Ga naar inhoud
  • 0

Dashcam


Rein12

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heeft iemand ervaring met een dascham, 1 waar kwalitatief goede opname mee te maken zijn?

Zat er vandaag nog naar te kijken mijn voorkeur gaat uit naar een blackvue.

Twijfel nog tussen de 750 en de 900 serie.

Laatste schade (aan mijn bus) is wel een beetje de druppel geweest. Je moet ze schijnbaar filmen om je schade vergoed te krijgen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft iemand ervaring met een dascham, 1 waar kwalitatief goede opname mee te maken zijn?

 

Wat is voor jou kwalitatief goed? Ik heb een Mobius met groothoeklens en ben daar tevreden mee. Voor mij als bestuurder volledig onzichtbaar want hij valt helemaal achter de binnenspiegel. Is wel full HD en maar geen uitzendkwaliteit, toch ruim voldoende voor waar ik 'm voor heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook wel eens aan gedacht, maar vind het zo'n gedoe dat je iedere keer de camera moet plaatsen en verwijderen, als je hem 's nachts laat zitten is hij de volgende dag verdwenen.

Die blackvue camera's zijn inderdaad topklasse en dus aardig aan de prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rij zelf meteen DDpai mini 2, best redelijk beeld: https://youtu.be/7mDadmhPtgk

En lekker klein, nogal onopvallend te verbergen achter de achteruitkijkspiegel. Tevens parkeerfunctie waardoor je je auto kunt laten filmen zodra er geparkeerd is. Voor €75 her en der verkrijgbaar. Wel een probleem met Android 8 telefoons, de app is nog niet in staat dergelijke telefoons te verbinden met de camera. Nu is dat niet persé nodig, de camera loopt ook zonder telefoon. Is alleen nodig om het ding in te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn camera's haal ik er nooit uit, hoewel die voorin los uit de houder kan klikken. Rij er al meer dan 1 jaar mee rond, en zit er nog steeds in.

 

En in mijn vakantie in Frankrijk heb ik er wat aan gehad, motorrijder had belangstelling voor mij en mijn auto en spookte wat rare dingen uit en toen ik hem op de dashcam wees was hij ineens verdwenen. Gaf mij op dat moment wel een prettig gevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik twijfel ook over een Desk Ham, liefst in de spiegel zodat niemand ziet dat er een gemonteerd is.

Aan welke ham had je dan gedacht Fopperrrr,

Gedroogde ham, boere ham want een desk ham ken ik niet.

Zal een lekker luchtje worden daar in die passat van je en mooi zo aan een draadje aan je spiegel. Je kan de ham misschien in de vorm van een denneboompje snijden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aan welke ham had je dan gedacht Fopperrrr,

Gedroogde ham, boere ham want een desk ham ken ik niet.

Zal een lekker luchtje worden daar in die passat van je en mooi zo aan een draadje aan je spiegel. Je kan de ham misschien in de vorm van een denneboompje snijden..

Dan zou t een denne ham betreffen Peter????
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb 2 weken geleden de Blackvue dr750s-2ch aangeschaft, dus voor en achter een camera.

Samen met de Power magic pro, draait deze mooi in parkeermodus zodra de auto stil staat.

 

Reden was dat mijn auto meedere keren achter elkaar bekrast werd. :evil:

Had hem nog niet een halve week hangen en de dader was al vol in beeld! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met Goede kwaliteit beelden, bedoel ik dat nummerborden op een redelijke afstand nog zijn te lezen. Heb jarenlang een dascham in mijn vorige auto gehad, als mijn voorganger 50 meter voor me reed was het nummerbord niet meer te zien. Dat niet meer van deze tijd.

 

Ik liet de camera altijd in de auto zitten, net achter de spiegel moet je goed kijken van buiten om deze te ontdekken, en met een kort snoertje aangesloten op de voeding van de binnen verlichting werkt dat prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zijn er mensen die ervaring hebben met mirror dashcams? Maar dan wel een degelijke. Lijkt mij wel fijn om je huidige (standaard in mijn geval) binnenspiegel te vervangen door zo eentje.

 

Heb zelf een auto-vox x1 op het hoog. Aangezien ik geen lane assist hebt en geen achteruitrijd camera is het wel een mooie toevoeging naast de voor/achter camera functie.

Daarnaast rijd ik regelmatig met een volle auto waardoor binnenspiegel niet veel nut heeft ;)

 

En als ie uit staat heb je gewoon een spiegel...

 

Deze dus:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In Driving mode gaat de camera achter juist uit, en heb je gewoon een spiegel. Maar ik weet niet of hij ook opneemt als hij niet in driving mode staat. Zou ik even uitzoeken.

Verder is de lane departure warning functie alleen maar irritant, je hoort alleen maar piepjes. Ik heb hem op mijn dashcam uitgezet, idem dito voor de functie die de afstand tot je voorligger bewaakt. In mijn vorige Passat had ik een echte lane assist, dat systeem helpt juist op de goede manier, en dat is hier totaal niet mee te vergelijken.

 

En dit systeem heeft een losse GPS-antenne, terwijl die bij mij al ingebouwd zit. En in het filmpje monteert hij die antenne nog eens op zijn kop. Ik heb overigens een gewone thinkware F770 voor en achter camera.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jij heb dit model gemonteerd staan zo te lezen?

 

Wel stom als ie uit gaat want ze lopen te promoten dat je bij een volle auto juist de dashcam kan gebruiken om alles achter je te zien...

 

Verder neemt deze gewoon op, ook in parking mode als de info klopt.

 

Dat OEM beter werkt mbt lane assist geloof ik graag.

 

Maar aangezien jij zo een mirror dash hebt, zou je het aanbevelen of liever voor een losse gaan?

aangepast door nick0016
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een gewone dashcam, dus geen mirror dashcam.

Ik heb mijn eigen ervaring met de zogenaamde lane-hold en afstandswaarschuwing hier gedeeld omdat die functies ook op mijn systeem zitten en wat mij betreft waardeloos zijn. Het ontstijgt het nivo van een gimmick niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden