Ga naar inhoud
  • 0

Kapotte N239


Upseel

Vraag

Goedenavond allemaal,

 

Na wat ongemak met inhouden te hebben, en na diverse dingen uitgesloten te hebben, ben ik erachter dat m'n N239 "lekt".

De N239, met onderdeelnummer 1j0 906 823 a, stuurt de smoorklep aan. Bij mijn 1.9 TDI AVB lekt deze vacuüm of staat vast. Iig, hij doet niks bij uitschakelen contact en bij draaiende motor zuigt hij de smoorklep voor ca 30% dicht.

 

Ik heb dit ding uitgewisseld met de 1.9 AVF van m'n vrouw, en alle problemen zijn weg.

Het probleem is, m'n vrouw wilde hem weer terug.

Die had ook geen zin in een slechter lopende auto... :mrgreen:

 

Dus nu mijn vraag: is dat ding weer gangbaar te maken, of wordt het gewoon een nieuwe? En wat mag dat ding dan ongeveer kosten?

 

Bij voorbaat bedankt voor de reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@@diesel986 : die groene is al weg...

 

Te laat erachter gekomen dat dit het euvel is, anders had ik hem daar idd afgehaald...

 

Maar schoonmaken, hoe dan? Remreiniger en perslucht? Of met 12 volt kijken of de solenoïde losklapt? Ga er vanuit dat het een solenoïde klep is tenminste...

 

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die groene is toch ingeruild op een BMW?

Zover ik weet niet ingeruild, maar weg is die dus idd wel.

 

 

@@diesel986 : die groene is al weg...

 

Te laat erachter gekomen dat dit het euvel is, anders had ik hem daar idd afgehaald...

 

Maar schoonmaken, hoe dan? Remreiniger en perslucht? Of met 12 volt kijken of de solenoïde losklapt? Ga er vanuit dat het een solenoïde klep is tenminste...

 

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk

 

Zou ook proberen om te kijken of t lukt met lucht en dan anders om als normaal de stroom is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

EGR is allang afgedopt, dacht dat dit ding verder niks met het EGR gebeuren te maken had.

Ga morgen even wat proberen met perslucht en evt stroom er andersom op zetten, baat het niet dan schaadt het niet.

 

Vooreerst allemaal bedankt voor de reacties!

 

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
  • 0

EGR is allang afgedopt, dacht dat dit ding verder niks met het EGR gebeuren te maken had.

Ga morgen even wat proberen met perslucht en evt stroom er andersom op zetten, baat het niet dan schaadt het niet.

 

Vooreerst allemaal bedankt voor de reacties!

 

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk

 

Smoorklep is toch om bij het uitzetten van de motor ervoor te zorgen dat hij niet heel hard begint te schommelen totdat de motor uit is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden