Ga naar inhoud

online instructieboekje


nl-x

Aanbevolen berichten

Sinds de aflevering van mijn Passat kan ik nog steeds niet op de VW site ( https://www.volkswagen.nl/service/direct-hulp/instructieboekje ) het instructieboekje van mijn auto inzien.

Dit vind ik best vervelend omdat een online boekje veel makkelijker zoekt, en altijd bij de hand is.

Ik heb een kenteken gegoogled van een andere Passat die een maand ouder is, en die heeft dat probleem ook.

Hebben jullie ook allemaal dat probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds de aflevering van mijn Passat kan ik nog steeds niet op de VW site ( https://www.volkswagen.nl/service/direct-hulp/instructieboekje ) het instructieboekje van mijn auto inzien.

Dit vind ik best vervelend omdat een online boekje veel makkelijker zoekt, en altijd bij de hand is.

Ik heb een kenteken gegoogled van een andere Passat die een maand ouder is, en die heeft dat probleem ook.

Hebben jullie ook allemaal dat probleem?

Getest....werkt bij mij wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het net gestest met deze kenteken, kv-920-h en zag alles staan.....het werkt wel

 

Aha! Kijk, deze opent, en dan zie ik dat er een iframe wordt geladen van https://vw-bordbuch.de

En als ik daar mijn VIN nummer invoer, krijg ik deze foutmelding:

 

Typ H: Bei Ihrem Fahrzeug handelt es sich um einen Reimport.

Das von Ihnen ausgewählte Fahrzeug wurde nicht in Deutschland ausgeliefert. Da wir Ihnen auf der deutschen Website nur Bedienungsanleitungen präsentieren können die dem deutschen Rechtsanspruch genügen, haben wir von der Bereitstellung dieser Anleitung Abstand genommen. Wir bitten um Ihr Verständnis.

En volgens Google staat daar:

 

Type H: Uw voertuig is een wederinvoer.

Het door u geselecteerde voertuig werd niet afgeleverd in Duitsland. Aangezien we u op de Duitse website alleen handleidingen kunnen presenteren die voldoen aan de Duitse wettelijke vereisten, hebben wij afgezien van het verstrekken van deze handleiding. We vragen om uw begrip.

 

Dus wat krijgen we nou, Volkswagen Nederland? Op de Nederlandse site hebben jullie een functionaliteit die alleen gebruikt kan worden voor grijs-geïmporteerde voertuigen?! Of begrijp ik het nu verkeerd? Of wordt nu hier bedoeld dat de dealer mij stiekum een import-auto heeft geleverd?

aangepast door nl-x
Link naar reactie
Delen op andere sites

Reimport??

Denk dat je vermoedens kloppen en dat je een duits import in de mik gedouwd heb gekregen

Een magazijn-medewerker van de dealer die 'm leverde zei ook al zo iets. Maar zijn sales-collega ontkende dat daarna. Datum eerste toelating is gelijk aan datum eerste kenteken Nederland, dus hij heeft niet een tijdje onder een Duits kenteken gestaan. Hoe kan ik dat 100% zeker weten? PON ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk aan! Ik kan nu plots mijn instructieboekje online inzien ! Ik weet niet of dat is omdat ik mijn dealer lastig zat te vallen. Of omdat ik VW zelf zat lastig te vallen. Maar iemand heeft het blijkbaar voor mij gefikst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk aan! Ik kan nu plots mijn instructieboekje online inzien ! Ik weet niet of dat is omdat ik mijn dealer lastig zat te vallen. Of omdat ik VW zelf zat lastig te vallen. Maar iemand heeft het blijkbaar voor mij gefikst.

Ik zeg alleen tijd om full member te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mbt re-import, hoeveel BPM staat er bij de RDW op jouw kenteken? Als dat een belachelijk laag bedrag is, dan heeft je handelaar een trucje uitgehaald. NL auto Exporteren, resterende BPM chashen en weer importeren en dan op de belastingformulieren aangeven dat de auto schade heeft. Aangezien niemand dit controleert kan je een hele lage BPM heffing (150 euro of zo) krijgen en dat verschil steekt de handelaar in zijn zak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk aan! Ik kan nu plots mijn instructieboekje online inzien ! Ik weet niet of dat is omdat ik mijn dealer lastig zat te vallen. Of omdat ik VW zelf zat lastig te vallen. Maar iemand heeft het blijkbaar voor mij gefikst.

 

Ennnn het is weer stuk. ;-) Ik zie in de console dat ie een foutmelding (500) krijgt op deze link:

 

https://www.volkswagen.nl/Error.aspx?aspxerrorpath=/api/sitecore/ManualModule/GetIframeSource

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden