Ga naar inhoud
  • 0

Wat kost t spuiten.


dieseltje

Vraag

Ik ben voor mezelf wat zaken op een rijtje aan t zetten. Door rijden of een andere wagen.

Opzich rijdt mijn Passat goed en zuinig. Helaas laat de koetswerk zich niet van de beste kant zien.

Motorkap en dak net boven t raam hebben veel steenslag en daarvan komt her en der ook wat roest naar voren.

Ook zijn op het scherm rechtsvoor en bestuurdersdeur de beginselen van roest zichtbaar. (Blaas vorming)

Ik zou dus de complete boorkop en het dak moeten laten herstellen en spuiten om alles netjes en strak te krijgen.

Wat zou zo’n geintje ongeveer gaan kosten?

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

ben je dan niet beter af met compleet overspuiten of wrappen ?

je wil niet weten wat dat kost om de gehele auto te laten spuiten of te wrappen.

Ik zou met mijn vorige Passat rond de 800 euro kwijt zijn voor de motorkap, dak en achterbumper, dit wel excl eigen bijdrage nieuw voorraam.

 

Wil je weten hoe ik aan dit bedrag kwam stuur maar een Apje ;)

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stel dat volledig wrappen 2500eur kost alles in (incl behandelen roest) - lijkt me een redelijk aanvaardbaar bedrag.

Je weet wat je nu in huis hebt qua wagen en onderhoudshistorie en wat eraan zit te komen.

 

Voor 2500eur heb je geen andere wagen lijkt mij en al evenmin weet je hoe de toestand is van de toekomstige wagen.

Tenzij je de overstap naar een CC (welke je gepland hebt), vervroegd laat komen indien die 2500eur jouw beslissingsgrens overschrijd en je er vrede mee neemt eens vervroegd diep in de geldbuidel te moeten gaan tasten.

 

Eens prijzen rondvragen en vergelijken lijkt me het verstandigste

Succes met de beslissing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou gewoon op de sloop kijken, ik heb ook daarvan mijn plaatwerk vervangen. (zijschermen bumpers)

Er stonden zoveel passat's ik heb de mooiste uitgekozen.

 

Omdat in Duitsland al die diesels gedumpt worden hebben ze vaak niet eens schade.

 

ooyevaar autosloperij blokker daar was ik en keek mijn ogen uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou gewoon op de sloop kijken, ik heb ook daarvan mijn plaatwerk vervangen. (zijschermen bumpers)

Er stonden zoveel passat's ik heb de mooiste uitgekozen.

 

Omdat in Duitsland al die diesels gedumpt worden hebben ze vaak niet eens schade.

 

ooyevaar autosloperij blokker daar was ik en keek mijn ogen uit.

Die schijnt iets van 200 sjoemel diesels op gekocht te hebben, dus kans van slagen moet daar wel lukken denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou er minimaal 4 hebben.

Motorkap, scherm rechts, bestuurdersdeur en dak.

Zal maar eens her en der gaan informeren, zodra ik weer terug van vakantie ben.

Hoi dieseltje,

 

Als ik even mag inhaken op alle bedragen die ik hier lees zou ik zeggen kijk vooral naar hoe het resultaat is van het bedrijf. Tuurlijk kan het goedkoop maar mijn ervaring is dat het vaak dan kwalitatief minder is. Betaal liever wat meer dat je zeker weet dat het gewoon goed gebeurd, zeker met zilver!

Bedrag rond de 250 voor een stand deel(deur, scherm) is niet verkeerd. Liggende delen(motorkap, dak) zijn vaak duurder omdat er wat meer nazorg aan zit. Omdat het liggende delen zijn kan er meer stof inzitten dus meer poets werk, nogmaals het kan meer werk zijn!

 

Ik denk als je je motorkap laat spuiten ivm steenslag moet hij goed geschuurd worden en in de grondverf gezet worden. Ik persoonlijk schuur en spuit een motorkap altijd helemaal in de grondverf ivm vogelpoep enz. Maar daar zit het nadeel aan dat je je schermen links en rechts mee moet nemen ivm kleur verschil. En als je je voorbumper spuit is het helemaal mooi want fan kan je overal netjes kleur spuiten dat je bumper ook matcht met de schermen. Wat betreft het voorportier hangt het een beetje af van waar de schade zit of je het achterportier mee moet nemen voor het uitspuiten. Dak is zo te spuiten, je zal alleen wat verschil zien bij je kofferklep bovenaan.

 

Wat betreft prijzen ja weet je er zijn mensen die het voor 750 ofzo in de beun doen of misschien zelfs bedrijven die het ervoor doen. Zoals ik al schreef kijk naar het geheel, prijs/kwaliteit werk en of je er een goed gevoel bij hebt. Dat is misschien belangrijker dan een paar honderd euro goedkoper uit zijn. Het overnieuw laten doen kost meer!!

 

Hopelijk heb je wat aan mijn uitleg, succes!!

Mvg Marcel

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden