Ga naar inhoud
  • 0

Bluetooth module defect


WiWaaz

Vraag

Hi! 

Naar aanleiding van mijn probleem al wat berichten op het forum er bij gehad. Veel hulp aan gehad, maar helaas nog geen oplossing. Daarom een account en een topic!

 

Ik heb een VW Passat (B7) uit 2011, 2.0 TDI Highline. Vorig jaar februari gekocht.
Daarin zit een RNS510 module. Met de mogelijkheid om de telefoon te koppelen via bluetooth. Bedienbaar via het stuur. Werkte allemaal top!

Enige tijd geleden merkte ik al dat tijdens het rijden de koppeling met de mobiele telefoon weg viel. Soms koppelde die dan toch direct weer. Dit kreeg ik dan te zien in de MFA. Met goede bedoelingen de telefoon ontkoppeld/verwijderd. En daar ging het mis. Sindsdien kan ik geen telefoon meer koppelen. Op de MFA blijft het telefoonmenu hangen in 'Initialising phone...'. 
Héél soms gaat hij daar uit, soms kan ik dan 'search phone' selecteren. Nog sporadischer vindt hij dan ook de telefoon en krijg ik de pin om te koppelen. Uiteindelijk schiet ie altijd weer in 'Initialising phone...'. 
 

De module onder de bijrijdersstoel gereset (stekker er in en uit) en ook de ontkoppeling gedaan aan de kant van de RNS510. Maar helaas zonder definitief resultaat. 
Oftewel, er is iets stuk.

 

Nu mijn vraag; wat vermoeden jullie?
Tweede vraag: Mijn bluetooth module is Novero HT-4 met nummer 5NO-035-730-D. Ik krijg een beetje de indruk dat dat een afwijkend type is. Er zit bijvoorbeeld ook een paarse (antenne?) stekker bij. Deze kan ik vooralsnog nergens te koop vinden.
Stel dat ik een vervangende module wil plaatsen, dan heeft plug&play de voorkeur. Is er een andere (upgrade) module die er zo in te klikken is? Zonder de hele kabelboom te moeten vervangen. 

ben benieuwd! Alvast bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hi!

 

Naar aanleiding van mijn probleem al wat berichten op het forum er bij gehad. Veel hulp aan gehad, maar helaas nog geen oplossing. Daarom een account en een topic!

 

Ik heb een VW Passat (B7) uit 2011, 2.0 TDI Highline. Vorig jaar februari gekocht.

Daarin zit een RNS510 module. Met de mogelijkheid om de telefoon te koppelen via bluetooth. Bedienbaar via het stuur. Werkte allemaal top!

 

Enige tijd geleden merkte ik al dat tijdens het rijden de koppeling met de mobiele telefoon weg viel. Soms koppelde die dan toch direct weer. Dit kreeg ik dan te zien in de MFA. Met goede bedoelingen de telefoon ontkoppeld/verwijderd. En daar ging het mis. Sindsdien kan ik geen telefoon meer koppelen. Op de MFA blijft het telefoonmenu hangen in 'Initialising phone...'.

Héél soms gaat hij daar uit, soms kan ik dan 'search phone' selecteren. Nog sporadischer vindt hij dan ook de telefoon en krijg ik de pin om te koppelen. Uiteindelijk schiet ie altijd weer in 'Initialising phone...'.

 

De module onder de bijrijdersstoel gereset (stekker er in en uit) en ook de ontkoppeling gedaan aan de kant van de RNS510. Maar helaas zonder definitief resultaat.

Oftewel, er is iets stuk.

 

Nu mijn vraag; wat vermoeden jullie?

Tweede vraag: Mijn bluetooth module is Novero HT-4 met nummer 5NO-035-730-D. Ik krijg een beetje de indruk dat dat een afwijkend type is. Er zit bijvoorbeeld ook een paarse (antenne?) stekker bij. Deze kan ik vooralsnog nergens te koop vinden.

Stel dat ik een vervangende module wil plaatsen, dan heeft plug&play de voorkeur. Is er een andere (upgrade) module die er zo in te klikken is? Zonder de hele kabelboom te moeten vervangen.

 

ben benieuwd! Alvast bedankt!

Feitelijk zijn alle nieuwere modules met RSAP ondersteuning (daarvoor is die paarse antenne aansluiting) te plaatsen zonder dat je de bekabeling moet vervangen.

 

Gewoon plug en play dus.

Ik zou voor een 3C8-035-730-E module gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de snelle reactie!

Ik was de genoemde module al tegen gekomen, maar daar staat bij:
"Deze module is geschikt om uw huidige Novero HT-2, HT-3 of HT4 A B of C versie om te wisselen"

Nou heb ik net de HT-4 D versie (volgens mij).Of ziet de D op de module niet op het type? 
Daarom betwijfel ik dus of die zo zal passen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de snelle reactie!

 

Ik was de genoemde module al tegen gekomen, maar daar staat bij:

"Deze module is geschikt om uw huidige Novero HT-2, HT-3 of HT4 A B of C versie om te wisselen"

 

Nou heb ik net de HT-4 D versie (volgens mij).Of ziet de D op de module niet op het type?

Daarom betwijfel ik dus of die zo zal passen.

Hij past zo hoor. De stekkers voor de Bluetooth modules zijn hetzelfde, tenzij je een oude Nokia module had...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is precies hetzelfde probleem als ik heb gehad.

Ik ben lang aan het zoeken geweest en heb bijna alles geprobeert, tot ik een module op marktplaats tegen kwam met dezelfde codering en die vroeg €80 dus ik heb die geprobeerd en dat werkte meteen.

Mijn advies: koop een ht4 via MP en alles werkt weer!

Succes ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is precies hetzelfde probleem als ik heb gehad.

Ik ben lang aan het zoeken geweest en heb bijna alles geprobeert, tot ik een module op marktplaats tegen kwam met dezelfde codering en die vroeg €80 dus ik heb die geprobeerd en dat werkte meteen.

Mijn advies: koop een ht4 via MP en alles werkt weer!

Succes ermee

 

dank! Mooi om te lezen dat er een oplossing is :)

 

Ik zoek al een tijdje op de bekende sites naar het type wat ik heb. Helaas nog geen resultaat. Voor nu heb ik een HT-5 besteld en wacht ik het resultaat daar van af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels heb ik een nieuwe module geplaatst. Betreft de 3C8037530E.
Bellen gaat weer prima. Ook heb ik nu de mogelijkheid om muziek te streamen in de RNS510 via bluetooth. Dat werkte allemaal direct.

Wat ik niet heb, en wat de module wel zou moeten kunnen, is WLAN/WIFI. Ook lees ik her en der wat over SMS berichten. Die functionaliteit lijk ik nog niet te hebben. Is dit iets wat nog ingesteld moet worden ergens? Of telefoon afhankelijk is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden