Ga naar inhoud
  • 0

Camera in voorbumper aan diggels


Herbie

Vraag

Vanochtend de auto weggebracht voor de eerste APK. Krijg net van de dealer te horen dat de camera in de voorbumper aan diggels is, waarschijnlijk steenslag  :sad:  (heb in ieder geval nergens tegenaan gezeten, klinkt dus aannemelijk). Als ik de camera door de dealer laat herstellen gaat dat naar verwachting €900 - €1.000 kosten  :shock:  Is dat ergens anders voor minder geld te doen? Weet niet wat er naast de camera aan onderdelen vervangen moet worden, zal wel aardig wat uurloon in het genoemde bedrag zitten. Moet natuurlijk wel goed gebeuren, de nieuwe camera moet bijvoorbeeld gekalibreerd worden.

 

Mocht iemand een weten of de camera ergens anders goedkoper te herstellen is, dan hoor ik het graag! (bij voorkeur in regio Arnhem, andere regio's ook geen probleem)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Neem aan dat dit een camara is voor 360gr zicht. Zo ja. Is die camara niet zo maar te kalibreren door iedereen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Klopt, gaat inderdaad om de 360° camera. Net nog even aan de dealer gevraagd wat de prijs van de reparatie zo hoog maakt, werd me verteld dat de camera zelf al rond de €700 kost. Duur geintje, jammer dat de verzekeraar zoiets niet dekt (als ik het goed heb begrepen kan steenslag op de voorruit wel via de verzekering zonder terugval in bonusmalus, steenslag op andere plekken niet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat klopt het is geen achteruit rij camera rachid. Dat had ik inderdaad wel gekund voor dit geintje is cartronics in den haag je man.

Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang, wil het goed opgelost hebben. Is het inderdaad zo’n prijzige reparatie als de dealer aangeeft? Als de camera al rond de €700 kost (klopt dat?), dan valt het nog best mee wat arbeid betreft. Uurtje of 2 à 3 zo te zien als je uitgast van een uurtarief van €120. Ben een leek op dit gebied, je kan me alles wijsmaken. Maar €700 voor een camera lijkt me aardig veel.

aangepast door Herbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet ik niet, auto staat nog bij de dealer. Zal morgen naar de productcode vragen (ben benieuwd of ze die willen of mogen geven)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat is er precies aan de hand? Is de camera echt stuk, of zitten er krassen in de behuizing/lens? Heb je hebt beeld wat hij nu geeft zelf al gezien? Mis je de camera überhaupt, als de Dealer moet vaststellen dat er iets mis is?

 

Die camera op eBay is inderdaad niet zo duur. En die camera zit bij elke Passat op dezelfde positie, dus de vraag of een calibratie nodig is, die kan je pas beantwoorden na vervanging. Misschien vindt je een eventuele afwijking in het beeld wel acceptabel.

 

Vervanging kon wel eens simpel zijn als je er van buiten makkelijk bij kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Volgens mij is dat er idd een. Dezelde camera wordt vaker toegepast. Voor zit er alleen nog wel een aparte behuizing omheen. Maar die zou je kunnen overzetten.

Kan me overigens niet voorstellen dat dit €700,- moet kosten bij de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat is er precies aan de hand? Is de camera echt stuk, of zitten er krassen in de behuizing/lens? Heb je hebt beeld wat hij nu geeft zelf al gezien? Mis je de camera überhaupt, als de Dealer moet vaststellen dat er iets mis is?

 

Die camera op eBay is inderdaad niet zo duur. En die camera zit bij elke Passat op dezelfde positie, dus de vraag of een calibratie nodig is, die kan je pas beantwoorden na vervanging. Misschien vindt je een eventuele afwijking in het beeld wel acceptabel.

 

Vervanging kon wel eens simpel zijn als je er van buiten makkelijk bij kan.

De bolle lens van de camera is kapot:

post-24017-0-68338300-1537003539_thumb.jpg

 

Camera geeft nog wel beeld, maar dat is nogal wazig:

post-24017-0-35411700-1537003632_thumb.jpg

 

post-24017-0-66749400-1537003649_thumb.jpg

 

post-24017-0-50107100-1537003663_thumb.jpg

 

Area view gebruik ik iedere dag, daarbij was het me nog niet opgevallen dat de camera stuk is. Beeld kan ook wazig zijn als de lens vervuild is, had ik nog niet naar gekeken.

De optie die je in de derde en vierde foto ziet gebruik ik veel minder, bij die optie zou het me vast eerder zijn opgevallen dat de bolle lens kapot is.

 

Heb een gespecificeerde offerte opgevraagd bij de dealer om meer inzicht in de geschatte kosten te krijgen. Volgens de dealer moet het kalibreren/inleren van een nieuwe camera sowieso bij een VW-dealer gebeuren omdat daar specifieke apparatuur voor nodig is. Wordt vervolgd!

aangepast door Herbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dit is mijn mening,

er zit toch niks van stuurdoos in de camera, gewoon voeding en een fakra beeldstekker (of zelfs zo een fakra stekker zoals aan een low end camera met beeld en voeding in 1 stekker).

Calibratie zit dan ingebakken in de 360graden area view stuurdoos.

 

Net als bvb bij de 3C kan je gewoon elke camera aansluiten op de high end module zonder dat je deze moet calibreren. Je kan de camera module uiteraard wel calibreren maar zonder calibratie werkt het ook. De module verwerkt enkel beeld dat hij binnen krijgt via de camera.

en voor de 90eur kan je ook wel eens een poging wagen lijkt me om hem zelf te vervangen, is toch zeker 10 keer goedkoper dan de dealer deze te laten vervangen.

https://www.ebay.de/itm/5Q0980546A-FRONT-CAMERA-MOUNTINGS-KAMERA-VORN-MONTAGETEILE-VW-PASSAT-B8/182471147597?hash=item2a7c20c04d:g:b50AAOSwXYtYyWJX

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat klopt het is geen achteruit rij camera rachid. Dat had ik inderdaad wel gekund voor dit geintje is cartronics in den haag je man.

 

@@Passat Rdi: Heb je ervaring met Cartronics? Heb ze meerdere mailtjes gestuurd, alleen op het eerste mailtje een reactie (wat het VIN van mijn auto is). Op latere mailtjes met daarin meer info geen reactie gehad. Per telefoon krijg ik ze ook niet te pakken, krijg een mededeling dat ik niet te woord gestaan kan worden.

aangepast door Herbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden