Ga naar inhoud
  • 0

Welke olie 1.8 TSI


Procaliber

Vraag

Welke olie kan ik het beste gebruiken voor mijn Passat? 1.8 TSI 160pk uit 2008. Ben van plan om jaarlijks de olie te vervangen en ik heb gelezen dat longlife olie niet de beste olie is voor TSI-moteren. 

 

Volgens het onderhoudsboekje is dat 504 of 503, maar als ik verder struin op het net zie ik 5w30, 5w40 en 0w40 staan (https://www.kroon-oil.com/nl/productadvies/personenwagens/volkswagen-eu-vw/passat-b6-3c/passat-18-tsi-118-kw/29356/202036/1/4/#!/component:202036/)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik gooi er altijd castrol 5w30 LL (dus niet de C3) in en dan om de 15.000km vervangen en anders om t jaar als je 15.000 niet haalt. Dus niet 30.000 wat ze zeggen met longlife olie.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er is helemaal niets mis met longlife olie, benaming long life is gewoon slecht gekozen.

Het had beter variable interval olie kunnen heten.

Longlife olie is van uitstekende kwaliteit, niets mis mee.

Die "slechte naam" is een relikwie uit het verleden dat er bij sommige type 1.8T motoren black sludge ontstond.

Dat was de schuld van het ontwerp van het blok die de olie veel te heet liet worden en daardoor de sludge problemen ontstonden en met name de olie aanzuigzeef verstopt raakte.

Dit is onderhand wel uit de wereld neem ik aan met de nieuwere TSI motoren, die hadden weer andere probleempjes......................  :book:

 

Let er op dat je de juiste VW normering gebruikt, dat is belangrijk.

Staat de juiste VW normering die voorgeschreven staat niet op de verpakking, niet gebruiken!

Je kunt je motor vernaggelen. 

 

Dus staat er voorgeschreven VW503.000 0f VW504.000 ben er dan zeker van dat je deze olie gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Olie pomp van mannesman. Kun je de oude olie via pijlstok eruit pompen.

Kun je zonder veel geklieder olie wissel doen.

Heb dat jaren bij mijn 3BG gedaan.

Heb zo’n pompje destijds voor een paar tientjes bij Conrad gekocht.

Weet dat dat bij de nieuwe modellen van VW wordt afgeraden omdat er dan te veel olie in het blok achterblijft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ongeveer 98% krijg je eruit, daarnaast kun je hem nog in het oliefilter en afvoerleiding hangen als je een opbouw filter hebt.

Als je filter aan de onderzijde van de motor hangt zou ik ook de aftap plug gebruiken omdat je toch alles open haalt.

En het werkt inderdaad niet bij elk type motorblok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is het TE DOEN de afdekplaat te verwijderen als de auto op de wielen blijft staan en je eronder kruipt?

Ik moest.laatst een klepje teug plaatsen toen heb ik er een krik onder gehad want ik kwam met een schroeven draaier niet tussen..

 

Ik laat mijn wissel in de garage doen. Die rekent hier 99 euro voor inc olie filter en plug

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden