Ga naar inhoud
  • 0

Verbruik weergave na chip tuning


Jovum

Vraag

Recent is mijn passat 2007 1.9 TDI BXE gechiptuned. Aanvankelijk zat er een powerbox in. Maar dit werkte niet echt mooi. Het verbruik met deze powerbox gaf in het dashboard display gemiddeld 5,4 Ltr per 100 km. Nu het blok gechipt is is de weergave 7,2 ltr per 100km. Zijn dit werkelijke waarden en het verbruik fors gestegen? Of is deze meting door het chippen beinvloed? Mijn rijgedrag is ongewijzigd, beheerst. Werkelijk verbruik in liters aan de pomp, heb ik nog niet gemeten. Wie kan hier iets over zeggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb zelf zo'n powerbox op de Caddy TDi gehad, liep inderdaad leuk, maar die box

beïnvloed vaak maar 1 sensor, hij word dus misleid, en de bc dus automatisch ook,

bij mij leek hij op de bc ook veel zuiniger te rijden....aan de pomp bleek dat anders.

Bij alle auto's, zowel benzine als diesel, die wij hebben laten tunen, gingen ze allemaal

zuiniger rijden.....en sneller

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij weet het motormanagement exact hoeveel er wordt ingespoten, de inspuitdruk en de inspuittijden van de injectoren zijn bekend en aan de hand daarvan kan je zo het verbruik berekenen. Het lijkt me dat dit zo vrij precies te berekenen valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden