Ga naar inhoud
  • 0

EGR Passat B8


Mattao

Vraag

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In principe is mijn persoonlijke mening dat elke EGR klep uitgeschreven moet worden.

Thuis zegt ik dat, dit alleen kan door het tunen van de auto.

Het tunen van de auto kan alleen als er dikke vette sloffen onder liggen met sportonderstel, er een downpipe is gemaakt en een dubbele uitlaat.

Vervolgens moet er vanwege de uitlaat een electrische achterklep op, met camera en daarom ook een ander navigatiesysteem.

Dan moet er een andere teller in die communiceert met de nieuwe navigatie.Om beter zicht te hebben op de teller moet er daarna een panorama dak in.

Dus eigenlijk ja, maar weet waar je aan begint.  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In principe is mijn persoonlijke mening dat elke EGR klep uitgeschreven moet worden.

Thuis zegt ik dat, dit alleen kan door het tunen van de auto.

Het tunen van de auto kan alleen als er dikke vette sloffen onder liggen met sportonderstel, er een downpipe is gemaakt en een dubbele uitlaat.

Vervolgens moet er vanwege de uitlaat een electrische achterklep op, met camera en daarom ook een ander navigatiesysteem.

Dan moet er een andere teller in die communiceert met de nieuwe navigatie.Om beter zicht te hebben op de teller moet er daarna een panorama dak in.

Dus eigenlijk ja, maar weet waar je aan begint.  :mrgreen:

 

 

Haha Martijn, toffe uitleg, tunen staat idd nog op mijn wensenlijst, maar dacht laat me eens vragen hier op de forum over de EGR, dacht ook al dat het een goed plan was om hem dicht te zetten.

 

Thanks voor je antwoord

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hou der rekening mee. Dat de nieuweren mororen niet zo maar af gedoot kunnen worden. Zitten in een paket samen met het inlaat spruitstuk. En ook zijn deze bij de vloeistof gekoelt. Weet waar je aan begint. En zeker met de nieuwe vag motoren.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hou der rekening mee. Dat de nieuweren mororen niet zo maar af gedoot kunnen worden. Zitten in een paket samen met het inlaat spruitstuk. En ook zijn deze bij de vloeistof gekoelt. Weet waar je aan begint. En zeker met de nieuwe vag motoren.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Hey Stephen,

 

Bedankt voor je reactie, wel tegenstrijdig dus, met wat jij beweert, en wat de andere zeggen.

 

het is een 1.6TDI Bluemotion, 120 PK

 

Weet je toevallig waar ik wat meer infomatie kan vinden?

 

 

Hoor graag van je

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey Stephen,

 

Bedankt voor je reactie, wel tegenstrijdig dus, met wat jij beweert, en wat de andere zeggen.

 

het is een 1.6TDI Bluemotion, 120 PK

 

Weet je toevallig waar ik wat meer infomatie kan vinden?

 

 

Hoor graag van je

Het zal meschien wel gaan. Het weg schrijven. Maar het afdoppen is een heel ander verhaal. Ivm het nieuwe inlaat paket.

En zou best wel meer info voor je willen zoeken. Maar ben nu op vakantie. En even ander dingen aan me hooft helaas.

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Stephenvanengelen
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het zal meschien wel gaan. Het weg schrijven. Maar het afdoppen is een heel ander verhaal. Ivm het nieuwe inlaat paket.

En zou best wel meer info voor je willen zoeken. Maar ben nu op vakantie. En even ander dingen aan me hooft helaas.

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Geniet van je vakantie.....misschien maar beter weg schrijven dan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij sommige motoren heeft de EGR nog een functie. Bijvoorbeeld bij het regeneren van het roetfilter. Hij wordt dan even open gezet om flow te detecteren.

Bij het wegschrijven wordt de aansturing van de bediening van de EGR niet geactiveerd in het NOx reductie proces. Daar wordt de EGR aangestuurd als de motor in deellast werkt en wordt een deel van de uitlaatgassen teruggevoerd naar de inlaat. Er is daardoor minder zuurstof aanwezig en wordt de verbranding gedeeld over een groter oppervlak. Daardoor neemt de temperatuur af en daardoor is er minder NOx.

 

Het klinkt een beetje raar, door warme uitlaatgassen terug te voeren daalt de temperatuur, maar dat schijnt zo te zijn.

 

Nadeel is het beroeten van het inlaat traject.

 

Bij het wegschrijven functioneert de EGR niet meer bij NOx reductie, maar nog wel bij een flowmeting voor regeneratie of bij opstart om de motor sneller warm te krijgen. Daarom kunnen deze niet geheel afgedopt worden wegens een foutmelding.

aangepast door martijn v o
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In de uitlaatgassen zit minder zuurstof kun je dus minder op inspuiten waardoor de temperatuur zal dalen doordat er nog wel verse lucht wordt toegevoerd.

Ik zie dit plaatje in het zelf studie boekje staan van de 2.0 tdi euro 5. Maar volgens mij hebben de meeste auto's maar 1 egr traject of niet? Voor de turbo zie ik er bij mij in de inlaat niets bijkomen.

 

https://goo.gl/images/keR9EU

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden