Ga naar inhoud
  • 0

ratelende motor


eduton

Vraag

Hallo allen,

Na de rebellerende automaat heb ik nog een ander probleem,dat wordt afgedaan met: hebben alle oudere auto's.

Na dag stilstand start de motor van mijn V5 benzine op als een oude ratelende diesel ,gedurende 1 a 2 seconden. Daarna loop hij weer mooi rond.

Heb al een dikkere olie geprobeerd, maar toch helpt dat te weinig .Ik vind dit afbreuk doen aan zo,n fijne auto. Dat moet toch anders kunnen.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak is en wat er aan kan worden gedaan

groet Eric

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De olie loopt uit de hydraulische klepstoters als je stilstaat.

Bij een start rammelen ze dan even tot er weer oliedruk is (de olie moet uit het carter naar boven worden gepompt).
Niets aan te doen zonder grote reparaties.

 

Bij een nieuwere motor is de speling op de onderdelen wat minder, duurt het leeglopen langer en klinkt het niet zo erg bij een start (er is ook sneller voldoende oliedruk om stil te draaien).
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor de reacties. De distributie kan het niet zijn, want vorig jaar vernieuwd.

Klepstoters....,waarschijnlijker.

Maar zo'n V5 heeft dan 20 klephoedjes of zoiets ,toch. Weet ik nog van vroeger.

Dure reparatie?

 

Overigens: de ratel bij een uitgerekte ketting klinkt anders en is permanent bij lage toeren te horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor de reacties. De distributie kan het niet zijn, want vorig jaar vernieuwd.

Klepstoters....,waarschijnlijker.

Maar zo'n V5 heeft dan 20 klephoedjes of zoiets ,toch. Weet ik nog van vroeger.

Dure reparatie?

 

Overigens: de ratel bij een uitgerekte ketting klinkt anders en is permanent bij lage toeren te horen.

 

Nou de klephoedjes zullen geen ratel geven tijdens of net na het starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn passat staat regelmatig langere tijd stil ivm zakelijk vervoer.
Bij een koude start hoor ik het geluid van de ketting ook heel even. Een secondje of 2. 
Hij gromt ff als ie aan de gang moet maar loopt daarna meteen als een zonnetje en wil vooruit. Het lijkt een beetje op mijn hond, die reageert ook zo als ik haar wakker maak. ;)  :grin:  

Ik neem het geluid voor lief, ik vind het niet bezwaarlijk. Het is maar kort 1-2 seconden en heeft volgens mij enkel te maken met een te kort aan smering bij de start.

Verder.. Gewoon een heerlijke auto de 2.3 v5. Lekker genieten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden