Ga naar inhoud
  • 0

Nieuwe ErgoComfort stoelen zijn hard


yuja

Vraag

Hi all,

 

Sinds enkele weken ben ik in het (trotse) bezit van een Passat R-Line met ErgoComfort stoelen. Inmiddels heb ik 4000 km gereden en ik kan maar niet wennen aan deze stoelen. Het zitvlak is erg hard en na 3 kwartier tot een uur lijkt het alsof ik op een plank met een dun kussentje zit (ik weeg 70kg). Ook voelt mijn rechterbeen dan licht "verdoofd" aan / slaapt ie half. Natuurlijk heb ik al tig opties qua instellen geprobeerd (stoel niet te laag of hoog, rug op 100 graden, zitvlak op diverse kantel mogelijkheden ingesteld, etc.). Hiervoor heb ik nog nooit problemen gehad met een stoel. De vorige auto was een Volvo V60 en die zaten vooralsnog aanzienlijk beter. Helaas is dit met meerdere testritten niet boven water gekomen.

 

Wie heeft dezelfde ervaring? Moet ik meer geduld hebben en gaan de stoelen zich nog "zetten" / m.a.w. moeten ze nog verder "ingezit" worden?

 

Groet,

Alex

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb de oplossing voor je.

 

Je moet mij even een paar weken in je auto laten rijden. Ik weeg net geen 100kg dus zal je stoel vast wel iets soepeler maken

 

Ik herken het probleem iig niet. Heb wel een andere uitvoering maar ben zelf erg tevreden over de stoelen in mijn B8.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On ‎1‎-‎8‎-‎2018 at 22:43, yuja said:

Hi all,

 

Sinds enkele weken ben ik in het (trotse) bezit van een Passat R-Line met ErgoComfort stoelen. Inmiddels heb ik 4000 km gereden en ik kan maar niet wennen aan deze stoelen. Het zitvlak is erg hard en na 3 kwartier tot een uur lijkt het alsof ik op een plank met een dun kussentje zit (ik weeg 70kg). Ook voelt mijn rechterbeen dan licht "verdoofd" aan / slaapt ie half. Natuurlijk heb ik al tig opties qua instellen geprobeerd (stoel niet te laag of hoog, rug op 100 graden, zitvlak op diverse kantel mogelijkheden ingesteld, etc.). Hiervoor heb ik nog nooit problemen gehad met een stoel. De vorige auto was een Volvo V60 en die zaten vooralsnog aanzienlijk beter. Helaas is dit met meerdere testritten niet boven water gekomen.

 

Wie heeft dezelfde ervaring? Moet ik meer geduld hebben en gaan de stoelen zich nog "zetten" / m.a.w. moeten ze nog verder "ingezit" worden?

 

Groet,

Alex

Ik vond de stoelen in het begin ook niet zo goed als die in mijn vorige B7.
Ook ik had last van halfslapend been bij langere ritten.
De "wangen" van het zitvlak vond ik ook vrij hoog en stug. Volgens mij lag het daar aan.

Ik rij nu 1,5 jaar met m'n B8 en heb er nu totaal geen last meer van.
Zelfs langere ritten naar het zuiden zijn nu heel aangenaam.
Dus ze "zetten" zich nog wel hoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden