Ga naar inhoud
  • 0

Is dit mogelijk bij eem B7 zonder LED?


Fopperr

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als ik het goed begrijp gaat het je erom dat de achterlichten branden wanneer ze op DRL staan?!

Ik heb bij mijn CC (B6) dit ooit aangezet en dat was iets met een melding “Scandinavian”

In Scandinavië is het voor zover ik weet verplicht om in die combi te rijden.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij Scandinavian gaan de parkeerlichten voor branden incl achterlichten en evt de mistlampen als DRL

North american optie gaat alleen de mistlamp aan als DRL

Jammer dat op de video niet de voorlichten te zien is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik lees ook ff mee wat ik moet instellen voor de stadslichten en achter de normale lichten aub

 

Idd dat is voor Scandinavie.

Alleen was dat vroeger rot toen er niet zulke sterke led drl was. Toen branden je gewone lichten die ook ‘s nachts branden zeg maar. Die koplampen zagen natuurlijk op een gegeven moment geel van kleur. En je Xenon gaat aan gort als het non stop aanstaat. Tenminste, anders gezegd, ik heb bewust altijd op de automatische stand staan omdat ik geen zin heb in om de haverklap nieuwe voorlampjes te moeten vervangen. Want dat kan ik zelf al amper doen, moet je haast kinderhanden voor hebben om het fatsoenlijk te vervangen!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En je Xenon gaat aan gort als het non stop aanstaat.

 

Nee hoor, 4 jaar met een B6 met Xenon rondgereden, en die had ik altijd aan staan. Dat was nog voor de tijd van DRL en dat werkte uitstekend. Zelfs geen lamp defect gegaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee hoor, 4 jaar met een B6 met Xenon rondgereden, en die had ik altijd aan staan. Dat was nog voor de tijd van DRL en dat werkte uitstekend. Zelfs geen lamp defect gegaan.

Was dat OEM? ????

 

Hangt uiteraard ook af van km’ers. Maar stond mij bij dat jij wel veel reed toch?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zeker was dat OEM. Ik heb er iets van 160.000km opgezet. Coming home, Leaving home, alles met Xenon aan.

Precies, dat is met OEM. Klasse kwaliteit. Ik ben bang dathet met alles after market xenon kitje niet gaat ☹️

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gaat dan jouw achterlicht ook aan met DRL ?

Ja klopt die branden ook mee.

Als het echt niet lukt kun je altijd nog met vag can pro de achterlichten instellen als drl.

Het is toch veel handiger als je geen knopje hoeft te draaien en alles automatisch gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja klopt die branden ook mee.

Als het echt niet lukt kun je altijd nog met vag can pro de achterlichten instellen als drl.

Het is toch veel handiger als je geen knopje hoeft te draaien en alles automatisch gaat.

Als ik mijn verlichtingsknopje permanent op “aan” zet, dan gaan mijn voor- en achterverlichting (LED) automatisch aan. Zodra ik de auto afsluit gaan ze weer uit. Ik zou niet weten hoe dit makkelijker kan...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gaat het dimlicht dan ook automatisch branden zodra je een tunnel inrijd of donker wordt?

Met permanent aan is dus je dimlicht permanent aan. Dus 24/7 je lichten aan. Nooit uit. Dus ja, in de tunnel ook, maar voor en na de tunnel ook

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op die manier ik snap hem, ja dat is ook een optie. Net wat je voorkeur heeft. Werkt dan coming/leaving home en adaptieve verlichting ook op deze stand?

Coming/Leaving home is een feature voor als het contact uit is. Staat dus los van DRL. Ik heb mijn verlichting altijd op “auto” staan.

De functie “adaptive light” is voor automatisch groot licht. Heb er even mee “gespeeld” maar ik word er helemaal tureluurs van.

Het lichtpatroon veranderd om de haveklap. Als je grootlicht nodig hebt gaat’ie soms niet aan en andersom: als er een tegenligger komt gaat’ie meestal niet uit (en krijg ik seintjes van een boze tegenligger). Misschien ga ik het nog een keer proberen, maar overweeg om die functie gewoon UIT te zetten.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja het is inderdaad meer voor iets als je op een onbekende weg bent met heel weinig verlichting en je toch tegenliggers kunt tegenkomen.

Ik heb ook een tijdje met de instelling lopen spelen maar krijg het niet zo gevoelig dat het 100% op tijd uitschakelt bij alle tegenliggers. Vooral bij bochtige wegen is het lastig omdat je niet altijd loodrecht op elkaar komt aangereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De functie “adaptive light” is voor automatisch groot licht. Heb er even mee “gespeeld” maar ik word er helemaal tureluurs van.

Het lichtpatroon veranderd om de haveklap. Als je grootlicht nodig hebt gaat’ie soms niet aan en andersom: als er een tegenligger komt gaat’ie meestal niet uit (en krijg ik seintjes van een boze tegenligger). Misschien ga ik het nog een keer proberen, maar overweeg om die functie gewoon UIT te zetten.

 

Dit filmpje wel eens bekeken? Met name de tweede helft is illustratief.

 

Filmpje is van DLA op de B7, maar op de B8 is alleen de xenon lichtbron vervangen door een led lichtbron. Op mijn B8 heb ik het niet meer, maar op mijn B7 werkte het werkelijk perfect.

 

Mbt grootlicht nodig hebben, in auto-mode met DLA heeft het systeem een aantal parameters voordat het grootlicht aanzet, zoals aantal lantaarnpalen in beeld, of andere lichtbronnen. Het systeem wil echt zeker weten dat je buiten de bebouwde kom bent (en herkent o.a. ook de Duitse borden dat je de bebouwde kom verlaat) voordat DLA geactiveerd wordt, o.a. de minimumsnelheid van 65km/u.

 

Als DLA eenmaal geactiveerd is en je wil zelf handmatig grootlicht aanzetten, dat kan, maar dan wordt DLA uitgezet en heb je handmatig grootlicht.

 

Het is inderdaad een vrij complex systeem, en wellicht helpt het als je de werking wat beter begrijpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

BM-er, bedankt voor je uitgebreide antwoord en filmpje. Ik hoorde geen geluid maar krijg wel een idee hoe ingenieus het zou moeten werken.

Doordat ik een B8 heb van de 1e lichting zou het kunnen zijn dat er nog wat kinderziektes in de software zitten.

Heb er nl nog een paar meer ontdekt.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden