Mattao Geplaatst 11 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2018 Mogge, Krijg as zaterdag mijn auto, nou ben ik hiervoor ook al diesel rijder geweest, had bij mijn vorige auto de EGR klep dicht laten zetten, wat is jullie mening voor de B8? Hoor graag van jullie. Mvgr, Mattao Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 11 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2018 In principe is mijn persoonlijke mening dat elke EGR klep uitgeschreven moet worden. Thuis zegt ik dat, dit alleen kan door het tunen van de auto. Het tunen van de auto kan alleen als er dikke vette sloffen onder liggen met sportonderstel, er een downpipe is gemaakt en een dubbele uitlaat. Vervolgens moet er vanwege de uitlaat een electrische achterklep op, met camera en daarom ook een ander navigatiesysteem. Dan moet er een andere teller in die communiceert met de nieuwe navigatie.Om beter zicht te hebben op de teller moet er daarna een panorama dak in. Dus eigenlijk ja, maar weet waar je aan begint. 10 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Roy_01 Geplaatst 11 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2018 Haha prachtig! Maar eens met Martijn zsm wegschrijven. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Mattao Geplaatst 12 juli, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2018 In principe is mijn persoonlijke mening dat elke EGR klep uitgeschreven moet worden. Thuis zegt ik dat, dit alleen kan door het tunen van de auto. Het tunen van de auto kan alleen als er dikke vette sloffen onder liggen met sportonderstel, er een downpipe is gemaakt en een dubbele uitlaat. Vervolgens moet er vanwege de uitlaat een electrische achterklep op, met camera en daarom ook een ander navigatiesysteem. Dan moet er een andere teller in die communiceert met de nieuwe navigatie.Om beter zicht te hebben op de teller moet er daarna een panorama dak in. Dus eigenlijk ja, maar weet waar je aan begint. Haha Martijn, toffe uitleg, tunen staat idd nog op mijn wensenlijst, maar dacht laat me eens vragen hier op de forum over de EGR, dacht ook al dat het een goed plan was om hem dicht te zetten. Thanks voor je antwoord Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Mattao Geplaatst 12 juli, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2018 Haha prachtig! Maar eens met Martijn zsm wegschrijven. Ja Roy, gaat dus zsm gebeuren Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Stephenvanengelen Geplaatst 12 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2018 Hou der rekening mee. Dat de nieuweren mororen niet zo maar af gedoot kunnen worden. Zitten in een paket samen met het inlaat spruitstuk. En ook zijn deze bij de vloeistof gekoelt. Weet waar je aan begint. En zeker met de nieuwe vag motoren. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Mattao Geplaatst 13 juli, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 juli, 2018 Hou der rekening mee. Dat de nieuweren mororen niet zo maar af gedoot kunnen worden. Zitten in een paket samen met het inlaat spruitstuk. En ook zijn deze bij de vloeistof gekoelt. Weet waar je aan begint. En zeker met de nieuwe vag motoren. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Hey Stephen, Bedankt voor je reactie, wel tegenstrijdig dus, met wat jij beweert, en wat de andere zeggen. het is een 1.6TDI Bluemotion, 120 PK Weet je toevallig waar ik wat meer infomatie kan vinden? Hoor graag van je Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Stephenvanengelen Geplaatst 13 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 13 juli, 2018 (aangepast) Hey Stephen, Bedankt voor je reactie, wel tegenstrijdig dus, met wat jij beweert, en wat de andere zeggen. het is een 1.6TDI Bluemotion, 120 PK Weet je toevallig waar ik wat meer infomatie kan vinden? Hoor graag van je Het zal meschien wel gaan. Het weg schrijven. Maar het afdoppen is een heel ander verhaal. Ivm het nieuwe inlaat paket. En zou best wel meer info voor je willen zoeken. Maar ben nu op vakantie. En even ander dingen aan me hooft helaas. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 13 juli, 2018 aangepast door Stephenvanengelen 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Mattao Geplaatst 13 juli, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 juli, 2018 Het zal meschien wel gaan. Het weg schrijven. Maar het afdoppen is een heel ander verhaal. Ivm het nieuwe inlaat paket. En zou best wel meer info voor je willen zoeken. Maar ben nu op vakantie. En even ander dingen aan me hooft helaas. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Geniet van je vakantie.....misschien maar beter weg schrijven dan.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bm-er Geplaatst 13 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 13 juli, 2018 Ik heb er niks aan gedaan, waarom zou je dat doen? De hedendaagse dieselmotoren zijn zo enorm complex geworden. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 13 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 13 juli, 2018 Dat klopt, zo complex dat Volkswagen zelf er ook niets van snapt. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 13 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 13 juli, 2018 Bij commonrail motoren kun je niet afdoppen. Wel kun je m open if dicht laten zetten software matig. Meen dat de EGR bij nieuwe motoren ook als soort smoorklep gebruikt wordt als je de motor uitzet. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 13 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 13 juli, 2018 Bij commonrail motoren kun je niet afdoppen. Wel kun je m open if dicht laten zetten software matig. Meen dat de EGR bij nieuwe motoren ook als soort smoorklep gebruikt wordt als je de motor uitzet. Hoezo niet? Volgens mij zit er bij mij een plaatje tussen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 13 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 13 juli, 2018 Is mij verteld Foppe. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Roy_01 Geplaatst 13 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 13 juli, 2018 Je krijgt een foutcode anders omdat hij deze luchtstroom meet. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 13 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 13 juli, 2018 Ok. Maar die egr is bij tuning weggeschreven... 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 13 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 13 juli, 2018 wegschrijven is heel wat anders als afdoppen of weghalen. bij de oude VP en PD motoren was het idd afdoppen en weghalen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 13 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 13 juli, 2018 Geen idee Alle maar Is niet weggehaald, wel is er een plaatje tussen gezet en weggeschreven. Hoe dit ook mag heten. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 13 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 13 juli, 2018 (aangepast) Bij sommige motoren heeft de EGR nog een functie. Bijvoorbeeld bij het regeneren van het roetfilter. Hij wordt dan even open gezet om flow te detecteren. Bij het wegschrijven wordt de aansturing van de bediening van de EGR niet geactiveerd in het NOx reductie proces. Daar wordt de EGR aangestuurd als de motor in deellast werkt en wordt een deel van de uitlaatgassen teruggevoerd naar de inlaat. Er is daardoor minder zuurstof aanwezig en wordt de verbranding gedeeld over een groter oppervlak. Daardoor neemt de temperatuur af en daardoor is er minder NOx. Het klinkt een beetje raar, door warme uitlaatgassen terug te voeren daalt de temperatuur, maar dat schijnt zo te zijn. Nadeel is het beroeten van het inlaat traject. Bij het wegschrijven functioneert de EGR niet meer bij NOx reductie, maar nog wel bij een flowmeting voor regeneratie of bij opstart om de motor sneller warm te krijgen. Daarom kunnen deze niet geheel afgedopt worden wegens een foutmelding. 13 juli, 2018 aangepast door martijn v o 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Roy_01 Geplaatst 14 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 14 juli, 2018 (aangepast) In de uitlaatgassen zit minder zuurstof kun je dus minder op inspuiten waardoor de temperatuur zal dalen doordat er nog wel verse lucht wordt toegevoerd. Ik zie dit plaatje in het zelf studie boekje staan van de 2.0 tdi euro 5. Maar volgens mij hebben de meeste auto's maar 1 egr traject of niet? Voor de turbo zie ik er bij mij in de inlaat niets bijkomen. https://goo.gl/images/keR9EU 14 juli, 2018 aangepast door Roy_01 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 14 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 14 juli, 2018 Klopt de meeste hebben een EGR circuit. Vaak is dit een hoge druk circuit, afgetakt na de uitlaatturbo en ingevoerd in inlaatspruitstuk. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bm-er Geplaatst 14 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 14 juli, 2018 B8 is euro 6. Is daar niet alles mbt inlaatlucht koeling in 1 unit geïntegreerd? 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Stephenvanengelen Geplaatst 14 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 14 juli, 2018 B8 is euro 6. Is daar niet alles mbt inlaatlucht koeling in 1 unit geïntegreerd?Klopt is een groot paket. En ook een gekoelt paket Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Mattao Geplaatst 16 juli, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 juli, 2018 Dank jullie allemaal voor jullie reacties. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Mattao
Mogge,
Krijg as zaterdag mijn auto, nou ben ik hiervoor ook al diesel rijder geweest, had bij mijn vorige auto de EGR klep dicht laten zetten, wat is jullie mening voor de B8?
Hoor graag van jullie.
Mvgr,
Mattao
Link naar reactie
Delen op andere sites
23 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten