Ga naar inhoud
  • 0

Pressure switch (F129), geen druk?


Flying Dutchman

Vraag

Mijn airco doet het niet en heeft zoals gezegd een issue met f129 pressure swith. Meest voorkomende zou zijn dat de druk in mijn systeem te laag is. Heb ik nu goed begrepen dat er altijd wel een “begin” druk op het systeem staat van om en nabij 4,5 bar zonder dat de airco iets doet?

 

Nu ik de airco leiding afgelopen jaren vaker dan gewenst los heb gehad wil ik deze eerst gaan inspecteren en eventueel wat O-ringen vervangen.

 

Echter lijkt het me geen goed idee om zomaar wat los te trekken. Druk kan ik het beste meten bij een aircospecialist en niet via VCDS. Maar in mijn situatie hoeft het nu niet zo precies. wil alleen die basis druk weten als die er is.

 

Nu heb ik hem aan de software gehangen en de volgende waardes gekregen. Met name groep [011] geeft een discutabele waarde. Deze is met en zonder draaiende motor. Maar das aannemelijk ivm het uitgeschakeld kunnen zijn door me (f129) pressure switch.

aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vaak doen ze er een fluorescerende vloeistof bij dan kunnen ze met een blacklite kijken of er een lek is, misschien is dat wat.

Zal die beste man maandag is bellen die um gevuld heb vorig jaar of hij dat ook gedaan heb. aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben iig zo ver dat de zekeringen het niet zijn. Deze heb ik er allemaal uit gehad en gemeten. bcc35df45ae9b5f2654397166b760782.jpg

 

Als ik op dit ventieltje druk, doet hij pssst. Maw de gegevens die ik kreeg (groep 011 absolute pres. 0,0) slaan nergens op en heb je geen drol aan.

2638caa07177f5918442c9d5e68ff07c.jpg

 

En dat bij een output test, alle kleppen, Coolant fans (2x) en relais het gewoon doen.

4944f444b6f8cca219e116534e8914c4.jpg

 

Morgen maar weer verder. Als deze of gene die kunnen meten weer actief zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn tip bij vermoeden van lek: ga naar iemand die helium in je airco systeem kan pompen en een 'sniffer' heeft. Die heeft de exacte locatie(s) meteen te pakken.

 

Je foutmelding geeft de volgende tips bij Ross-Tech:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00792

 

Er is bij een goed werkend airco systeem altijd een druk (ook na langer uit staan van de airco).

In werking gaat de 'hoge druk' zijde van het airco systeem in druk omhoog.

aangepast door Worfje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag na de druk test maar gelijk gestart met het vervangen van wat o-ringen in het systeem. Van verdamper tot condensor 7 stuks. Die op de (f129) uit “problemen zoeken” overgeslagen. Bij een test/reserve condensor ging dat niet best. De sensor zat zo vast dat het draad op de condensor helemaal kapot was gegaan. Ook die 2 op compressor even buiten beschouwing gelaten. Dit zijn starre leidingen en ook gebeugeld dus geloof ik wel. Ook gezien het feit dat ze bij mijn nagenoeg niet bereikbaar zijn, zonder de auto in service stand te zetten.

 

93a85008b9a54dc9b42222c7b9ce7316.jpgd093f63dc9d5a37e73f0f3a3dbcc5309.jpg23e5b7b6fe8531bbae38b2d9a51b65ec.jpg

0c533bc4a091ece19761931b5be7731f.jpg

 

Asap maar is laten aftoppen met wat koudemiddel.

aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopte Vcds dus toch wel aardig met de 0,0 bar

Klaar, done, voltooid. Tis weer koud.

Binnenkort is kijken wat vcds nu zegt.

Om nog even terug te komen op de “druk” waardes groep [011] in AutoHVAC. Deze zijn dus idd minder discutabel dan eerder aangenomen.

 

 

0ca27bbc30dfa23e2cd7013aab0ef2b6.jpg

 

Rijdend

75de4f09fd8b3a4da9a13d3f9361d3b0.jpg

aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden