Ga naar inhoud
  • 0

Water in de koplamp & uitbouwen


essel

Vraag

Ik heb zins een tijdje water in de linker koplamp (incl condens).  Ik vraag mij af of dit veel voorkomend verschijnsel is  bij dit type .

Kan ik eenvoudig oplossen (zit er bv ergens een afvoer verstopt).

 

Ik heb begrepen dat normaliter de bumper er af moet op de koplamp unit te verwijderen. Echter heb ik ook wel eens ergens gelezen

of gezien dat er ook een trucje is, zodat de bumper er niet af hoeft. Wie weet hoe dit moet ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb de rubberen dichtingen van de achterkant gehaald en er met een fohn voorgezeten. Af en toe de fohn in de lamp laten blazen. Kost je wellicht 30 minuten maar dan zijn ze weer droog.

 

Heb het hier eigenlijk niet voorbij zien komen, zover ik mij herinner. Wellicht ergens een barstje in de behuizing of idd een afvoer verstopt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dit laatst ook gehad, na het wassen van de auto. Eerste keer inderdaad droog gefohnd, dag erna had het geregend, stond er weer laagje water in.

Ik alles nagekeken, en wat bleek nou, als je de motorkap open doet, dan zit er in de hoek voorin waar de stadslamp zich bevind, een klein stukje rubber (van een cm of 2), schuin onder het beschermrubber van je stadslicht. Die zat er bij mij niet goed op, waardoor het water in de lamp kon lopen. Je kunt hier alleen op gevoel bij. Het rubbertje moet je echt goed aandrukken in de aansluiting, en dient schuin naar beneden te staan. Bij mij was hiermee het euvel verholpen.

 

Hoop dat je er iets mee kunt.

 

succes

aangepast door passat_v5
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden