu dat je standkachel kan laten aan gaan op een bepaald tijdstip/dag van de week. Hoef je geen ruiten meer te krabben als je hem 30 minuten laat voorverwarmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wauw das super zeg. En wat goed dat je dat allemaal weet. Zal toch eens met de vertaal machine aan de gang gaan om dit soort dingen goed te vertalen.

 

En volgens mij is die houder die op Mn dashboard is gemonteerd een bleutooth ontvanger maar ik kan het mis hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb bij de tweede accu een tweede stekker (met zekering) in de kofferbak geplaatst, daar kan de reiskoelkast op. Het grote voordeel : wanneer deze accu leegraakt kan je toch nog starten... 

 

gtrz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden