Ga naar inhoud
  • 0

AFS Inoperative


vhuus

Vraag

Hallo heren,

 

Sinds kort stellen mijn koplampen zich niet meer. En krijg ik de AFS Inoperative melding.

Na het uitlezen komt hij met de volgende codes:

 

00471 - Regelmodule elektrisch geregelde schokbrekers (J250)

00776 - Niveausensor linksvoor (G78)

 

Iemand enige ervaring hiermee? Voordat ik alles direct ga lopen vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Niveau sensor links voor defect en die geeft aan je dcc module de fout door en die communiceert weer met de afs dat er een fout is. Sensor bedrading checken of sensor vervangen en fouten resetten.

 

Zal de bedrading eens nalopen, weet je eventueel zo het onderdeel nummer van de sensor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Passat Variant 3C 2.0 TDI CR 170PK

 

Ik heb trouwens nog zo'n sensor liggen:

 

20180829_104827.jpg

Weet niet of die geschikt is Peter jij hebt hem volgens mij enkel xenon vhuus heeft ook dcc volgens mij zijn die anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Moet een sensor nog gekalibreerd worden na het monteren?

Ik merk momenteel dat bij accelereren of een bocht de koplampen een heel eind omhoog schijnen.

Tot zo'n hoogte dat ik hiermee alles en iedereen verblind.

 

Of kan ik eventueel het AFS uitzetten met VCDS?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Moet sowieso ingeleerd worden. Weet er het fijne niet van, maar is afs niet alleen bedoeld om omlaag bij te stellen? Je koplampen op de hoogste, normale stand afstellen en afs zet de koplamp omlaag als dat nodig is. Maar is even boeren verstand.

 

Wellicht dat @@martijn v o dit weet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat klopt gewoon hoogte basisafstelling doen en de sensor doet de rest.

 

Nieuwe sensor is geplaatst, en daarna is de koplamp op APK hoogte afgesteld.

Alleen nu schiet hij dus in de bochten en bij het accelereren omhoog. (aanzienlijk omhoog)

Terwijl je zou verwachten dat ze naar beneden zouden gaan bij accelereren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je een sensor voor of twee sensoren voor en achter.

Wat kan is dat het bedieningsstangetje van de sensor de verkeerde kant op gaat.

De lampen worden met acceleratie en vluchtheuvel maar ook met remmen niet gecorrigeerd in ieder geval.

Je moet eens proberen de auto voor een muur te zetten, te starten en de lichthoogte aftekenen met krijt. Dan iemand in de achterbak zetten en kijken of de lamphoogte wordt gecorrigeerd.

Afs is uit te schakelen door de zekering 5/7/9 in die buurt) in het rechter zekeringenkastje te verwijderen. Je krijgt dan wel een foutmelding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist de auto op de brug gehad en de voorste 2 sensoren gecontroleerd, deze zaten beide op dezelfde manier erop.

Ook even getest met achterop de auto staan, en dan gaan de koplampen omhoog terwijl ze juist naar beneden moeten.

 

Auto ook uitgelezen geen foutcodes, kan de achterste sensor wellicht kapot zijn? zonder foutcode?

Zo zitten de voorste sensoren vast:

 

dF1p3fl.jpg?1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar heb je er voor twee, ik ben er maar eentje gewend. Zou de andere van de DDC kunnen zijn?

Heb inderdaad 2 sensoren voor en 1 sensor achter. En heb onlangs de sensor linksvoor vervangen omdat die een foutcode gaf. En de koplampen deden toen het ‘dansje’ ook niet tijdens het starten.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden