Ga naar inhoud
  • 0

Airco op druk. Compressor gaat weer uit. W8


Flying Dutchman

Vraag

Nadat ik dacht dat me airco probleem klaar was. Bleek helaas niets minder waar. Vandaag weer bij de beste man geweest, nadat ik welgeteld 4/5 dagen pret heb gehad van koele lucht. Deze begon langzaam met weigeren maar het sporadisch toch weer te doen nadat ik bv het contact uit had gezet. Na een paar dagen was het dus helemaal over met de kou.

 

Vandaag bleek dat de druk nog steeds goed was en de compressor wel aanslaat maar eigenlijk direct weer stop. Dit hebben we gehoord, gezien, en ok waargenomen adv zijn systeem met de slangen en druk meters. Nou heeft hij een apparaatje om de compressor direct aan te sturen maar ik kom niet 123 bij de stekker. Zeker niet als ik net gereden heb.

 

Heeft iemand een idee wat zich hier zou kunnen voordoen? En heeft het nut om te kijken of ik die stekker met afgekoelde motor wel los krijg om met losse stekker daar heen te rijden?

aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nadat ik dacht dat me airco probleem klaar was. Bleek helaas niets minder waar. Vandaag weer bij de beste man geweest, nadat ik welgeteld 4/5 dagen pret heb gehad van koele lucht. Deze begon langzaam met weigeren maar het sporadisch toch weer te doen nadat ik bv het contact uit had gezet. Na een paar dagen was het dus helemaal over met de kou.

 

Vandaag bleek dat de druk nog steeds goed was en de compressor wel aanslaat maar eigenlijk direct weer stop. Dit hebben we gehoord, gezien, en ok waargenomen adv zijn systeem met de slangen en druk meters. Nou heeft hij een apparaatje om de compressor direct aan te sturen maar ik kom niet 123 bij de stekker. Zeker niet als ik net gereden heb.

 

Heeft iemand een idee wat zich hier zou kunnen voordoen? En heeft het nut om te kijken of ik die stekker met afgekoelde motor wel los krijg om met losse stekker daar heen te rijden?

Heb je het relais al nagekeken in de voetruimte bestuurderskant? Wellicht dat die niet fris meer is?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je het relais al nagekeken in de voetruimte bestuurderskant? Wellicht dat die niet fris meer is?...

Nagekeken? Tsja nee niet echt denk ik op dit moment, stuurt deze ook de airco-fan aan? Deze kan ik namelijk via een output test wel starten. Maar doet het uit zichzelf ook niet.

Hoe doe ik dat eventueel?

aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, Google zegt:

 

Relais fan = 373

relais koppeling = 384

attachicon.gifE0629CCB-45DD-489F-B70C-6F6ED66EEC17.png

 

Zit bij mijn weer ergens anders. ????

Is toch om gek van te worden.

attachicon.gif63EB2D56-2FE0-4C0C-A9D2-104B3905E0D0.jpeg

Volgens mij hebben wij deze samen gevonden

Welliswaar met een ander nummer bij jou, maar hij is niet zo fris meer.

 

Vanavond even verder kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij hebben wij deze samen gevonden

Welliswaar met een ander nummer bij jou, maar hij is niet zo fris meer.

Vanavond even verder kijken.

Idd 167 relais in me waterkast ECU is niet fris meer en aan vervanging toe. Maar verwijst hoofdzakelijk naar brandstofpomp zoals jij eerst ook al zei.

Maar niets verwijst of hij een dubbel functie zou hebben. Volgens vw moet ik zoeken naar 384. Of meer waarschijnlijk 267.

En zou dus hier moeten zitten.

post-23215-0-21463900-1533672254_thumb.png

 

Maar daar zit ie niet. En kan hem ook nergens los vinden.

aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er loopt een soortgelijk topic hier. Daar was het volgens mij ook het relais..

Klopt. Maar ik wordt helemaal gek van al die benaming. Dan weer relais nummer, artikel nummer of J- nummer. Ik lees en zoek me het schompes laatste weken int Nederlands, Engels, Duits, en weer terug naar Nederlandse vaktermen. Ben blij dat ik niet per minuut hoef te betalen. Het zoekt zo verdomd lastig als besproken onderdelen bij mij niet zitten waar ze horen te zitten. Of net weer anders zijn dan standaard. Zoals bv mij. 384 en/of 267 relais. Helaas is begrijpend lezen ook niet me sterkste kant dus moet het ook allemaal 4x.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mogelijk dat de compressor/koppeling bij een climatronic vanuit de regelmodule van de climatronic zelf aangestuurd i.p.v. een los relais.

Dus even kijken of alle zekeringen nog goed zijn hiervan. Enige wat ik nog kan vinden is relais 267 voor de AC koppeling, heb je die toevallig wel? Zoals in die tekening staat.

 

https://ukpassats.co.uk/phpbb/viewtopic.php?t=90985

 

Als ik het zo lees is het vaak de druksensor die overlijd.

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mogelijk dat de compressor/koppeling bij een climatronic vanuit de regelmodule van de climatronic zelf aangestuurd i.p.v. een los relais.

Dus even kijken of alle zekeringen nog goed zijn hiervan. Enige wat ik nog kan vinden is relais 267 voor de AC koppeling, heb je die toevallig wel? Zoals in die tekening staat.

 

https://ukpassats.co.uk/phpbb/viewtopic.php?t=90985

 

Als ik het zo lees is het vaak de druksensor die overlijd.

In dat topic hebben ze het er ook over dat de climatronic defect kan zijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net bij me airco vriend geweest en compressor direct op de stekker aangesloten. Helaas geen verandering. Druk loopt een seconde op om vervolgens te blijven hangen op 4 om 15 bar. Systeem weer afgetapt en filter gechecked. Deze zat toch redelijk vol met grijze zooi. Nieuw filter erin. Weer geprobeerd. Maar helaas totaal geen druk toename of afname in zowel laag als hoge druk.

 

Ik vrees toch de compressor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mogelijk dat de compressor/koppeling bij een climatronic vanuit de regelmodule van de climatronic zelf aangestuurd i.p.v. een los relais.

Dus even kijken of alle zekeringen nog goed zijn hiervan. Enige wat ik nog kan vinden is relais 267 voor de AC koppeling, heb je die toevallig wel? Zoals in die tekening staat.

 

https://ukpassats.co.uk/phpbb/viewtopic.php?t=90985

 

Als ik het zo lees is het vaak de druksensor die overlijd.

Ik kan een dergelijk relais niet vinden op de posities waar hij zou moeten zitten. Ook niet los achter het bracket oid. Ook niet de twee achterste rij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden