Ga naar inhoud
  • 0

Vaste trekhaak icm PDC?


oele

Vraag

Gezien ik voornemens ben, nog een jaar of 5 door te kachelen met de 3C en laatste jaren met de motor op aanhanger op vakantie ga. Zit ik er aan te denken een trekhaak aan te schaffen.

Tot nu toe, hebben we het met een Smart gedaan, die slechts 750Kg mag trekken en waar de airco niet van werkt. Met 2 BMW's en aanhanger, zit je al snel aan de max.

En 60Km/h met 4000RPM, bijna vol gas op de snelweg, met 12% klim, is ook niet echt relaxed rijden.

 

Maar goed, lang intro voor mijn vraag.

 

Is een afneembare trekhaak echt noodzakelijk, als je PDC hebt?

 

Het wordt wel geadviseerd, maar mijn buurman, heeft geen last van zijn trekhaak met de sensoren.

Gezien dat de 3C al 10 jaar oud is, en een afneembare trekhaak bijna 2x duurder, koop ik liefst een vaste.

De praktijk zal ook zijn, dat ik met een afneembare toch te lui zal zijn om die te demonteren.... :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kan voor de 3C vast en zeker wel een gebruikte afneembare vinden. Of zelfs kijken bij de B7 versie die hebben een elektrisch wegklapbare.

Moet je ook niet de hoofdprijs voor aftikken en heb je ineens ook een OEM stuurdoos die je netjes kan coderen en uitlezen ipv zo jeager modules enz.

 

Bvb

Is een voorbeeld linkje - niet uitgebreid naar gekeken, dus of het nog actief is of niet..

http://www.schademobiel.com/a/volkswagen/2449/volkswagen-passat-3c-trekhaak-afneembaar/

 

https://fznparts.nl/product/vw-passat-b7-elektrisch-wegklapbare-trekhaak-module/

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gateway ook coderen toch,

En ook niet wat in de abs/ESP voor actieve stabillisatie, eventueel in het boordnet ook een vinkje als je bij aangekoppelde aanhanger het mistlicht wil deactiveren op de wagen, eventueel in de achteruitrij camera ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gateway ook coderen toch,

En ook niet wat in de abs/ESP voor actieve stabillisatie, eventueel in het boordnet ook een vinkje als je bij aangekoppelde aanhanger het mistlicht wil deactiveren op de wagen, eventueel in de achteruitrij camera ook.

Klopt gateway en abs/esp moet aan gepast worden. En in pakeerhulp kijken of daar ook staat of je een afneembaren of vaste hebt dan houd de pakeer hulp daar rekening mee

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden