Ga naar inhoud

Carwash (handwas) ervaringen


GewoonJoey

Aanbevolen berichten

Normaal thuis wordt de auto netjes met de hand gewassen (echt met de hand niet met een borstel) maar aangezien we nu 3 weken op vakantie zijn en ik de auto toch netjes wil houden ben ik hier naar een lokale carwash gereden.

 

Auto eerst ingespoten met actief schuim (hogedruk) (was eigenlijk meer zeep), daarna met de wasborstel gewassen en afgespoeld met osmose water.

 

Nu hadden ze ook de optie om hem in de wax of hotwax te zetten (met hogedruk).

Vroeg me wel af wat jullie ervaring hiermee was.

Ging me dan vooral om de wax optie maar ook om de rest.

 

Zelf vind ik met de hand wassen en in de wax zetten toch het fijnste en beste resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was aanbrengen met de hogedrukspuit geeft niet echt een langdurig resultaat. Uiteraard helpt het wel iets maar veel spoel je er naderhand weer af omdat je ook na moet spoelen met water om geen rare vlekken te krijgen van het drogen. Tenzij je natuurlijk de auto met de hand droogt. Overigens kun je in een wasbox toch ook gewoon met de hand wassen? Doe ik altijd wel. Emmer en washmit mee en gaan. Doe ik ook op vakantie.

aangepast door areikelboom
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja heb niks bij dus moet het met de wasstraat middelen doen.

Was gewoon benieuwd naar de ervaringen van andere.

Heb hem overigens niet in de was gezet omdat ik het niet aandurfde.

 

De opties die ze hier hebben is de wasborstel, actief schuim, afspoelen, vlekvrij afspoelen, hotwax en wax.

Alles met hogedruk behalve natuurlijk de wasborstel.

 

Wat wel een voordeel is is het vlekvrij afspuiten, scheelt me een hoop droog en poets werk.

aangepast door GewoonJoey
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de wasborstel (bezem waar water uit komt) van de washbox heb je gegarandeerd krassen op je auto. Die borstels zijn vies en iedereen doet ook zijn wielen er mee.

 

Bij de washbox gebruik ik alleen de hogedrukspuit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afspuiten met HD wil ik tijdens de vakantie nog weleens doen, als ik het echt niet meer aan kan zien.

Maar ik raak de auto absoluut niet aan met de apparaten uit de wasbox.

Meestal heb ik wel een "noodsetje" met een washmitt, MF droogdoek een MF werkdoek bij me. De Detailerspray gebruik ik in dergelijke gevallen als drooghulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn auto nog nooit met de borstel gewassen, altijd met washandje of MF doekje. Afdrogen met optiseal en de auto blinkt weer. Maar nu is mijn auto gepolijst en in de coating gezet. Dus zelfs met afspuiten, hoef ik vrij weinig nog te doen  :mrgreen:

 

Maar wasboxen of wasstraat brengt je 100% krassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het krassen is ook een van de redenen dat ik er niet zon fan van ben.

Wasborstel hier staat wel mooi in het water dus sop ik hem daar even flink in om hem zo schoon mogelijk te kunnen gebruiken.

Wasstraat ben ik helemaal geen fan van aangezien deze al een vrij forse krab op de bijrijders deur heeft gezet.

Bij de wasboxen heb je ook altijd die k*t slang welke continue tegen de wagen aan ligt te klapperen.

 

Volgend jaar maar gewoon een poets setje meenemen kan ik hem mooi bij de wasbox insprayen en en met de handschoen wassen en daarna in de detailer zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wasborstel hier staat wel mooi in het water dus sop ik hem daar even flink in om hem zo schoon mogelijk te kunnen gebruiken.

 

Toch zou je zand resten overhouden

Bij de wasboxen heb je ook altijd die k*t slang welke continue tegen de wagen aan ligt te klapperen.

 

Ik houd de slang altijd vast of om mij heen, dan komt die niet tegen de auto aan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Wasborstel hier staat wel mooi in het water dus sop ik hem daar even flink in om hem zo schoon mogelijk te kunnen gebruiken.

 

Toch zou je zand resten overhouden

Bij de wasboxen heb je ook altijd die k*t slang welke continue tegen de wagen aan ligt te klapperen.

 

Ik houd de slang altijd vast of om mij heen, dan komt die niet tegen de auto aan.

 

Klopt maar wast ontzettend onhandig met 1 hand.

Ik probeer hem een beetje tussen mijn benen te hangen.

 

Auto is overigens wel mooi schoon geworden en het vlekvrij afspoelen scheelt ook heel veel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi he osmose water. Heb er altijd 1000liter van op voorraad staan. Maak het zelf aan voor het ramenwassen. Gebruik het natuurlijk ook om de auto mee af te spoelen na het wassen. Daarna auto laten staan en niks nadrogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden