Ga naar inhoud
  • 0

Koppeling + Vliegwiel 2.0TDI CBDC


AppieHeijn

Vraag

Goedemorgen,

Ik ben voornemens om het vliegwiel van mijn passat te (laten) vervangen, daarbij neem ik ook meteen de koppeling maar mee. Hij tikt als een malle af en toe als hij stationair draait, en ook het wegrijden gaat de ene keer soepeler dan de andere keer.

Met het ook op verdere tuning (heeft nu al meer dan 110pk) voorzie ik de auto graag van onderdelen die iets "over" hebben.

 

Nou heb ik de volgende al gevonden:

https://www.sachsperformance.com/en/clutch-kit/zf-sachs/performance-clutch-3000970036-s

Is dit dezelfde als https://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/sachs-3000970036-koppelingskit.htm

Aangezien hier de "S" achter het onderdeel nummer mist.

Bovenstaande icm https://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/sachs-2294001345-vliegwiel.htm?typeCode=40737

 

Verder kwam ik nog iets tegen mbt toplager en druklager. Is dit iets wat handig is om mee te nemen. Beide?

Zie http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/35013-schrapend-geluid-bij-aangrijpen-koppeling/&do=findComment&comment=624757

 

Auto gegevens:

2.0TDI CBDC

235k op het klokje

Is een 5-bak handgeschakeld

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Goedemorgen,

Ik ben voornemens om het vliegwiel van mijn passat te (laten) vervangen, daarbij neem ik ook meteen de koppeling maar mee. Hij tikt als een malle af en toe als hij stationair draait, en ook het wegrijden gaat de ene keer soepeler dan de andere keer.

Met het ook op verdere tuning (heeft nu al meer dan 110pk) voorzie ik de auto graag van onderdelen die iets "over" hebben.

 

Nou heb ik de volgende al gevonden:

https://www.sachsperformance.com/en/clutch-kit/zf-sachs/performance-clutch-3000970036-s

Is dit dezelfde als https://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/sachs-3000970036-koppelingskit.htm

Aangezien hier de "S" achter het onderdeel nummer mist.

Bovenstaande icm https://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/sachs-2294001345-vliegwiel.htm?typeCode=40737

 

Verder kwam ik nog iets tegen mbt toplager en druklager. Is dit iets wat handig is om mee te nemen. Beide?

Zie http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/35013-schrapend-geluid-bij-aangrijpen-koppeling/&do=findComment&comment=624757

 

Auto gegevens:

2.0TDI CBDC

235k op het klokje

Is een 5-bak handgeschakeld

Beide lagers zou ik in ieder geval vervangen, je kunt er mooi bij als je de koppeling gaat vervangen.

 

Ik heb dezelfde motor/bak als jou en heb het ook in de planning staan in verband met de KM stand (314k). Mijne rateld ook stationair, de ene keer erger als de andere keer. Ik ga er ook gelijk een ander tweemassavliegwiel in zetten. (Zo’n complete kit van Sachs, daar zit alles in/bij)

 

Ik heb ook al andere olie voor de bak staan, gaat ongeveer 1,9 liter in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik meen gelezen te hebben dat de 5 bak bij de Bluemotion niet al te sterk is. Zou daar zeker rekening mee houden als je gaat laten tunen.

Hangt er vanaf van welk bouwjaar en welke bakcode je hebt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik meen gelezen te hebben dat de 5 bak bij de Bluemotion niet al te sterk is. Zou daar zeker rekening mee houden als je gaat laten tunen.

Heb ik ook gelezen, maar of het nou de versnellingsbak is of de koppeling, dat durf ik niet te zeggen. 350NM was de max meen ik mij te herrinneren. Op zich prima. Neem aan dat ze dit bij van vught ook wel weten.

 

Hangt er vanaf van welk bouwjaar en welke bakcode je hebt.

Ik vermoed iets met >11-2009. Tenminste die kom ik tegen bij de diverse smaken qua vliegwielen. Kan ik die bakcode ergens vinden?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door AppieHeijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij VAGtechniek hebben ze mijn bluemotion ook getuned en bij de manuele 5 bak wordt het koppel begrensd op max 350 Nm. Ook de koppeling vervangen voor origineel + de koppelings werkcilinder omdat die volgens hen wel wat geleden had toen.

Maar was die begrenzing op basis van het maximum koppel van de bak of vanwege het plaatsen van een origineel vliegwiel/koppeling?

Dank voor de tip mbt de koppeling werkcilinder!

 

Hoofdkoppelingscilinder IS DIT HETZELFDE ALS "koppelings werkcilinder" ???
aangepast door AppieHeijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar was die begrenzing op basis van het maximum koppel van de bak of vanwege het plaatsen van een origineel vliegwiel/koppeling?

Dank voor de tip mbt de koppeling werkcilinder!

 

Hoofdkoppelingscilinder IS DIT HETZELFDE ALS "koppelings werkcilinder" ???

Hoofdkoppelingscilinder zit achter je koppelingspedaal. De slave (=werkcilinder) zit boven op de bak. Mijne heb ik vervangen voor een stalen, gaan langer mee en kunnen meer hebben.

 

Bak kan max 350nm aan zover ik weet.

Je bakcode vind je op de sticker met auto gegevens.

(In je onderhoudsboekje en/of in de kuip van je reservewiel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beide lagers zou ik in ieder geval vervangen, je kunt er mooi bij als je de koppeling gaat vervangen.

 

Ik heb dezelfde motor/bak als jou en heb het ook in de planning staan in verband met de KM stand (314k). Mijne rateld ook stationair, de ene keer erger als de andere keer. Ik ga er ook gelijk een ander tweemassavliegwiel in zetten. (Zo’n complete kit van Sachs, daar zit alles in/bij)

 

Ik heb ook al andere olie voor de bak staan, gaat ongeveer 1,9 liter in.

Nog steeds in de planning?? dacht dat je dat allang gedaan had :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden