Ga naar inhoud
  • 0

Turbo problemen "turbo klep" volgens dealer P0299


Vick

Vraag

Goede morgen, ik heb het probleem dat het gele motor lamp brand bij het uitlezen geeft deze een P0299 melding. Bij de dealer moet de hele turbo vervangen worden a 1400 euro. Echter heb ik de site turboonderdelen.nl gezien dat je ook de turbo huis en pakking set kan kopen. En kost aanzienlijk minder en zou even goed moeten werken. Wie heeft hier ervaring mee en zou bereid willen zijn om samen dit op te kunnen lossen, want op korte termijn vertek ik naar Spanje met de auto...dus zit wel een beetje druk achter :(

Groeten Vick

aangepast door Vick
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Robbie,

Jaja, die diverter valve van Vagnetics erin gehangen. Rijdt veel soepeler en dus comfortabeler. Heel goed advies van je.

 

@Vdubb. Soort van kabelbreukje, het busje van de paarse draad zat niet vergrendeld in de stekker. Dan krijg je toch een berg rare storingen.

 

Vanuit een koud Bergschenhoek, wil ik alle leden en hen die jullie lief zijn, een fijne feestdagen toe wensen en een fantastisch 2019 (met jullie passie).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Marceltdi,

 

Tijdens de proefrit lekker gereden op diverse wegen en 40 km gereden zonder problemen of stotteren.

Zondag een dagje weg geweest en bij 88 kmtjes "motor management lampje" maar de auto trok nog best goed op zonder problemen.

Bij de VW garage geweest en bij het uitlezen; Turbocharger / Supercharger underboost -  Cracked or Faulty Turbo Super charger / Faulty boos control solenoid.

 

Bedankt voor je tip ik ga hem direct vragen of hij tijd en zin heeft om te kunnen helpen !  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan ook een defecte solenoid zijn of lekkage in 1 van de turbo slangen. Ik had die fout ook 2 weken geleden nieuwe solenoid er op en het probleem is weg. Meestal is het rubber van de solenoid gescheurd.

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hi Rob, Alvast bedankt voor de snelle service   :thumb:

 

Rob heeft de solenoid vervangen, en heb net weer door zijn passen gejaagd en geen lamp te zien. Ook geen vreemde geluiden of stotteren van de turbo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hi Vick,

 

 

goed te lezen dat je het op deze manier met behulp van Rob hebt kunnen oplossen.

Ik mag aannemen voor minder dan de 1400,00 die de dealer wel even uit jouw zak wilde kloppen.

 

Zo zie je maar, net voorgesteld op het forum, probleem gekregen en probleem opgelost.

Goede reden om full member te worden lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste,

 

Daar zijn we weer ondertussen zijn er al wat onderdelen vervangen, de turbo, wastegate klep.

 

De auto heeft in totaal 2-3 maanden zonder problemen gereden en nu weer de storing P0236 (http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16620.html), en P0299 is weer terug.

 

Deze codes uitgelezen met een simpele lezer.

 

Wie zou mij kunnen vertellen hoe nu verder, zit op dit moment me de handen in het haar !

 

Ik heb gekeken naar twee sensoren op de motor en turbo aanvoerbuis (rood omcirkeld), zijn deze van dezelfde type !?

 

 

 

Alvast bedankt !

post-27721-0-23705800-1544793755_thumb.jpg

post-27721-0-65389600-1544793803_thumb.jpg

post-27721-0-66445200-1544794162_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb precies het zelfde en blijft terug komen als ik door trek boven de 5500rpm.

Is je auto gechipt? Bij mij is dit naar het chippen ontstaan. Merk er verder niks van zie het alleen met uitlezen staan,ben er inmiddels wel aangewend.ik Krijg Verder geen foutmelding of zo in de teller jij wel toch dacht ik.

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste Passat Rdi,

 

Dat weet ik juist niet of dat de auto gechipt is. Hoe is dat te zien? Mijn vrouw start op een morgen de auto en het motormanagent lampje ging weer na een lange tijd branden. Het euvel was niet eens bij het rijden ontstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Vick,

 

Ik heb precies hetzelfde gehad en ben ook bij Rob geweest.Hij heeft de auto uitgelezen en op zijn aanraden de diverter valve vervangen. De auto reageerd echt veel beter op het gaspedaal. Dat is echt een hele verbetering.

 

Echter een tijdje later onstond het euvel weer en direct de twee (gelijke) map sensoren vervangen echter zonder resultaat. Van een VW dealer monteur gehoord dat het vaak in de stekkers in het motor compartiment zit.

 

Na dit advies heb ik werkelijk alle stekkers, op de motor, los gehaald en ingespoten met contact spray (remmenreiniger gaat ook), ook die daar rechts onder aan de zijkant, op het blok verstopt zit en daarna heb ik er echt geen last meer van gehad. Misschien het proberen waard?

 

Groet,

 

Henk

aangepast door hjvddonker
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Vick,

 

Ik heb precies hetzelfde gehad en ben ook bij Rob geweest.Hij heeft de auto uitgelezen en op zijn aanraden de diverter valve vervangen. De auto reageerd echt veel beter op het gaspedaal. Dat is echt een hele verbetering.

 

Echter een tijdje later onstond het euvel weer en direct de twee (gelijke) map sensoren vervangen echter zonder resultaat. Van een VW dealer monteur gehoord dat het vaak in de stekkers in het motor compartiment zit.

 

Na dit advies heb ik werkelijk alle stekkers, op de motor, los gehaald en ingespoten met contact spray (remmenreiniger gaat ook), ook die daar rechts onder aan de zijkant, op het blok verstopt zit en daarna heb ik er echt geen last meer van gehad. Misschien het proberen waard?

 

Groet,

 

Henk

Hahaha dat klopt inderdaad. Zat jouw stekker niet los op de Module toen???? volgens mij drukte ik hem er op, en het probleem was op gelost. Heb jij eigenlijk ooit nog die dvx diverter besteld toen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden