Ga naar inhoud
  • 0

Passat 2.0 TDI 2015 3G2 spanrol maakt geluid?


P00ky

Vraag

Beste leden,

 

Ik ben nieuw op dit forum J

 

Ik heb een Passat 2.0 TDI 3G2 met 131km bouwjaar 2015.

 

Als ik mijn auto start dan hoor ik bij de motor in de buurt van de dynamo/distributie riem een soort van en piepen geluid uit. Dit hoor ik alleen bij lage toeren en bij hoge toeren hoor ik dat niet meer.

Ik vermoed zelf dat het de spanrol is.   zie mijn video link: https://streamable.com/hj1h1

 

Na wat googlen op internet kwam ik het volgende tegen in het duits:

 

Im neuen Golf mit EA288-Motoren in den Versionen 1.6 tdi und 2.0 tdi werden wir uns mit dem Timing bzw. dessen defekten Roll beschäftigen. Defekte Spannrollen-Stromtore.
Wv hat schon bei niedrigen Drehzahlen entdeckt, was den Sand vom Motor verursacht und welcher fehlerhafte Teil dafür verantwortlich ist, heute spreche ich mit Ihnen über das Thema und zeige, wie man mit diesem Fehler umgeht.
Kommentare und Fragen sind immer willkommen. Grüße
Hallo, wenn Sie Volkswagen fahren und Sie das quietschende Geräusch vom Motor bemerken, sehen Sie mein Video link:
https://youtu.be/6xYOnYrNdIk

 

 Vertaald naar engels:

In the new Golf with EA288 engines in the versions 1.6 tdi and 2.0 tdi we will deal with the timing or its defective roll. Defective tensioner roller gates.
Wv has already discovered at low speeds what causes the sand from the engine and what faulty part is responsible for it, today I talk to you about the subject and show how to handle this error.
Comments and questions are always welcome. greetings
Hello, if you drive Volkswagen and you notice the squeaky noise from the engine, watch my video link: https://youtu.be/6xYOnYrNdIk

 

 

 

 

Mijn vraag of jullie advies is, als het inderdaad de spanrol is, is dat dan niet te vroeg dat hij begeeft? Want een distributie riem kit moet je pas bij 210km vervangen? Is er een terug roep actie hiervoor geweest of een coulance regelen vragen bij VW? En heeft iemand ook een soort situatie mee gemaakt.

 

Ik moet nog hier voor naar de VW gaan, ik dacht eerst even advies inwinnen.

 

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Helaas moet ik melden ik heb het probleem al een paar keer mee gemaakt. En heeft niks te maken met een te strak of te los zitten de riem. Dit heb waarschijnlijk in de riem. En ja ik weet de op lossing. Er is voor dit probleem een oplossing. Tandriem en spanrol en om loop rollen moeten vervangen worden. Voor een geoptializerde spullen.

 

 

Gr stephen

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welkom op het forum.

 

 

Coulance kan je meestal vergeten bij PON. Na een paar keer je auto achter gelaten te hebben kunnen ze niks vinden en of afwijkingen horen en word je afgescheept dat het een product eigenschap is.

Zo zit een auto van 40K+ vol met deze product eigenschappen.

 

Succes met het oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor jullie reacties.

 

Ben langs de VW dealer geweest die hebben een diagnose gesteld en het ligt aan de spanrol die maakt dat irritante piepend geluid bij lagen toeren en stationair.

 

Ik kom in aanmerking voor een coulance regeling 50% betaald VW en 50% betaal ik, dat vind ik een redelijke oplossing en volgende week wordt dit hersteld.

 

Nomaals bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden