Ga naar inhoud
  • 0

Achteraf inbouwen Side Assist


El Fuego

Vraag

Het is een tijdje geleden dat ik actief ben geweest in dit forum. Na de verkoop van mijn Passat B6 een uitstapje naar Skoda gemaakt, maar ben me nu weer aan het oriënteren op een VW Passat B8 of Arteon.

 

Wat is er voor nodig om Side Assist (plus) in te bouwen, wanneer zaken als Lane Assit, 360 graden Area View, verkeersbordenherkenning, ACC en de zelfsturende Park Assist reeds aanwezig zijn? Heb ik het correct dat met genoemde opties alle noodzakelijke camera’s en sensoren reeds aanwezig zijn en dat het vervangen van de spiegels (met Side Assist lampje) incl. bekabeling en hercodering in VCDS volstaan? Of denk ik te simpel en zie ik iets over het hoofd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Helaas vallen deze radars ook onder component beveiliging, dus je moet iemand vinden (niet de VW dealer) die dit op jouw auto wil aanpassen. Ik praat hier niet over vag-com of iets dergelijks. In gewoon Nederlands: trek je portemonnee maar.

Ofwel, zoek er een uit die het al heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De dealer vragen om dit klusje te doen was ik sowieso niet van plan. Of het kan niet of je betaalt de hoofdprijs. Ik begrijp dat er meer voor nodig is dan wat aanpassingen in VCDS, maar er zijn toch voldoende voorbeelden van mensen die veiligheidsgerelateerde zaken als ACC, PDC en lane Assist achteraf hebben ingebouwd? Of vergt Side Assist echt iets meer dan deze items?

 

@@Roy_01: heb je voor mij het VW-artikelnummer van de benodigde radars?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is net zo makkelijk als in de b7 hoor alleen ben je afhankelijk van derde voor de cp maar hier zijn al wat bedrijven voor tegenwoordig. Enige nadeel is dat ze weten dat ze het monopoly hebben op dit moment, en daar zijn de prijzen ook naar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je de juiste software en VW licentie,en een online verbinding met VW hebt dan is het aanpassen van component beveiliging een fluitje van een cent, ik heb er zelf naast gestaan terwijl het aangepast werd.

De configuratie zelf, met vag-com,die zal wel meevallen, maar precies wat Rob zegt ze weten dat ze veel kunnen vragen omdat niet iedereen dit zo maar kan wegens genoemde tooling.

 

En dan nog het resterende risico dat de VW dealer de configuratie van je auto terug naar fabriekinstellingen zet wegens een update oid, dan kan je weer zelf met vag-com aan de gang om je radars weer werkend te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden