Ga naar inhoud
  • 0

passat 3c5 blijft rammelen bij starten na nieuwe vliegwiel + startprobleem


Roya

Vraag

Dag allen

 

Mijn naam is Roya en ik rijd met een vw passat 2.0 TDI 170 pk van 2006 DSG-bak met motorcode BMR 

Ik vind het een zalige wagen en ik draag er dan ook goed zorg voor. Maar helaas, zo nu en dan vertoont ze toch mankementen die soms moeilijk te diagnosticeren zijn. Mijn wagen wordt onderhouden bij een VAGkenner.

De vliegwiel is vervangen, de 4 verstuivers zijn 10000km geleden vervangen samen met de diesel opvoerpomp. Vorige winter een nieuwe Varta-accu en nieuwe gloubougies laten steken. Er steekt ook een nieuwe stuurdoos in en een nieuwe map-sensor. Bij het vervangen van de map-sensor werd er ook ontdekt dat de kabelboom naar de turbo afgesleten was. Deze is dan ook vervangen. 

 

Maar bij het starten rammelt er nog steeds iets onder de auto. De nieuwe vliegwiel hebben ze gedemonteerd en terug gemonteerd. Nog steeds gerammel...enkel bij het opstarten. Het geratel is weg. Maar blijft rammelen. 

 

De passat start soms ook zeer moeilijk, alsof de accu plat is. De lichtjes worden wat zwakjes en de motor maakt een trage slepende start. Alsof het vriest en de accu leeg is. Op 5 jaar tijd is de wagen 3x al rijdend stilgevallen, telkens op de autsnelweg. Bij de eerste keer vond de garage het probleem niet. 2de keer dat ie was stilgevallen was 60 000 km later. Toen bleek dat de distributieriem versprongen was. En nu dus ook voor een 3de keer stilgevallen... Op de pechstrook startte hij zonder probleem... 

Sinds gisteren een bijkomend probleem: de passat gaat in noodloop bij 2500 toeren en enkel bij temperaturen boven de 25 graden. s 'Nachts, als het afgekoeld is gaat hij niet in noodloop, ook niet na 300km rijden...

 

Weet iemand raad?

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden