Ga naar inhoud
  • 0

Verschillen generatie climatronic


edwin1973

Vraag

Beste mede VW bestuurders ,

 

Ik lees in diverse topics op het forum over de climatronic van een 3C. Er wordt over gen1, gen2 en gen3 gepraat. Ik kan helaas nergens vinden wat nou de verschillen zijn. Ben benieuwd welke ik in mijn passat heb zitten.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste mede VW bestuurders ,

 

Ik lees in diverse topics op het forum over de climatronic van een 3C. Er wordt over gen1, gen2 en gen3 gepraat. Ik kan helaas nergens vinden wat nou de verschillen zijn. Ben benieuwd welke ik in mijn passat heb zitten.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Hmmzz.....Laat maar heb meeste info al gevonden in een topic. Keek waarschijnlijk tegen de zon in

 

Ik heb een gen1 in mijn 2009 variant. Kan me herinneren dat er wel eens een foutmelding was m.b.t. de luchtkwaliteit sensor. Dus vraag me af of deze erin zit, en zo ja, of die werkt...

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

aangepast door edwin1973
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In 2009 zat de luchtkwaliteitssensor er al lang in. Vanaf 2007 ergens is hij er standaard ingekomen.

 

Je kan het zien aan het gen1 paneel doordat de recirculatieknop 3 standen kent. Met de A erbij is de automatische stand, en dan wordt de luchtkwaliteitssensor gebruikt om te bepalen of de recirculatieklep open of dicht moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben van Gen 1 naar Gen 2 gegaan om van dat getik af te komen, ik heb alleen een luchtkwaliteit sensor moeten plaatsten en een geschakelde plus moeten omwisselen.

Met hetzelfde gemak kan er ook een gen 3 in dan zou dan weer 1op1 moeten kunnen.

 

Enige waar je goed op moet letten zijn de functies van het paneel. als stoelverwarming/voorruitverwarming etc.

En resetten na plaatsen.

aangepast door thabomb
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In 2009 zat de luchtkwaliteitssensor er al lang in. Vanaf 2007 ergens is hij er standaard ingekomen.

 

Je kan het zien aan het gen1 paneel doordat de recirculatieknop 3 standen kent. Met de A erbij is de automatische stand, en dan wordt de luchtkwaliteitssensor gebruikt om te bepalen of de recirculatieklep open of dicht moet.

Ah okay. Bedankt allemaal voor de info. Weet dan nu ook waar net na starten getik vandaan komt

 

Ik hoor heel soms (als ik echt kritisch luister) de toeren van de motor "meegieren" als de airco aanstaat.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zit ook te overwegen om de 3de gen erin te zetten, heb last van de kleppen die continu versteld worden en hoop niet dat ik ze hoef te vervangen want dat is dan wel een minpuntje. Echter heb ik stoelverwarming en een knop voor de standkachel aan te zetten, weet niet als dit bij de 3de gen ook beschikbaar is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zit ook te overwegen om de 3de gen erin te zetten, heb last van de kleppen die continu versteld worden en hoop niet dat ik ze hoef te vervangen want dat is dan wel een minpuntje. Echter heb ik stoelverwarming en een knop voor de standkachel aan te zetten, weet niet als dit bij de 3de gen ook beschikbaar is?

Gewoon even zoeken op eBay of vragen op het forum, er wordt er altijd wel eentje gevonden. Bm parts( https://www.bm-parts.nl/ ) of Bm onderdelen ( https://www.bmonderdelen.nl/ ), zat mogelijk heden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb toch nog een vraag hierover.

Ik heb dus een 3c met clima gen 1. Bij vele zie ik een "ECON" knop rechtsonder, en "DUAL" in midden, maar bij mij staat er rechtsonder "AC" en erboven "AUTO". Is de werking hetzelfde? In mijn handboek staat alleen de "ECON" uitgelegd.

 

Ik heb even een foto online gevonden, maar ik heb exact deze:f1dd5ec411491ce93618b984ce87284a.jpg

aangepast door edwin1973
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Werking is iets anders, maar wel logisch.

AC betekent regeling inclusief functionaliteit van de Airco.

Econ betekent regeling zonder Airco.

 

Dual modus kan jij 'activeren' door aan de rechter temperatuur te draaien. Door bediening van de Auto knop wordt de Dual modus weer uitgeschakeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Werking is iets anders, maar wel logisch.

AC betekent regeling inclusief functionaliteit van de Airco.

Econ betekent regeling zonder Airco.

 

Dual modus kan jij 'activeren' door aan de rechter temperatuur te draaien. Door bediening van de Auto knop wordt de Dual modus weer uitgeschakeld.

Even kijken of ik dit snap, want die ecc is abracadabra voor mij

Met de AC zet ik de airco aan, deze is in twee zones in te stellen qua temperatuur met de uiterst linker- en rechterdraaiknop. Ik dacht dat de Auto knop ervoor zorgt dat ie deze temp constant houdt? De middelste draaiknop is snelheid ventilator. De knoppen erboven links geeft luchtcirculatie binnen, en automatisch. Rechts ervan, mannetje met pijltje omhoog geeft airco blazen via bovenzijde dashboard en niet via ventilatieroosters. De andere is blazen van onder en links ervan blazen van voren?......o.i.d.

aangepast door edwin1973
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja en als je de “auto” toets activeert, regelt de clima t zelf, hoef je alleen maar de temperatuur in te stellen

Ja dus dan snap ik het. Nu nog de discussie overwinnen met het gezin dat bij hoge temperaturen de airco aan moet zodat ik veilig kan rijden. Iedereen klaagt over stank, tocht en droge ogen.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja dus dan snap ik het. Nu nog de discussie overwinnen met het gezin dat bij hoge temperaturen de airco aan moet zodat ik veilig kan rijden. Iedereen klaagt over stank, tocht en droge ogen.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Dat laat je de rest toch thuis? Mooi relaxte vakantie heb je dan????
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij staat de airco altijd aan

Stinkende airco is een niet goed onderhouden airco.

Filters vervangen en airco reiniger

Hij heeft een beurt gehad, gevuld en gereinigd bij KwikFit twee weken geleden. Ik ruik ook geen muffe lucht, maar wel klein beetje "koudemiddel".

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb wel eens zo'n busje aircoreiniger gebruikt, is meer een maskeermiddel (parfum) en lost het probleem niet op.

Interieurfilter vervangen was voor mij de oplossing, uit luie gemakzucht door de dealer laten doen. Moest er toch heen voor terugroepactie startmotor en voor €34,- werd het filter vervangen (filter + arbeidsloon).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt trouwens ook antibacteriële / schimmelwerende filters.

 

https://m.auto-onderdelen24.nl/mann-filter/7624547

 

Denk dat het vooral zit in voordat dat je de airco / auto uitzet je eerst nog even de ventilator normaal bijzet zodat het vocht kan verdampen van de warmtewisselaar.

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja klopt, als je echt niet van de stank afkomt kun je altijd nog ook een geurneutralisator huren bij Boels.

Alleen ruikt je auto dan een paar maanden naar ozon. :)

Maar zelf dan ruik je hem altijd even kort na inschakelen hoor.

 

https://www.boels.nl/huren/klimaatbeheersing/luchtreiniging-stofbeheersing/geurneutralisator

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden