Ga naar inhoud

Stel nou...je oriënteert je op een B7


PizzaPuntje

Aanbevolen berichten

Beste forummers,

 

Stel je, je rijdt een B5 waar je almeunig tevreden mee bent en die eigenlijk alles biedt wat ik het hele jaar nodig heb, behalve dan dat IK hem niet sterk genoeg vind voor de caravan (het lukt wel, maar ik wil knallen). Hij is goedkoop (mn schoonpapa doet onderhoud) gaat nooit stuk, genoeg plek voor 2+3 etc.

 

Maar tóch kriebelt t ergens. Dat gevoel (jullie kennen t vast) om toch eens wat nieuwers te rijden.

 

Nou heb ik mijn vrouw en kids wat plaatjes laten zien van een B7 (er staat een mooie op gaspedaal https://www.autowereld.nl/volkswagen/passat-variant/2-0-tdi-dsg-ecc-airco-cruise-navi-28251518/details.html) en zijn vinden dat ook een meer dan prima optie.

 

Budget ligt over 6-12 maanden op ca €11k (€9k + inruil €2k (reëel?))

 

Ik wil graag een DSG met 2.0TDI die te tunen is naar 170pk. Een Variant. Met natuurlijk wat toeters en bellen. (Panodak bijv)

 

Maar wáár moet ik op letten? Welke motoren niet, welke opties wel.

 

Wie kan me een klein zetje geven?

 

En zijn er mensen hier bekend met zoeken in t buitenland en naar NL brengen. Interessant? Risicovol?

 

Bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@PizzaPuntje knallen met een caravan erachter lijkt me zowiezo geen goed idee, maar met een gechipte 2.0tdi ga je zeker genoeg kracht hebben om normaal en bergop te trekken.

Ik reed met mn mondeo 2.0TDCI (140pk) met gemak 130kmu van Apeldoorn naar ZuidFrankrijk. Alle heuvels, zonder probleem, gas over.

 

Met mn huidige mag ik blij zijn als ik 110 haal op vlakke weg naar lange tijd. Gas is dan echt op.

 

Caravan weegt beladen 1200. (Gewogen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar je op moet letten?

Eigenlijk zijn er geen (diesel)motoren die echt af te raden zijn bij de B7. Bij een DSG moet de bakolie elke 60k vervangen worden. Bij deze auto staat zelfs in het boekje geschreven dat dit de volgende beurt uitgevoerd moet worden.

 

Verder is deze auto een standaard ComfortLine en de enige extra opties die er op zitten zijn de parkeersensoren, de verwarmde voorstoelen en de RNS-315.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar je op moet letten?

Eigenlijk zijn er geen (diesel)motoren die echt af te raden zijn bij de B7. Bij een DSG moet de bakolie elke 60k vervangen worden. Bij deze auto staat zelfs in het boekje geschreven dat dit de volgende beurt uitgevoerd moet worden.

 

Verder is deze auto een standaard ComfortLine en de enige extra opties die er op zitten zijn de parkeersensoren, de verwarmde voorstoelen en de RNS-315.

Oke. Da's geruststellend.

 

Er zijn toch ook highlines etc etc met dikkere opties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar je op moet letten?

Eigenlijk zijn er geen (diesel)motoren die echt af te raden zijn bij de B7. Bij een DSG moet de bakolie elke 60k vervangen worden. Bij deze auto staat zelfs in het boekje geschreven dat dit de volgende beurt uitgevoerd moet worden.

 

Verder is deze auto een standaard ComfortLine en de enige extra opties die er op zitten zijn de parkeersensoren, de verwarmde voorstoelen en de RNS-315.

Bakolie vervangen is een duur grapje?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bakolie vervangen is een duur grapje?

Gaat wel een paar liter in, kwaliteit is erg belangrijk en je moet geen beurt overslaan. Kost wel wat euro's, maar dat hoort erbij als je het comfort van een DSG wil hebben. Je krijgt er wel wat voor terug natuurlijk.

 

Is volgens mij wel meer dan 200 euro. Iemand had het laatst in zijn topic gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijke auto’s. 2-tons paardentrailer doet ie met 2 vingers in de neus. Ik heb een 140pk gechipte 2.0tdi en zit zo op de 185pk.

 

Enige bekende puntje bij de CR motoren is de brandstofpomp. Deze kan slijten en metaalslijpsel in kr brandstofsysteem terecht komen met een fikse kostenpost tot gevolg.

 

De abs sensoren gaan weleens kapot en dan heb je het meeste wel gehad.

 

Blijven heerlijke auto’s en ik vind het een echte aanrader. Mijn zus heeft ook een b5, wat echt hele goede en fijne auto’s zijn, maar je merkt écht wel het verschil tussen beide auto’s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat wel een paar liter in, kwaliteit is erg belangrijk en je moet geen beurt overslaan. Kost wel wat euro's, maar dat hoort erbij als je het comfort van een DSG wil hebben. Je krijgt er wel wat voor terug natuurlijk.

 

Is volgens mij wel meer dan 200 euro. Iemand had het laatst in zijn topic gezet.

Oke €200 per 30.000km?
Link naar reactie
Delen op andere sites

CR = common rail?

Heerlijke auto’s. 2-tons paardentrailer doet ie met 2 vingers in de neus. Ik heb een 140pk gechipte 2.0tdi en zit zo op de 185pk.

 

Enige bekende puntje bij de CR motoren is de brandstofpomp. Deze kan slijten en metaalslijpsel in kr brandstofsysteem terecht komen met een fikse kostenpost tot gevolg.

 

De abs sensoren gaan weleens kapot en dan heb je het meeste wel gehad.

 

Blijven heerlijke auto’s en ik vind het een echte aanrader. Mijn zus heeft ook een b5, wat echt hele goede en fijne auto’s zijn, maar je merkt écht wel het verschil tussen beide auto’s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets meer vermogen is wel lekker. Als je even snel ergens er voor wil trekken of van achter een vrachtauto mee wil rijden met overige verkeer op de linker baan.

 

Hier moet ik zelfs oppassen als ik naar de linker baan ga en gas geef ik mijn voorligger op de linkerbaan niet een duw geef terwijl ik in de spiegel de boel achter mij in de gaten probeer te houden. Heerlijk die diesel power met 1700-1800kg aan de haak. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou absoluut geen B7 met CR motor en DSG kopen. Voor je het weet ga je al maar meer extra geld uitgeven aan diverse (door forumleden opgedrongen) modificaties en extra opties.

Niet doen, je raakt steeds meer verslaafd.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou absoluut geen B7 met CR motor en DSG kopen. Voor je het weet ga je al maar meer extra geld uitgeven aan diverse (door forumleden opgedrongen) modificaties en extra opties.

Niet doen, je raakt steeds meer verslaafd.....

Het schilt wel, Alle, dat deze auto al voorzien is van een b7 stuur, dashboard en middenconsole natuurlijk :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou absoluut geen B7 met CR motor en DSG kopen. Voor je het weet ga je al maar meer extra geld uitgeven aan diverse (door forumleden opgedrongen) modificaties en extra opties.

Niet doen, je raakt steeds meer verslaafd.....

Hahahahahahahahahaha.

 

Bring it on.

 

Ben niet zo van de mods

Link naar reactie
Delen op andere sites

En vergeet niet de memoryseat met spiegels... dat is iets dat ik echt mis

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wat houd je tegen, kan er probleemloos in hoor .
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden