Ga naar inhoud
  • 0

Bluetooth wil niet koppelen met telefoon


Ronald1967

Vraag

Ik heb afgelopen weekend een nieuwe telefoon aangeschaft en kan deze niet koppelen met module. Het betreft een samsung S9+. Bluetooth module ziet telefoon wel maar geeft aan: mobile phone is not compatible?? Weet iemand of mijn module wellicht te oud is(CC is van 2008) of speelt er iets anders??

 

Telefoon ziet de module overigens niet..oude toestel kan wel koppelen met module.

aangepast door Ronald1967
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Mooi, hè! Bluetooth 5. En Samsung heeft ervoor gekozen om hun telefoons niet backwards compatible te maken. De enige manier om te connecten is een bluetooth module te vinden met bluetooth 5. En die zijn er denk ik (nog) niet..

 

Je kan onderstaande stappen nog proberen op je telefoon, maar ik geef het weinig kans:

 

Settings>Apps>Click on the three dots at the top right corner>Show system Apps>Device Maintenance>Storage> Clear Cache/Data

Settings>Apps>Click on the three dots at the top right corner>Show system Apps>Phone (All 3)>Storage> Clear Cache/Data

Settings>Apps>Click on the three dots at the top right corner>Show system Apps>Bluetooth>Storage> Clear Cache/Data

Settings>Apps>Click on the three dots at the top right corner>Show system Apps>Settings(Both)>Storage> Clear Cache/Data

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi, hè! Bluetooth 5. En Samsung heeft ervoor gekozen om hun telefoons niet backwards compatible te maken. De enige manier om te connecten is een bluetooth module te vinden met bluetooth 5. En die zijn er denk ik (nog) niet..

 

Je kan onderstaande stappen nog proberen op je telefoon, maar ik geef het weinig kans:

 

Settings>Apps>Click on the three dots at the top right corner>Show system Apps>Device Maintenance>Storage> Clear Cache/Data

Settings>Apps>Click on the three dots at the top right corner>Show system Apps>Phone (All 3)>Storage> Clear Cache/Data

Settings>Apps>Click on the three dots at the top right corner>Show system Apps>Bluetooth>Storage> Clear Cache/Data

Settings>Apps>Click on the three dots at the top right corner>Show system Apps>Settings(Both)>Storage> Clear Cache/Data

 

Succes!

 

Ik heb zitten lezen op de link in jouw reactie en zag idd deze opties. Deze hebben idd geen resultaat. Morgen maar eens terug naar winkel, bluetooth koppelt wel met samsung tv en geeft meteen melding dat toestel niet kan koppelen met tv?? Erg vreemd.. Als dit zo blijft dan krijgen ze telefoon terug. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag terug naar winkel. Als ik daar bluetooth aanzet wordt deze overspoeld met gevonden bluetooth apparaten. S9 koppelt wel met een televisie of met een speaker. Kan dan wel data uitwisselen. Koppelen met auto samen met medewerker geprobeerd, niet mogelijk..S9 vindt module niet, auto ziet S9 wel. U zult misschien uw auto moeten updaten? Als samsung mij het bedrag stort voor een nieuwe Arteon dan wil ik wel kijken of mijn telefoon dan wel kan koppelen..

 

Kortom, ben geen stap verder. Toestel wil men alleen terugnemen bij een defect of als deze in ongeopende verpakking zit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat je weinig kan doen helaas. Tenzij er verteld is dat het mogelijk zou moeten zijn. Wat je misschien nog zou kunnen doen is de handleiding etc. doorspitten op beloftes. Termen als met deze telefoon kunt u met elke carkit connecten middels Bluetooth. Maar vaak dekt men zich al in door er vrijwel elke carkit van te maken, of elke moderne carkit.

 

Maar erg zuur zeg. Zo'n duur toestel en dan dit. En denk dat je zelfs in een arteon niet kan connecten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Probeer op de meet te kijken of je met een Discover Media misschien wel kan connecten. Zit je misschien niet direct op te wachten, maar dan weet je tenminste of het kan.

En anders een (nieuw model) aftermarket toestel. Beetje de ontwikkelingen op dit vlak in de gaten houden de komende tijd.

 

Andere vraag is of we er achter kunnen komen of VW (of een derde partij) nog nieuwe BT modules gaat ontwikkelen. De markt is in potentie enorm, misschien ziet iemand er wel een gat in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas, ook met de Iphone 8+ van mijn oudste zoon geen koppeling met module auto. Ook bluetooth 5.0

Dan heb je écht een probleem.

 

Een kennis van mij werkte bij VW en hij gaf destijds al aan dat de automotive ver op de mobiele telefonie achterloopt. Hopelijk vind je snel een gepaste oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welke module zit er nu onder je stoel?

 

Sorry voor de late reactie.. Ik heb kopie gemaakt van adres 77(telefoon), zie nl geen ander adres mbt bluetooth.

 

Adres 77: Telefoon        Labels: 3C0-035-730.lbl
   Onderdeel No SW: 3C8 035 730     HW: 3C8 035 730 
   Component: Telefon             2800  
   Revisie: 00012000    Serienummer: 0000000099565
   Codering: 0020055
   Werkplaats#: WSC 05314 000 00000
   VCID: 60C82D4BB3A4D7210FB-8035
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zelf heb ik de 3C8035730E (met wifi), ik had daarvoor een 1K8035730B en daar werkte mijn iPhone 6 in ieder geval ook gewoon op. 

 

Hier zie je wat alle types inhouden:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Telephone_Retrofitting

 

Op Marktplaats en eBay worden ze regelmatig aangeboden.

 

Overigens kun je het type ook zien op de sticker die op de module staat (module zit onder je stoel).

aangepast door OmeRoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden