TinusM1984 Geplaatst 6 september, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 6 september, 2018 Goedemiddag, Ik kwam zojuist de term "blauwe diesel" tegen (https://tamoil.nl/producten/diesel/blauwe-diesel). Nu staat er in dat artikel dat ik het beste even kan nagaan of de motor er voor geschikt is. Nu is mijn vraag, hebben je hier een idee of dit mogelijk is om te gebruiken? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen met deze "groene" blauwe diesel? Dit bedoel ik dan in: kosten, rijeigenschappen, verbruik, etc alvast dank! groeten,Martin Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bart-sss Geplaatst 6 september, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 6 september, 2018 Ten eerste welkom op het forum. Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Zat toevallig van de week er ook een bericht over te lezen en het zou nu alleen nog maar in het noorden van het land te koop zijn. Zou een goede ontwikkeling zijn tegen het niet zwart maken van de diesel markt. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieselaar Geplaatst 6 september, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 6 september, 2018 Wij gebruiken tegenwoordig gtl diesel. Dit verbrandt ook veel schoner dus minder roet en stikstof en fijnstof uitstoot. De blauwe diesel is nog niet overal verkrijgbaar heb ik begrepen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BARRY_TDI Geplaatst 6 september, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 6 september, 2018 Welkom op het forum met je Citroën C3. Is toch dci en geen TDI? 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
VWdriver91 Geplaatst 7 september, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 7 september, 2018 Blauwe diesel prijs is belachelijk hoog. die kost €1,469 per literIk blijf gewoon diesel. bespaar me geld kosten. ik tank altijd 1,249 per liter Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieselaar Geplaatst 7 september, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 7 september, 2018 Als er van de blauwe diesel meer verkocht en dus meer geproduceerd gaat worden zal dit nog wel wat goedkoper worden vermoed ik. Ook zijn er mensen die het tanken met het oog op het milieu. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wulfke Geplaatst 7 september, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 7 september, 2018 Denk dat ik dan bij jullie de tank vol gooi, hier in BE kost de gewone diesel al 1,445/liter.. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
TinusM1984 Geplaatst 7 september, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 september, 2018 Wij gebruiken tegenwoordig gtl diesel. Dit verbrandt ook veel schoner dus minder roet en stikstof en fijnstof uitstoot. De blauwe diesel is nog niet overal verkrijgbaar heb ik begrepen. Dank je, Deze kende ik nog niet. Volgens de site van Shell is dit toe te passen in "zware" dieselmotoren... jullie gebruiken dit ook voor luxe wagens? Ook deze is slechts beperkt beschikbaar in Zeeland zo te zien. @ Barry, een B6 3C my bad. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 7 september, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 7 september, 2018 Zijn de commonrail motoren hier ook geschikt voor? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieselaar Geplaatst 7 september, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 7 september, 2018 Mijn atlas graafmachine heeft een deutz Common-Rail motor en kan probleemloos op gtl draaien. Wel kunnen er bij oudere motoren lekkages ontstaan omdat gtl geen aromaten bevat en er dus geen sealswell is. Als dat gebeurt moet je gewoon weer normale diesel tanken en zal de lekkage verdwijnen. Dit is echter alleen bij echt heel oude motoren dus zelfs pre TDI motoren. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 7 september, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 7 september, 2018 kun je gerust tanken die blauwe diesel, ik weet alleen niet hoe de winterdiesel daarvan is, misschien geen B100 meer maar B80 ofzo, ivm vlokvorming 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
VWdriver91 Geplaatst 9 september, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2018 Volkswagen dealer Udenhout heeft tegen mij gezegd dat blauw diesel hoog risco en zou het niet doen. Beste is normaal diesel of v-power diesel om het rijden en beste voor motor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieselaar Geplaatst 9 september, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2018 Gevalletje wat de boer niet kent denk ik. Gtl is niet het zelfde als blauwe diesel en in de winter zijn er geen problemen met vlokken. Ook schuimt het niet met tanken dus je kunt je tank sneller vullen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
TinusM1984 Geplaatst 3 oktober, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 3 oktober, 2018 zo, ben ik weer... hierbij een snelle update Gisteren iemand op bezoek gehad die me alles kon vertellen over "blauwe diesel". Blauwe diesel komt van https://futurefuels.nl/ en op de pagina https://futurefuels.nl/blauwe-diesel/blauwe-diesel-particulieren/ staan alle voordelen genoemd. In principe kan iedere diesel de B10 tm B50 aan. De B100 moet je even kijken of je motor de EN15940 diesel aan kan Samenstelling Fossielvrij CO2-reductie (WTW) Normering B100 100% 89% EN15940 B50 50% 45% EN590 B40 40% 36% EN590 B30 30% 27% EN590 qua prijzen zit blauwe diesel, B100, ongeveer 25 cent de liter hoger dan de reguliere diesel, maar dat is NU en kan morgen weer veranderen omdat de prijs van blauwe diesel niet afhankelijk is van de prijs van normale diesel. Er is geen andere blauwe diesel in de zomer of winter omdat deze blauwe diesel altijd tot -42 geschikt is. (gisteren geleerd dat bij normale diesel je 3 varianten hebt, zomerdiesel wat bevriest bij 0 graden, herfstdiesel wat bij -6 bevriest en dan winterdiesel wat tot -20 ofzo kan) Ik heb het zelf nog niet getanked maar ga dat in komende periode zeker een keer doen als ik een keer in Terneuzen moet zijn. (enige tankpunt in Zeeland tot op heden, ze zijn wel aan het kijken voor meer punten, Goes bijvoorbeeld) groeten,Martin 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tiptronic Geplaatst 3 oktober, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 3 oktober, 2018 Interessant Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PatrickDS Geplaatst 3 oktober, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 3 oktober, 2018 Vandaag dit gelezen: https://www.demorgen.be/binnenland/diesel-euro-95-en-euro-98-verdwijnen-voortaan-tanken-we-b7-e10-en-e5-bb6d7d5d/?referer=https://www.google.be/ Ze gaan alle benamingen wijzigen van de benzine en de diesel en de lpg, om het gemakkelijker te maken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
martijn v o Geplaatst 3 oktober, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 3 oktober, 2018 oh ik snap het, wij hebben al de belastingdienst die het makkelijker maakt. benzine wordt dan schijf1 diesel schijf2 lpg wordt dan eigenwoningforfait? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten