Ga naar inhoud
  • 0

Sensor voor meten van buitentemperatuur van slag?


Herbie

Vraag

Als ik de buitentemperatuur die m'n Passat aangeeft vergelijk met de temperatuur die door andere thermometers wordt aangegeven (thermometer van het weerstation bij mij thuis, thermometer in de auto van m'n vriendin, temperatuur die op zuilen langs de weg wordt aangegeven, temperatuur die via Car Net op de DP zichtbaar is bij actueel weer op de huidige locatie), dan valt de temperatuur die de Passat aangeeft nogal laag uit. Scheelt 4 à 5 graden met de andere thermometers.

 

Herkent iemand dat? Zou de thermometer niet meer goed zijn? Of kan de thermometer opnieuw gekalibreerd worden? Kan me voorstellen dat de temperatuur die wordt weergegeven niet heel erg nauwkeurig is, maar 4 à 5 graden lager dan andere thermometers is best veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Was bij mijn Passat ook totdat deze werd vervangen. Alleen om VW zo ver te krijgen dat ze de sensor vervangen is een ander verhaal.

 

Bij de eerste melding bij de VW dealer kwam de standaard reactie "wij hebben het niet kunnen vaststellen" . Bij een herhaalde melding bij een andere VW dealer was de reactie "we hebben de sensor doorgemeten en geen afwijking gevonden". Bij de derde melding is het verholpen nadat ze zelf hadden vastgesteld dat de temperatuur niet kon kloppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Was bij mijn Passat ook totdat deze werd vervangen. Alleen om VW zo ver te krijgen dat ze de sensor vervangen is een ander verhaal.

 

Bij de eerste melding bij de VW dealer kwam de standaard reactie "wij hebben het niet kunnen vaststellen" . Bij een herhaalde melding bij een andere VW dealer was de reactie "we hebben de sensor doorgemeten en geen afwijking gevonden". Bij de derde melding is het verholpen nadat ze zelf hadden vastgesteld dat de temperatuur niet kon kloppen.

Gelukkig heb ik bij aanschaf van de auto voor 2 jaar extra garantie gekozen, wellicht scheelt dat. Ben gisteravond vast begonnen met vastleggen van metingen, waarbij ik de temperatuur van mijn weerstation, van de boordcomputer van een Yaris en van de boordcomputer van de Passat met elkaar vergelijk. Auto’s staan daarbij naast elkaar, weerstation hangt 10 meter verderop. Blijft natuurlijk de vraag welke temperatuur de juiste is, maar de Passat geeft steeds de laagste temperatuur aan:

 

post-24017-0-30455900-1536423191_thumb.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wordt die sensor nog ergens anders voor gebruikt dan de temp voor dash en comfortmodule ?

Had tijdens het mooie weer het idee dat de airco minder hard koelde dan ik has verwacht. Als de gemeten buitentemperatuur ca. 5° lager is dan werkelijk, zou dat dan de reden kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Buitentemperatuur sensor is vervangen, net even de eerste controle op weergave van temperatuur gedaan. Auto van m'n vriendin geeft 18,0°aan, de Passat 17,5°. Weerstation staat nu op 16,2°, voor het eerst sinds enige tijd lager dan wat de Passat aangeeft. De waarde die de Passat nu aangeeft lijkt me in ieder geval beter dan bij de oude (defecte?) sensor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden