Ga naar inhoud
  • 0

Oil pressure stop engine!


blue-madness

Vraag

En ja hoor net voor dat ik afscheid wil nemen van mijn passat gaat het olie lampje branden en begint de auto te piepen. Ook slachtoffer geworden van het leuke mee neem as probleem. Eerst de sensor vervangen maar daar was het niet mee opgelost, toen maar het asje gaan vervangen.... met als resultaat.... Hij doet het weer! Helaas wel heel de carter en oliepomp eronder uit en 3 dagen van mijn vakantie verpest.post-22147-15345759661482_thumb.jpegpost-22147-15345759759303_thumb.jpegpost-22147-1534575981508_thumb.jpegpost-22147-15345759931739_thumb.jpegpost-22147-15345760003111_thumb.jpeg

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Erg jammer! Als ik dat asje zo zie heb ik echt heel erg veel geluk gehad! Ik was net op tijd. Maar wist je niet dat je hem vervangen moest?

 

En wanneer kreeg je de melding? Want deze melding kun je ook krijgen bij het doorstarten van de motor, bij bijvoorbeeld een slechte accu..

aangepast door Tarabass
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de melding 3 jaar geleden gehad bij het doorstarten met dooie accu, daarna nooit meer gehad. Ik kreeg 4 dagen geleden de melding ineens bij het optrekken. Was gelukkig 600m van mijn garage af dus daar heen gereden. Ik wist niet dat ik die as MOEST vervangen. Ik vervang niks aan een auto als deze geen problemen geeft. Met de turbo ook niks aan het handje. Met 302.000 km achter zn kiezen trekt ie nog steeds lekker . Probleem kwam op een rot moment omdat ik de auto wil verkopen omdat wij groter moeten met 3 kids op de achterbank. Achja het is weer gefixt en kan de zoektocht weer verder

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu kan ik weer lachen maar vandeweek niet. Kan er gewoon met mn hoofd niet bij dat een "kwaliteit" auto een veel voorkomend probleem heeft op een onderdeel van 10 euro en dat je daar je motor totaal mee kan slopen. Gelukkig kan de volgende eigenaar weer jaren vooruit!

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En wat nog erger is... mijn Passat 2012 heeft hetzelfde asje. Deze is maandag bij 225k vervangen... was nog niet versleten maar was toch wel duidelijk zichtbare slijtage te zien.

Dan hebben ze positief geengineerd, want de 3C asjes houden het geen 225k vol hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu kan ik weer lachen maar vandeweek niet. Kan er gewoon met mn hoofd niet bij dat een "kwaliteit" auto een veel voorkomend probleem heeft op een onderdeel van 10 euro en dat je daar je motor totaal mee kan slopen. Gelukkig kan de volgende eigenaar weer jaren vooruit!

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Dat noemen ze producteigenschap bij pon
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn 3C is van 2015, moet ik dit ook melden bij mijn garage?

Heb je dan een B7 (3aa) of een b8 (3G)? De B7 is een facelift model van de B6 (3C). De 3c is tot 2009 geproduceerd. Van de 2.0tdi’s hebben een aantal dit asje, dus als hier sprake van is dan kun je het altijd even na laten kijken.

 

Of je motorcode etc hier plaatsen en de experts kunnen je precies vertellen wat er wel/niet in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Laten doen is prijziger dan zelf doen. en een verkoper vragen of het al gedaan is dan zegen ze meestal je en dan moet ik ze maar op hun blauwe ogen geloven al hebben ze bruine ogen. Is er een manier om dit snel te checken? Zag bij mijn oude as dat daar schroefdraad in zat en in de nieuwe niet. Kan dat de controle manier zijn?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zit dit draadje te lezen, maar begrijp niet helemaal om wat voor "asje" het gaat en hoe ik kan merken dat deze vervangen moet worden.

Gezien de reacties heeft mijn auto (B7 2.0 TDI uit 2011) ook kans op dit euvel, en wil ik ook graag voorkomen dat de motor in de soep draait.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zit dit draadje te lezen, maar begrijp niet helemaal om wat voor "asje" het gaat en hoe ik kan merken dat deze vervangen moet worden.

Gezien de reacties heeft mijn auto (B7 2.0 TDI uit 2011) ook kans op dit euvel, en wil ik ook graag voorkomen dat de motor in de soep draait.

 

Kijk en huiver:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden