Ga naar inhoud
  • 0

Bokken/schokken dsg bak


Rick63

Vraag

Hoi allemaal,

 

Ik heb sinds 3 maanden een passat 2.0 tdi 170 pk  dsg automaat uit 2006.

Als ik vol gas geef dan "hapert" bokt de versnelling . Het lijkt wel alsof de motor niet wil. Inmiddels is de cilinderkop vervangen en distributie ook.

Dit heeft er niets mee te maken denk ik aangezien de bak dat daarvoor ook al deed.

Bij "normaal"gas geven doet  hij het niet. Lijkt mij niet echt normaal. Iemand enig idee waar ik het zou moeten zoeken?

 

gr. Richard

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Heel spijtig om te horen.

Maar om nu alle passats over 1 kam te scheren is ook wat overdreven.

 

Hoop voor je dat je met een ander merk meer geluk heb.

Meer uit wanhoop mijn uitspraak, buiten dat ik KAN nu niet meer terug heb er al teveel ingestopt om er nu uit te stappen. Kan nog € 1500 erin stoppen en dan houd het,op zit buiten de aanschaf al op reparatiekosten e.d. op € 5.041. De verhouding is totaal weg met een aanschaf van € 5.750. Ben vooral teleurgesteld in de mens Hans die de auto 9 jaar lang "goed" heeft "onderhouden" en een "echte liefhebber" van de Passat was. Ik blijf de VW Passat een mooie auto vinden, ondanks dit alles, alleen het geldboompje is bijna leeg, en het willens en wetens iemand zo bedriegen wat ik mijzelf niet toesta is het kwalijke van deze hele zaak. Vraag mij gewoon af hoe iemand s'avonds nog in de spiegel kan kijken en tevreden kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb zo’n zelfde ervaring. Het kan zo zijn dat die Hans hem wel met eer en geweten heeft onderhouden, maar dat jij helaas een te vroeg slijtend exemplaar hebt. Of dat hij in zijn vorige leven wel het nodige onderhoud heeft gehad, maar veel zwaar werk heeft verricht....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat de een onderhoud noemt is misschien een was beurt 1 keer per maand. En bij een ander elke 30.000km voor een beurt brengen. En soms is 1 keer per jaar een apk al onderhoud.

 

 

Je kan ook echt pech hebben met je auto. Maar ze zijn niet allemaal slecht. Wel met wat gebreken hier en daar. Of producteigenschappen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb zo’n zelfde ervaring. Het kan zo zijn dat die Hans hem wel met eer en geweten heeft onderhouden, maar dat jij helaas een te vroeg slijtend exemplaar hebt. Of dat hij in zijn vorige leven wel het nodige onderhoud heeft gehad, maar veel zwaar werk heeft verricht....

De Heer Hans had de auto de laatste  9 jaar en zelf vanuit Duitsland gehaald voordat ik de Passat kocht !! Als je een auto met totaal verroestte remschijven verkoopt waar nog op maar 2 cm geremd kan worden filters die totaal naar zijn malle moer zijn een vastzittende remklauw verschillende merken remblokken linksachter en rechtsachter en koelvloeistof langzaam lekt verkoopt weet je donders goed dat er iets niet klopt. En zijn "monteur" ( zwart) heeft hem genaaid en mij dus ook, of Hans heeft alleen maar aan zo nu en dan vervangen gedaan en in de was zetten.

Vervolg van deze misere komt nog  :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Particulier verkoop terugdraaien is vrijwel niet mogelijk. Ook bij verborgen gebrek. Hoe ga je het bewijzen? Consumenten zijn beschermd tegen bedrijven. Niet zozeer tegen andere consumenten. Heb je ooit een marktplaats transactie bij de rijdende rechter gezien?

 

Het blijft heel vervelend. Ik heb het deels ook zelf ervaren. In juni €2500 en vorig jaar ook ruim €2000 uitgegeven. Maakt dat de Passat uit 2007 met 262.750 km slecht? Nee. Kun je meer geluk hebben? Ja.

 

Je moet geen auto rijden en klagen dat hij geld kost. Dan moet je een fiets nemen. Net als over belasting betalen, betekend meer inkomen en meer belasting. Laat mij maar lekker veel belasting betalen. Heb ik ook veel inkomen

 

Niet slecht bedoelde tip, in aanvulling op je ervaring. Geef liever meer uit aan een jongere/minder km auto. Dan stel je het uit, want dezelfde volgen je. Plus jij hebt de auto langer in bezit waardoor JIJ zelf op JOUW manier onderhoud kan plegen. Dus ja, meer in aanschaf/afschrijving en meestal minder in aanvang bij reparatie. En bij Bovag dealer. Die zijn ook niet altijd zaligmakend, maar zoals gesteld wordt heb je meer kans om te verhalen Obv verborgen gebrek.

 

Misschien slecht voorbeeld maar ter illustratie; als je een oud huis koopt weet je dat alles minder is en eerder aan vervanging toe is. Dat weet je gewoon.

 

Ik reageer alleen op je bericht omdat Je zegt dat Volkswagen of Passat zo slecht is. Kennelijk heb je een rooskleurig beeld van auto’s die geen goed kosten of nooit stuk gaan. Dan kun je afgeven op dat oud wrak dat alleen kapot gaat. Maar is het aard van het beestje.

 

Of een kleinere auto. Over het algemeen gaan die minder stuk. Of ren Renault Laguna van 1.500. Heb je meer budget voor de reparaties (die er ook gaan komen...).

 

En elke particulier bezuinigd aan het eind omdat hij ERUIT gaat voor een andere auto. Doen wij allemaal aan mee. Jij vast ook.

 

Enfin, veel wijsheid en sterkte gewenst. Zoals je zegt, bekijk het op de lange termijn. Je investeert nu om later dat niet te hoeven doen. Minder ieder geval. Net als met een nieuwere auto waarbij je hoopt op minder ellende...

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door bjeli
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Rijdende rechter behandeld voornamelijk burengeschillen dus dat gaat prima op.

 

Als je binnen 14 dagen gebreken ziet die tijdens de verkoop anders zijn voorgespiegeld dan de werkelijkheid laat zien: zoals prima onderhoud uitgevoerd en dat achteraf blijkt de remmen niet deugen en er vloeistoffen lekken. Dit zijn toch echt primaire onderhoudszaken die 100% in orde moeten zijn.

 

Dit zou ik toch zeker bij de verkoper neerleggen hem de kans gegeven het te herstellen. Als je geen contact zoekt dan weet je zeker dat de kosten je eigen kant opkomen.

Kun je hem wel via een forum zaken gaan verwijten maar wat schiet je daar mee op. Een rechtzaak is financieel niet aantrekkelijk maar als je er zelf moeite voor doet en sterk in je schoenen staat is er echt wel wat mogelijk om naar elkaar toe te komen.

 

De problemen met de cilinderkop en turbo kun je eigenlijk niet de verkoper verwijten.

De koper heeft ook een onderzoekende plicht en alles te vragen.

En zet hem eens op de brug als je een wat oudere auto koopt en laat hem eens nalopen.

Dan had je al 75% kunnen zien van deze gebreken voor de aankoop.

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@bjeli voordeel van een jonge auto met weinig km’s is dat je zelf het onderhoud kunt/laat doen en dus enigszins weet wat je kunt verwachten. Dan rest alleen nog een goede monteur met kennis van de auto, zonder mijn maat en vaste monteur @@Vdub was ik voor onderhoud vele malen meer kwijt geweest. Mede doordat hij kennis heeft van de kwalen van de Passats kun je dure reparaties voorkomen.

 

Blijft een vervelend verhaal en een van de redenen dat ik niet snel een auto met hoge km stand van een particulier zou kopen. Een jonge ( 2 jaar met ca 60k op de teller) zou ik nog aandurven. Kom verder niet bij de dealer, enkel voor de aankoop van een andere auto. Een jaar garantie geeft toch wat extra rust hierin.

aangepast door Fopperr
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het nadeel van een Golf5-model vanaf 2005 zeg maar is dat er qua betrouwbaarheid echt een stapje achteruit gedaan is.

Cilinderkoppen bijv die bij een Golf4/3B/3BG nooit wat mankeerden slaan hier volledig uit door de verstuivers, wiellagers, abs-sensoren, tankpompen, tandempompen etc

 

Koop je dus een dergelijke auto met 180dkm+ dan moet je er gewoon rekening mee houden dat je de komende 50dkm een duizend of 3 moet hebben om komende gebreken te herstellen.

Dat wil niet zeggen dat elke auto dat probleem heeft/krijgt bij die standen, mijn Caddy staat nu op 325 en begin ik nu te horen dat de nokkenassen etc eraan komen,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

De problemen met de cilinderkop en turbo kun je eigenlijk niet de verkoper verwijten.

De koper heeft ook een onderzoekende plicht en alles te vragen.

En zet hem eens op de brug als je een wat oudere auto koopt en laat hem eens nalopen.

Dan had je al 75% kunnen zien van deze gebreken voor de aankoop.

 

 

Turbo volledig met je eens, cilinderkop kun je niet inkijken, dus dat lekken van vloeistof was alleen zichtbaar als je moet bijvullen, wat hij ongetwijfeld heeft gedaan koelvloeistof werd namelijk "ergens" uitgegooid onder het rijden, en was niet te zien onder de auto. Alles was gevraagd door mijzelf en de onderhoudsboekjes waren ingevuld. Naderhand bleek dit door zijn monteur gedaan te zijn.  Remschijven had ik inderdaad kunnen zien, door de auto op een brug te zetten, die zat alleen niet in mijn rugtas. En ik had al een x bedrag gereserveerd voor reparaties e.d.  Dus dit is gewoon een leermomentje voor mij geweest, een dure weliswaar, maar toch.  

 

Laatste update de brandstofpomp had het begeven, en daardoor deed de auto natuurlijk niks meer. Geluk bij een ongeluk is dat ik nu weet waarom de auto bij vol gas geven ging bokken cq haperen. Te weinig druk en diesel hierdoor. Na monteren van nieuwe pomp GEEN problemen meer wat dat betreft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja dat is waar achteraf is het makkelijk praten, remmen zijn dan nog de minste kosten. En had ook weinig uitgemaakt.

Brandstof pomp ook nog jeetje dit is wel heel erg zeg.

Maakt mij wel huiverig ervoor ooit van een particulier een auto over te nemen.

Fijn dat het is opgelost!!!

 

Ik heb nu ook ervaring van een particulier overnemen. Maar dat doe ik ook nooit meer. Wil niet zeggen dat deze vorige eigenaar iets willens en wetens heeft verborgen. En dan alsnog bij wijze van als meeneemprijs (zonder garantie, afleverbeurten en pakketten) maar van een gerenomeerde occassion dealer dan den particulier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

https://www.anwb.nl/auto/kopen/klachten-na-aankoop

 

Toevallig kreeg ik deze vandaag in mijn mail.

 

Zoals ik zei, bij kopen van een particulier heb je zeer weinig tot geen rechten. Zoals in het artikel staat, gaat jouw onderzoeksplicht zo ver dat je eigenlijk een aankoopkeuring zou moeten doen. En dat is eigenlijk altijd goed.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na nog geen jaar waarvan deze VW Passat 2 maanden in de garage heeft gestaan is het doek gevallen . Slijpsel in de olie oftewel motor naar zijn malle moer. zou weer een aantal 1000 en Euro gaan kosten , want de dsg bak zou naast de kapotte motor ook zeker het volgende zijn. Voor mij een kostenplaatje geweest van € 10.750 want voor de "mooie goed onderhouden" auto kreeg ik nog € 1.250,--  Hans uit Enschede hoop dat je het met jouw volgende auto ook zo voor je oren krijgt ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zal wel goed komen ben nog niet van VW af aangezien ik over 3 weken een  (vloeken in de kerk) Skoda Superb Combi 1.5 tsi  voor mijn garage heb staan  Bj 02-2019 met 10 km op de teller ☺️ Na alle ellende besloten om nieuw te gaan rijden weliswaar geïmporteerd uit Duitsland, maar met fabrieksgarantie  en € 8.000 goedkoper dan in Nederland. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden