Ga naar inhoud
  • 0

Schroefset levensduren


GewoonJoey

Vraag

Al een tijdje rondgereden met een setje eibach verlagings veren maar de voorkant is me ten opzichte van de achterkant nog te hoog.

 

Heb toen voor losse veren gekozen om de dcc te behouden maar deze wordt eigenlijk niet gebruikt omdat de auto nu in comfort veel te makkelijk met de wielen de wielkast raakt.

 

Ben dus toch langzaam opzoek naar een verstelbaar schroefsetje (hoogte uiteraard en demping ook).

Airride is ook over nagedacht maar dan verdubbeld de prijs toch al snel.

 

Neefje van me rijdt op een v-maxx extreme setje en is hier zeer tevreden over, rijdt opzich prima maar zelf rijdt ik met de passat toch wat harder en sportiever als hij met zijn caddy.

 

Na een hoop leeswerk is de v-maxx toch wel een beetje op de achtergrond gekomen, voornamelijk vanwege de levensduur.

Is opzich een leuk setje maarja als er om de 2-3 jaar een nieuw setje op moet ben je als nog het geld van een duurdere set kwijt.

 

Vraag me nu toch wel af wat jullie ervaringen zijn met de sets van bijvoorbeeld h&r en kw.

En dan bedoel ik voornamelijk de levensduur van de instelbare hardheid sets.

Of ik nou in 6 jaar tijd eenmalig 1000 euro neerleg of 2-3x 500.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

AP is een beetje een ondermerk van kw heb ik begrepen toch?

Wat was je kwijt voor jou setje als ik vragen mag?

En is deze in hardheid verstelbaar?

Zit nu op de camping dus kan haast niks opzoeken hier, heb vanmiddag 3 uur gedaan om 3 sets te vergelijken (ben alleen nog niet veel wijzer).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

AP is een beetje een ondermerk van kw heb ik begrepen toch?

Wat was je kwijt voor jou setje als ik vragen mag?

En is deze in hardheid verstelbaar?

Zit nu op de camping dus kan haast niks opzoeken hier, heb vanmiddag 3 uur gedaan om 3 sets te vergelijken (ben alleen nog niet veel wijzer).

Rond de €550,- idd.

 

Kun je geen andere provider selecteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

in het verleden reed ik met bijna al mijn auto's (had er nog al een paar staan in de tijd) op Ta Technix   https://www.tatechnix.de

een gasgeveerde schroefset ipv olie (wat ik niks vind) super strak op de weg, en nog redelijk comfort . :cool1:

en de levensduur was bij mijn nog best lang maar ik speelde vals denk ik want mijn auto's stonden allemaal in de garage, en werden na bijna elke rit schoongemaakt, ook de veren werden afgeblazen met lucht. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Rond de €550,- idd.

 

Kun je geen andere provider selecteren?

Maakt geen verschil, buiten de slagboom is het bereik perfect.

Lijkt wel of ze het signaal blokkeren om zo mensen hun wifi te laten kopen. (Wat overigens nog slechter is als wat ik nu aan bereik heb..)

 

in het verleden reed ik met bijna al mijn auto's (had er nog al een paar staan in de tijd) op Ta Technix https://www.tatechnix.de

een gasgeveerde schroefset ipv olie (wat ik niks vind) super strak op de weg, en nog redelijk comfort . :cool1:

en de levensduur was bij mijn nog best lang maar ik speelde vals denk ik want mijn auto's stonden allemaal in de garage, en werden na bijna elke rit schoongemaakt, ook de veren werden afgeblazen met lucht. :mrgreen:

Gaat natuurlijk wel om een daily hier in mijn geval, staat jammer genoeg niet in de garage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

 

Gaat natuurlijk wel om een daily hier in mijn geval, staat jammer genoeg niet in de garage.

Ik ken er meer die vroeger er daily mee reden. Dus lijkt mij een goed setje. En hij heeft Tuv en dat krijg je niet zomaar.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het instellen van de hardheid is natuurlijk wel een fijne extra optie.

Extra opties betekent natuurlijk ook wel meer kans op stukken.

Is het de moeite waard om een in hardheid verstelbaar setje te nemen vraag ik me nu af.

 

De eerder genoemde set leek me ook wel leuk (de bc racing).

Jammer genoeg niet veel info over te vinden.

Voornamelijk meningen maar weinig ervaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Ik ken er meer die vroeger er daily mee reden. Dus lijkt mij een goed setje. En hij heeft Tuv en dat krijg je niet zomaar.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

De V-maxx extreme set heeft ook een tuv/goca goedkeuring maar als je daar de mensen over hoort verschillen de meningen ook heel erg.

Meeste vervloeken de V-maxx ook als je zo een beetje googled.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De V-maxx extreme set heeft ook een tuv/goca goedkeuring maar als je daar de mensen over hoort verschillen de meningen ook heel erg.

Meeste vervloeken de V-maxx ook als je zo een beetje googled.

Als goed is dan is dan een olie geveerd setje. En dat is imo altijd een dikke -10.. ga gewoon voor een gasgeveerde set

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als goed is dan is dan een olie geveerd setje. En dat is imo altijd een dikke -10.. ga gewoon voor een gasgeveerde set

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Daar zit dan ook het prijsverschil natuurlijk.

En uiteraard de levensduur.

Neig toch wel veel naar die bc racing op het moment.

Hardheid instelbaar in 30 standen en ziet er super netjes uit.

Voordeel heb ik begrepen van iemand dat er voor deze set ook gewoon losse onderdelen te leveren zijn.

Bij de v-maxx zou bijvoorbeeld heel de set vervangen moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rijd nu bijna 3 maanden met een normale vmaxx schroefset en dat bevalt prima, en ik rijd op zn laagst met 20" en is nog steeds redelijk comfortabel

3 maandjes is jammer genoeg nog niet echt lang genoeg om echt de levensduur te weten.

Mijn neefje rijdt ook op v-maxx en rijdt inderdaad prima.

Grote probleem vind ik dat de levensduur niet heel geweldig is, overal lees je dat de set vrij snel aan vervanging toe is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

V maxxx is ook een goedkope lijn. Goede sets zo als KW hoef je niet druk te maken over de kwaliteit

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Klopt helemaal, ze zijn natuurlijk nooit te vergelijken met de sets van kw waar je het dubbele voor betaalt.

 

Inmiddels is er trouwens een setje van ap suspensions onderweg (ondermerk van kw dus verwacht hier ook wel degelijk spul van).

Keus is mede door dit topic toch op de ap gevallen aangezien er hier toch wel veel goede ervaring mee was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt Joey. Kw heeft zich met AP een klein beetje in de vingers gesneden omdat ze een budget kit ontwikkeld hebben die zich veel beter houdt dan je zou verwachten.

 

We gaan het meemaken, hij is vandaag aangeboden bij de post dus verwacht hem met een beetje geluk eind van de week binnen.

Dan nog even checken wanneer ik hem kan monteren, daarna maar eens kijken hoever de kasten gerold zouden moeten.

Wil deze week ook even informeren wat dit totaal kost en hoe het precies werkt, maar dat is mijn andere topicje, daar gaan we het hier niet over hebben :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden