Ga naar inhoud
  • 0

Dsg7 olie verversen?


JeanCC

Vraag

Goedenavond allen,

Vrijdag gaat mijn cc 1.8tsi met dsg7 voor een grote beurt naar de dealer (130k km). Nou dacht ik ergens gelezen te hebben dat een dsg7 een droge koppeling heeft. Betekend dat dan dat er geen olie in zit? Ik heb bij de afspraak maken aangegeven dat waarschijnlijk de dsg olie ververst moet worden. Ik kreeg daar geen opmerking of iets dergelijks over. Nou was dat bij de receptioniste dus kan het zijn dat zij daar geen wetenschap over heeft.

Bij het overschakelen van 1 naar 2 voel ik soms een beetje trilling en dacht dat dit te maken zou kunnen hebben met het olie niveau. Misschien helemaal fout gedacht?

Maar met alle ervaring hier op het forum is er misschien iemand die mij wat duidelijkheid kan geven?

Alvast bedankt

Gr. Jan

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De koppeling an sich werkt "droog" bij een DSG7, er zit dus geen olie in het koppelingsdeel zoals bij de DSG6. DE DSG6 heeft een verversingsinterval van 60 dkm. DE droge DSG7 heeft dat niet.

De olie in de bak kun je natuurlijk wel laten vervangen.

Overigens verwacht ik niet dat je probleem verholpen wordt door andere olie. Ik had dit ook bij mijn 1.8TSI DSG7, ik heb een DSG tuning laten uitvoeren bij VAG techniek in Nuenen en ik kreeg een auto terug die me werkelijk verbaasde. Het leek wel een nieuwe, heb er zeker geen spijt van of het moet zijn dat ik het pas bij 120 dkm liet doen ipv 60dkm toen ik de auto kocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De koppeling an sich werkt "droog" bij een DSG7, er zit dus geen olie in het koppelingsdeel zoals bij de DSG6. DE DSG6 heeft een verversingsinterval van 60 dkm. DE droge DSG7 heeft dat niet.

De olie in de bak kun je natuurlijk wel laten vervangen.

Overigens verwacht ik niet dat je probleem verholpen wordt door andere olie. Ik had dit ook bij mijn 1.8TSI DSG7, ik heb een DSG tuning laten uitvoeren bij VAG techniek in Nuenen en ik kreeg een auto terug die me werkelijk verbaasde. Het leek wel een nieuwe, heb er zeker geen spijt van of het moet zijn dat ik het pas bij 120 dkm liet doen ipv 60dkm toen ik de auto kocht.

Wat koste dat ?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden