Ga naar inhoud
  • 0

Luie motor na kopreparatie 2.0 FSI BVY


Carel_Eos

Vraag

Dag allemaal,

 

3 jaar geleden zag ik in Duitsland een Eos met motorschade. Omdat de auto maar 71k had gelopen de staat als nieuw en prijs goed was, besloot ik hem te kopen.

In Nederland bracht ik de auto naar een universele garage voor reparatie. Deze kwam met de diagnose:

 

4 kromme inlaatkleppen.

4 gebroken inlaat klepgelijders.

 

Ik heb toen alle inlaatkkeppen laten vernieuwen, samen met de koppakkingset heb ik dit laten doen met originele VAG onderdelen.

 

Toen mijn auto klaar was en ik hem ophaalde, begon de auto in te houden en trok hij slecht. Deze kon dus meteen weer terug, na nader onderzoek bleek dat er een of andere spie, ergens bij de nokkenasversteller krom was. Deze is toen vervangen en het inhouden was verdwenen, ook trok de auto een stuk beter. Inmiddels rijd ik er 3 jaar mee en als ik eerlijk moet zijn, vind ik het maar een erg luie bak voor 150 pk! Dit geeft mij steeds meer het gevoel dat er iets niet klopt. Ik heb soms het idee dat het zaakje niet helemaal op tijd draait, heel soms, niet vaak! Hoor ik de motor wel eens pingelen, ik weet misschien door het niet op tijd lopen?

In de 3 jaar dat ik er mee rijd heb ik nooit een storing gehad en loopt de motor verder als een zonnetje! Omdat ik mij op dit forum een beetje heb ingelezen. Kom ik dingen tegen als de nokkenasversteller of een nokkenas die misschien toch een tikje heeft meegekregen toen ????

 

Nu is mijn vraag, zouden jullie met mij willen meedenken en jullie ervaringen met mij willen delen?

 

Ik hoor graag van jullie! Groet, Carel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden