Ga naar inhoud
  • 0

Dsg koppeling versleten.


JeanCC

Vraag

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag contact gehad met JD Engineering over het gebibber van mijn cc 1.8 dsg7 vooral tussen de 1e en 2e versnelling. Mijn vraag was of dit op te lossen is met een dsg-tuning. Zij zeiden mij dat dit niet mogelijk is omdat waarschijnlijk mijn koppeling z’n beste tijd heeft gehad met 130k km.

Is er iemand die mij kan adviseren bij wie ik terecht kan voor het vervangen van mijn koppeling? En welke kosten daar mee gemoeid zijn?

Alvast bedankt voor de tips.

Gr. Jan

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Duidelijk dat de verstokte VW rijder niet meer schrikt als je zo een rekening krijgt bij een 130k beurtje............en dan maar hopen dat je distributie riem ook niet vervangen moet worden om die tijd, moet je eerst nog ff met je bivakmuts op stap.

Kan het met alle goede wil van de wereld niet normaal vinden. (Tenzij het een produkt jeweetwel is)

aangepast door Nitro68
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Duidelijk dat de verstokte VW rijder niet meer schrikt als je zo een rekening krijgt bij een 130k beurtje............en dan maar hopen dat je distributie riem ook niet vervangen moet worden om die tijd, moet je eerst nog ff met je bivakmuts op stap.

Kan het met alle goede wil van de wereld niet normaal vinden. (Tenzij het een produkt jeweetwel is)

Auto rijden kost geld simpel zat.ik lig daar in elk geval.niet wakker van..

 

Bij elk merk heb je wel wat ... Als je het te duur vind is de fiets een goed alternatief

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Auto rijden kost geld simpel zat.ik lig daar in elk geval.niet wakker van..

 

Bij elk merk heb je wel wat ... Als je het te duur vind is de fiets een goed alternatief

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

 

Laat ik daar maar verder niet op in gaan...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Duidelijk dat de verstokte VW rijder niet meer schrikt als je zo een rekening krijgt bij een 130k beurtje............en dan maar hopen dat je distributie riem ook niet vervangen moet worden om die tijd, moet je eerst nog ff met je bivakmuts op stap.

Kan het met alle goede wil van de wereld niet normaal vinden. (Tenzij het een produkt jeweetwel is)

Nou dan kan ik vast gaan sparen, hij moet binnenkort voor de 330.000 kilometer beurt.

Ik begin trouwens ook een nieuw bedrijf: de achterklepdokter  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vind het mee vallen..

En voor een DSG6 ?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

In principe heeft DOORGAANS een DSG6 geen last van versleten koppelingsplaten mits je geen launchcontrol en van dat soort onzin gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De 975,00 kan ik me wel iets bij voorstellen voor onderdelen en arbeidstijd maar de 499,00 voor tuning minder, dit is toch alleen een softwarematige aanpassing ? 

JDEngineering schrijft in mijn geval de tuning… en van weggeven is het beste melkbeest doodgegaan zeggen ze hier altijd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk dat Rolf een beetje met dezelfde gedachte zit als ik. Krijg hier precies de indruk dat het dan als normaal moet beschouwd worden dat de koppeling binnen de 130d km of eerder moet vervangen worden.

Ze kunnen het bij VW dan gewoon ineens in het gewone onderhoudsplan steken, gewoon elke 60d km dan nieuwe koppelingsplaten. Lekker veel centen binnen halen.

 

Vind het dan niet meer normaal, en ja, auto rijden kost geld maar deze kosten wil je niet elke 100d km.

En dan zeker om het feit dat je deze kosten hebt omdat de afstelling van de wagen niet optimaal is. Dit gezien het feit dat wordt aangegeven dat je deze overmatige slijtage kan voorkomen door een DSG tuning te laten doen... maar niet iedereen is op de hoogte van deze mogelijkheid, dus die persoon blijft er lekker op leeglopen en mag steeds langsgaan voor een "koppelingsonderhoudsbeurt"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk dat Rolf een beetje met dezelfde gedachte zit als ik. Krijg hier precies de indruk dat het dan als normaal moet beschouwd worden dat de koppeling binnen de 130d km of eerder moet vervangen worden.

Ze kunnen het bij VW dan gewoon ineens in het gewone onderhoudsplan steken, gewoon elke 60d km dan nieuwe koppelingsplaten. Lekker veel centen binnen halen.

 

Vind het dan niet meer normaal, en ja, auto rijden kost geld maar deze kosten wil je niet elke 100d km.

En dan zeker om het feit dat je deze kosten hebt omdat de afstelling van de wagen niet optimaal is. Dit gezien het feit dat wordt aangegeven dat je deze overmatige slijtage kan voorkomen door een DSG tuning te laten doen... maar niet iedereen is op de hoogte van deze mogelijkheid, dus die persoon blijft er lekker op leeglopen en mag steeds langsgaan voor een "koppelingsonderhoudsbeurt"

Alles voor een beter milieu!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kettingen zijn bij veel merken een probleem, ook veel Japanners hebben er last van.

Soms is het niet anders Matthijs.

Het verschil met die Japanners (als het al voorkomt) is dat die de boel netjes in orde maken en niet de klant voor de kosten laat opdraaien.

 

BMW heeft die ketting ellende ook gehad met hun 2.0l motoren, mocht je ook zelf ophoesten naar de Duitse traditie.

Rijdt nu geen Duits meer, niet omdat ik het geen mooie auto's vindt maar financieel geen zin meer heb in het ophoesten van reparaties die er nooit hadden horen te zijn.

En dat is niet alleen bij VAG zo.

 

Ik houd er maar over op.

Hoop voor de topic starter dat het meevalt en de kosten beperkt blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het verschil met die Japanners (als het al voorkomt) is dat die de boel netjes in orde maken en niet de klant voor de kosten laat opdraaien.

 

BMW heeft die ketting ellende ook gehad met hun 2.0l motoren, mocht je ook zelf ophoesten naar de Duitse traditie.

Rijdt nu geen Duits meer, niet omdat ik het geen mooie auto's vindt maar financieel geen zin meer heb in het ophoesten van reparaties die er nooit hadden horen te zijn.

En dat is niet alleen bij VAG zo.

 

Ik houd er maar over op.

Hoop voor de topic starter dat het meevalt en de kosten beperkt blijven.

Ook bij Toyota, als je uit de garantie bent doen ze niks meer. Collega van me heeft het gehad met zijn yaris. Waterpomp lek met 30.000 km. Ketting opgerekt na 120.000 km. Dus die roze wolk bestaat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet je wat het is. Slijtage zal er altijd zijn bij de wat sneller dan bij de ander. Dat ligt ook veelal aangetroffen gebruik. Heeft een auto een trekhaak? Dan kun je er van uitgaan dat een auto motorisch en ook een versnellingsbak, aandrijvingen e.d. Het misschien wel zwaarder te verduren heeft gehad in de gereden km’s.

Ja het is natuurlijk een hoop geld zomaar bijna

€ 1500 een ieder die zegt mwaa dat deert mij niet is iemand van stoere praatjes. Maar het feit wil wel dat ik uitermate tevreden ben over mijn cc vind het een mooie auto en rijd geweldig en comfortabel. En laten we wel concluderen dat we voor € 1500 geen nieuwe auto kunnen kopen.

Ondanks dat het voor iedereen en ook voor mij veel geld is heb ik het er graag voor over onvrede kunnen genieten van mijn cc (waar ik overigens ook mijn geld mee moet verdienen)

 

Was getekend,

De topic-starter.

Gr. Jan

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vind het wel heel vervelend dat mijn telefoon soms een eigen leven gaat lijden als het gaat over spelling en grammatica. Hahahaha ????????

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Valt goed mee, zijn er die het veel slechter doen. En dan nog niet eens de fout van de telefoon vermoed ik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zoals beloofd wat foto's

 

Koppelingsset voor de bouwjaren tot ca 2011:

knipsel2.jpg

 

Gereedschapssetje voor de DSG7, Gen1 en Gen2(speciaal VW)

400041810.jpg 400041910.jpg
 

Oude koppelingspakket er nog in

42432942_1797508437013263_52415244224220

 

Demontage oude koppelingspakket:

42261207_1797508550346585_10310226275750

 

Leeg..

42326714_1797508653679908_87719386071716
 

Ben helaas vergeten om van het afstellen van de set een foto te maken..

 

Hier pers ik na het afstellen van de beide koppelingsplaten/drukgroepen/druklagers het koppelingsset weer in.

42270080_1797508727013234_28681651801502

 

Ik zal maandag nog even een foto maken waar ook de kleine drukgroep erop zit, net als bij foto 1.

 

 

Hierna nog even wat verse bakolie voor het tandwielgedeelte en dan kan de bak weer onder de auto gemonteerd worden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden