Ga naar inhoud
  • 0

Bokken/schokken dsg bak


Rick63

Vraag

Hoi allemaal,

 

Ik heb sinds 3 maanden een passat 2.0 tdi 170 pk  dsg automaat uit 2006.

Als ik vol gas geef dan "hapert" bokt de versnelling . Het lijkt wel alsof de motor niet wil. Inmiddels is de cilinderkop vervangen en distributie ook.

Dit heeft er niets mee te maken denk ik aangezien de bak dat daarvoor ook al deed.

Bij "normaal"gas geven doet  hij het niet. Lijkt mij niet echt normaal. Iemand enig idee waar ik het zou moeten zoeken?

 

gr. Richard

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb ongeveer deze klachten gehad.

Bleek dat de binnenste homokineten kapot waren

Nadat ik toen de complete assen heb laten vervangen ( was bij elkaar net zo duur als losse homokineten) heb ik er geen last meer van gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ongeveer deze klachten gehad.

Bleek dat de binnenste homokineten kapot waren

Nadat ik toen de complete assen heb laten vervangen ( was bij elkaar net zo duur als losse homokineten) heb ik er geen last meer van gehad.

Je hoort niets ook niet in een bocht  alleen bij vol gas geven "hapert"de motor lijkt het meer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

of een te hoge turbodruk.. rijdend uitlezen zal waarschijnlijk wel een oorzaak aan het licht brengen.

Turbodruk lijkt het mij ook niet te zijn denk ik omdat het met de oude turbo die pas vervangen is hetzelfde was als met de nieuwe.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken  :smile:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Was de oude turbo dan wel kapot?

Ja deze was stuk zat veel te veel speling in de schoepen had het hooguit nog kort gedaan maar was dan helemaal de pineut geweest als de afgebroken delen in de motor waren gekomen. Was een "geluk" dat de turbo begon te fluiten na het vervangen van de cilinderkop die gescheurd was. Anders had ik een dooie auto gehad voor bijna € 10.000,--

Ben echt genaaid door de vorige eigenaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoals ik het lees, heb je hem particulier gekocht?

Zo ja, voor dat geld vind ik het risico te groot,

en voor dat geld had je ook een B7 kunnen vinden.

 

Neemt niet weg dat het klote is, ik weet er alles van,

intussen weet ik ook dat je eerst echt diagnose moet

stellen voordat je een reparatie gaat/laat uitvoeren,

de onkunde van veel garages word steeds duidelijker, ook

dealers laten vaak te wensen over......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

intussen weet ik ook dat je eerst echt diagnose moet

stellen voordat je een reparatie gaat/laat uitvoeren,

de onkunde van veel garages word steeds duidelijker, ook

dealers laten vaak te wensen over......

Het stellen van een diagnose is vaak het moeilijkste deel van een reparatie, daar is echt vakmanschap en vaak ook ervaring voor nodig. Het nadien uitvoeren van de werkzaamheden om het

probleem op te lossen is vaak een stuk eenvoudiger/makkelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoals ik het lees, heb je hem particulier gekocht?

Zo ja, voor dat geld vind ik het risico te groot,

en voor dat geld had je ook een B7 kunnen vinden.

 

Neemt niet weg dat het klote is, ik weet er alles van,

intussen weet ik ook dat je eerst echt diagnose moet

stellen voordat je een reparatie gaat/laat uitvoeren,

de onkunde van veel garages word steeds duidelijker, ook

dealers laten vaak te wensen over......

Heb de auto inderdaad bij particulier gekocht, via rdw kon ik zien dat hij de auto al 9 jaar had, en hij ziet er gewoon hartstikke goed uit. En de verstuivers met kabelboom waren in 2013 al vervangen door vw Duitsland omdat de Nederlandse vw dealer alleen 1 wilde vervangen. Hij woont vlak bij de grens in Enschede vandaar is hij de grens overgegaan. Ik vermoed alleen dat hij nu zag dat er teveel onderhoud aan gepleegd moest worden. Zijn "monteur" vond nog dat hij te weinig voor de auto had gevraagd. Nou zijn "monteur"die zogenaamd het "onderhoud" had uitgevoerd moet of hem genaaid hebben en is de verkoper te goeder trouw geweest, of deze verving alleen zaken die kapot gingen en deed niets aan preventief onderhoud  behalve de auto elke week wassen en in de wax zetten. 

PS. die € 10.000,-- is inclusief alle kosten (schijven remklauw groot onderhoud nieuwe cilinderkop (oude bleek gescheurd) en turbo Kopen van de auto was stuk minder.

aangepast door Rick63
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

of een te hoge turbodruk.. rijdend uitlezen zal waarschijnlijk wel een oorzaak aan het licht brengen.

Laatste update de auto blijkt al rijdend uitgelezen te zijn, en daar werden geen fouten in gezien. Monteur zei dat misschien door echt vol gas te geven de dsg-bak hier toch wat moeite mee zou kunnen hebben omdat deze dan zwaar belast word. Bij wat minder gas geven maar dat de auto nog redelijk als een raket gaat en dus minder belast word de dsg-bak hier geen moeite mee heeft. Nog steeds dat irritante blikkerige geluid bij stationair draaien.

Maandag gaat de auto voor nacontrole weer 1 dag naar de garage, dus hoor maandagmiddag wel wat en hoe.

 

Ook ben ik even wezen rondvragen bij diverse schadeherstelbedrijven  wat een "bloemkool" op de rand van het achterscherm zou kosten om dat te repareren. Kreeg eigenlijk van alle 3 te horen dat er al eerder aan gekloot is, en het slecht gemaakt is. Prijzen varieerden van € 500 t/m € 750 mooiste was dat de duurste direct begon over (geen) garantie omdat het altijd terugkomt. Lekker verkoop praatje hahahaha. In ieder geval zeiden ze alle 3 stuk eruit snijden en stukje weer inlassen en hele zij scherm spuiten.

aangepast door Rick63
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn 140 pk TDI is getuned. Ook met vol gas accelereren heb ik nergens last van. Ook niet van bokken of klapperen.

Dus er is zeker wat aan de hand.

Zou als ik jou was eens contact opnemen met Vdub van t forum denk dat hij je wel kan helpen

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn 140 pk TDI is getuned. Ook met vol gas accelereren heb ik nergens last van. Ook niet van bokken of klapperen.

Dus er is zeker wat aan de hand.

Zou als ik jou was eens contact opnemen met Vdub van t forum denk dat hij je wel kan helpen

En zo hoort het ook lijkt me .

Bij geluiden zijn nooit goed

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn 140 pk TDI is getuned. Ook met vol gas accelereren heb ik nergens last van. Ook niet van bokken of klapperen.

Dus er is zeker wat aan de hand.

Zou als ik jou was eens contact opnemen met Vdub van t forum denk dat hij je wel kan helpen

Update gisteren oliepeil was te laag bijgevuld. S'middags reageerde de auto vrij laat op het gaspedaal en bij thuiskomst raar brommend geluid  dacht natuurlijk weer krijg de pokkeh met dat ding.

S'avonds toch maar weer even gaan rijden hoe de auto aanvoelde. Tot mijn stomme verbazing liep de auto als een tierelier en trok de straatstenen eruit zonder te "bokken"of schokken. Heeft iemand enig idee hoe dat nu weer kan? Ben er natuurlijk wel blij mee  :mrgreen:  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geen idee ik zou nogmaals loggen.

En laat de verstuivers eens controleren en compressie.

En ga eens wat dingen meten om zaken uit te sluiten.

Zou mooi zijn als je dan kunt uitvinden of het uit de dsg komt of de motor.

De passat had  2 dagen daarvoor een complete check up gehad door de garage nacontrole alle werkzaamheden wat er daarvoor allemaal vervangen was rijdend aan de puter en geen rare dingen. Naja snap er de balle van, maar als alle narigheid nu over is, ben ik superblij.  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De passat had  2 dagen daarvoor een complete check up gehad door de garage nacontrole alle werkzaamheden wat er daarvoor allemaal vervangen was rijdend aan de puter en geen rare dingen. Naja snap er de balle van, maar als alle narigheid nu over is, ben ik superblij.  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

Voor mij geen Volkswagen meer. De  narigheid nog steeds niet over. Gisteravond voor een T kruising auto klonk vreemd en op dat moment dat ik het zei sloeg de auto af , en met geen mogelijkheid meer aan te krijgen. Geen lampjes die gingen branden als waarschuwing, gewoon "poef" uit. Is naar mijn garage gesleept, en hoor vd week wel wat het is. Wat een (K)walitatief (U)termate (T)eleurstellende grafbak is die Passat. Het houd maar niet op van deze "goed"onderhouden auto van meneer Hans uit Enschede. Mag hopen dat er karma bestaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor mij geen Volkswagen meer. De narigheid nog steeds niet over. Gisteravond voor een T kruising auto klonk vreemd en op dat moment dat ik het zei sloeg de auto af , en met geen mogelijkheid meer aan te krijgen. Geen lampjes die gingen branden als waarschuwing, gewoon "poef" uit. Is naar mijn garage gesleept, en hoor vd week wel wat het is. Wat een (K)walitatief (U)termate (T)eleurstellende grafbak is die Passat. Het houd maar niet op van deze "goed"onderhouden auto van meneer Hans uit Enschede. Mag hopen dat er karma bestaat.

Zonde, want het kan een heerlijke auto zijn. Het is jammer dat je zo een slecht onderhouden auto hebt aangeschaft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden