Ga naar inhoud
  • 0

Hulp gezocht bij enkele gebruikerservaringen (SYNC airco, opladen Usb, verbruik ruitenwisservloeistof)


skoopmans

Vraag

Hi, sind mei '18 inmiddels 10k km gereden met mijn Passat, zie 'ik ben en ik rij... ;)'.

Ik loop tegen een paar dingetjes aan waarvan ik mij afvraag of jullie die herkennen...?

SYNC airco temperatuur
De sync-knop voor synchronisatie van de temperatuur van de airco verliest (voor mij op) willekeurige momenten steeds zijn instelling. Beetje irritant als je vaak alleen in de auto zit. Chotkan kan hiervoor geen oplossing. Iemand anders?

Opladen via aansluiting middenconsole
Onder de armsteun zit een USB-aansluiting. Opladen via deze aansluiting gaat heeeeel langzaam, tot 5-6x langer dan via een oplader in de aansteker... Zo langzaam dat de telefoon gewoon leegloopt tijdens het opladen. Iemand hier ervaring mee? Is deze aansluiting hiervoor niet bedoeld :neutral:

 

OPGELOST - Verbruik ruitenwisservloeistof
Al na 4-5 keer wissen krijg ik de melding ruitenwisservloeistof leeg. Heb inmiddels al dik 15 liter bijgevuld  :) Eenmaal gevuld blijft het niveau gelijk. Geen lek in t reservoir dus.. Misschien ergens in de uitloop? Iemand ervaringen? Heb wel eens gelezen dat de sproeier van de xenon de grootverbruiker is en dat deze met vagcom later ingeschakeld kan worden? (vergeten aan Chotkan te vragen...) -> zie update onderaan

Ben heel benieuwd of jullie deze ervaringen herkennen en misschien ideeën hebben? Alvast bedankt!

aangepast door skoopmans
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik denk dat die USB aansluiting maximaal 500mA kan leveren, de USB specificatie dat met meer stroom geladen mag worden is pas beschikbaar gekomen nadat de oplossing in jouw Passat door VW is ontworpen en gebouwd. Auto-Elektronica ontwikkeld zich helaas minder vaak dan consumenten electronica.

Bij latere VW's zoals de B8 kan er met 1,7 ampère geladen worden via USB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb volgens mij de USB aansluiting voor de versnellingspook gemeten, kijk eens of die dan sneller is.

 

Verder hoef ik zelf niet zo vaak in de auto op te laden, alleen als ik meer dan 5-6 uur in de auto zit en het display staat aan (Flitsmeister), maar dat gebeurt zeker niet dagelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Up.

 

Hoe laden andere B8 rijders hun telefoon op in de Passat? Wel via de aansluiting onder de armsteun...?

Ik heb een ‘cup holder’ gekocht die ik voor op de sigarettenaansteker heb aangesloten. Nu kan ik mijn telefoon in in de “gleuf” laten glijden en wordt’ie draadloos opgeladen. Werkt perfect !

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden