Ga naar inhoud

Wanneer is nul echt nul?


Patrick007

Aanbevolen berichten

Kijk, benzineteller. Zal ook vast iets anders werken dan bij diesel.

 

Leuk hoe de reacties uiteenlopen van waarom zou je dat nou doen terwijl het geen vraag was of het verstandig is maar of iemand er ervaring mee heeft. Ik vind die vragen altijd interessant!

 

Net als vragen over tunen of topsnelheid.

Tja harder dan 130 in NL mag ook niet, betekend niet dat we allemaal niet harder rijden of uberhaupt doen. Maar toch wil ik het weten of vanaf welke snelheid of impact de airbags afgaan. Betekend niet dat ik me in een muur ga rijden just saying!

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, benzineteller. Zal ook vast iets anders werken dan bij diesel.

 

Leuk hoe de reacties uiteenlopen van waarom zou je dat nou doen terwijl het geen vraag was of het verstandig is maar of iemand er ervaring mee heeft. Ik vind die vragen altijd interessant!

 

Net als vragen over tunen of topsnelheid.

Tja harder dan 130 in NL mag ook niet, betekend niet dat we allemaal niet harder rijden of uberhaupt doen. Maar toch wil ik het weten of vanaf welke snelheid of impact de airbags afgaan. Betekend niet dat ik me in een muur ga rijden just saying!

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Precies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hoe ver kun je bij gemiddeld verbruik, eigenlijk nog doorrijden als je display nul aangeeft? Ja haha tot ie stopt. Iemand dit uitgeprobeerd?

 

Ooit met een Golf Variant TDI geprobeerd, al was dat niet helemaal de bedoeling. Toen het tanklampje aanging de dagteller op nul gezet en vervolgens glad vergeten dat ik moest tanken, want ik was haastig op weg naar een afspraak waarvoor ik al te laat was. Toen ik midden op een druk kruispunt stil kwam te staan stond de dagteller op 93...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister bij mijn 3BG geconstateerd dat het tanklampje aanging bij 80km resterend op de boordcomputer. Die 80km was wel heel ruw, want die telde vanmorgen in ongeveer 40 werkelijke kilometers af naar 0. Dat voelde wel even spannend, om met 0km resterend op te teller het tankstation binnen te rollen, want ik zag mezelf al te laat komen op het werk...

 

Vervolgens kreeg ik er zojuist 59 liter en een beetje in, terwijl de tankinhoud volgens de specificaties 62 liter is. Blijkbaar was er dus nog wel wat meer speling. Als ik nog een keer een jerrycan op de kop tik wil ik het nog wel eens tot aan het gaatje proberen, maar voor vandaag was dit het even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Gister bij mijn 3BG geconstateerd dat het tanklampje aanging bij 80km resterend op de boordcomputer. Die 80km was wel heel ruw, want die telde vanmorgen in ongeveer 40 werkelijke kilometers af naar 0. Dat voelde wel even spannend, om met 0km resterend op te teller het tankstation binnen te rollen, want ik zag mezelf al te laat komen op het werk...
 
Vervolgens kreeg ik er zojuist 59 liter en een beetje in, terwijl de tankinhoud volgens de specificaties 62 liter is. Blijkbaar was er dus nog wel wat meer speling. Als ik nog een keer een jerrycan op de kop tik wil ik het nog wel eens tot aan het gaatje proberen, maar voor vandaag was dit het even.

 

Dat zou wel eens niet kunnen gaan zoals je denkt :)

 

Ik heb een keer met een lege tank gestaan in België, met een Audi A6 (Diesel).

 

De VAB (Belgische Wegenwacht) kwam langs en goot een jerrycan leeg in de auto, maar geen beweging in te krijgen. Kostte een paar uur voordat ze door hadden dat de auto na een lege tank minstens voor de helft gevuld diende te worden voordat die weer in beweging kon komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kan je zelfs een boete oplopen als je zonder brandstof stil komt te staan.

 

Toen ik destijds op dat kruispunt stil kwam te staan heb ik de auto de stoep op geduwd en ben ik verder gaan liften naar een tankstation. Toen ik terug kwam met een jerrycan stond een politieagent net een bekeuring uit te schrijven... Even uitgelegd waarom ik daar stond (jerrycan als bewijs in de hand) en toen verscheurde hij gelukkig de bon.  :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan hebben we altijd nog zo een ding dat "brandstof filter" heet.................

Ja precies, vuil in verstuivers bij leeg rijden, daar geloof ik niet in!

Sowieso is brandstof in tank altijd in beweging tijdens rijden, dus naar mijn idee zit de vervuiling homogeen verdeeld, mocht die er uberhaubt zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik rijd meestal 50-100km door zodra actieradius op 0km staat. In de 75liter tank gaat dan 70-72 liter.

Dus dat bewijst dat ook dan de tank niet helemaal leeg was en ik gerust nog 50km verder had kunnen rijden. Tevens tank ik zo ver door dat de diesel tot in de vulopening staat, scheelt zo'n 4 liter tussen de eerste afslag van de pomp en tot maximaal vol. Dus dat vol"druppelen" geeft mij 80km extra op een tankbeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf met mijn mercedes dan tot in de reserve gereden. En na aantal minuten gaf die motormanagemant aan. Na het vol tanken, was die melding gelijk weg. Bij mijn passat zou ik nooit tot aan rood rijden. 

 

Plus je hebt ook een psychologische trukje. Elke keer als je gaat tanken met halve tank, kost elke keer minder euro's  :stupids:  Omdat er elke keer maar de helft ingaat hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij die van mij pas getankt met nog 40km volgens de bc, ging 64 liter in, normaal tank ik iets eerder,

echt uitproberen tot 0 is iets wat ik niet ga doen, ik weet dat er 70 liter in kan, en theoretisch is dan bij mij

nog 3 á 4 liter reserve over....maar als ik goed kon gokken, dan zat ik wel in het casino  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden