Ga naar inhoud

Wanneer is nul echt nul?


Patrick007

Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren iets gedaan wat ik nog nooit eerder heb gedaan met mijn 3BG.
Doorrijden terwijl het display een lege tank aangeeft.
Bij 10 km resterend werd de bijrijder al zenuwachtig, een aantal kilometers later staat de score dan ineens op 0 en wordt de sfeer in de auto nog wat grimmiger.
Uiteindelijk ben ik 16 kilometer na het nulpunt toch maar gestopt om te tanken. Gewoon voor de sfeer in de auto.
En omdat ik toch ook wel merkte dat ik wat aan mijn nagels begon te pulken. ;-)

Maar hoe ver kun je bij gemiddeld verbruik, eigenlijk nog doorrijden als je display nul aangeeft? Ja haha tot ie stopt. Iemand dit uitgeprobeerd? :-)
Hoeveel kilometers kun je door voordat nul, echt nul is?  

post-24937-0-97103300-1530462468_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren iets gedaan wat ik nog nooit eerder heb gedaan met mijn 3BG.

Doorrijden terwijl het display een lege tank aangeeft.

Bij 10 km resterend werd de bijrijder al zenuwachtig, een aantal kilometers later staat de score dan ineens op 0 en wordt de sfeer in de auto nog wat grimmiger.

Uiteindelijk ben ik 16 kilometer na het nulpunt toch maar gestopt om te tanken. Gewoon voor de sfeer in de auto.

En omdat ik toch ook wel merkte dat ik wat aan mijn nagels begon te pulken. ;-)

 

Maar hoe ver kun je bij gemiddeld verbruik, eigenlijk nog doorrijden als je display nul aangeeft? Ja haha tot ie stopt. Iemand dit uitgeprobeerd? :-)

Hoeveel kilometers kun je door voordat nul, echt nul is?

Dat wil ik ook graag weten!

 

En om alvast een reactie te geven als het om mijn persoontje gaat, ik zie gemiddeld 1 x per jaar het brandstof tanken lampje en veelal tank ik max 50 liter ipv 65 (om aan te geven hoeveel liter er dan nog in zit als ik ga tanken). Voordat ik antwoorden lees hoe slecht het is, troep aanzuigen, etc, ik ben gewoon benieuwd!!!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

aangepast door bjeli
Link naar reactie
Delen op andere sites

Reservetank is meestal +/- 5 liter dus afhankelijk van je verbruik.

Dus als je op 0 km staat, ga je pas echt van je reservetank/liters zoals aangeduid in jet boekje gebruik van maken? Als ik het goed begrijp.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren iets gedaan wat ik nog nooit eerder heb gedaan met mijn 3BG.

Doorrijden terwijl het display een lege tank aangeeft.

Bij 10 km resterend werd de bijrijder al zenuwachtig, een aantal kilometers later staat de score dan ineens op 0 en wordt de sfeer in de auto nog wat grimmiger.

Uiteindelijk ben ik 16 kilometer na het nulpunt toch maar gestopt om te tanken. Gewoon voor de sfeer in de auto.

En omdat ik toch ook wel merkte dat ik wat aan mijn nagels begon te pulken. ;-)

 

Maar hoe ver kun je bij gemiddeld verbruik, eigenlijk nog doorrijden als je display nul aangeeft? Ja haha tot ie stopt. Iemand dit uitgeprobeerd? :-)

Hoeveel kilometers kun je door voordat nul, echt nul is?

De reacties vallen me nog mee

 

Maar wat ik eruit op maak is als je op 0 km staat je min of meer aan de “officiele reservetank” (hoezo 2 tanks??? ) gaat beginnen. De meesten zeggen 5 ltr. Alhoewel ik me meen te herinneren in boekjes te hebben gelezen dat reserve 7 ltr is.

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/26263-aangeven-km-alvorens-tanken/

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/16857-tankinhoud-3c/

 

Toch een geruststelling om te weten.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er geen vast getal aan prikken.

Maar feit is, 0 Km is niet einde reis.

Fabrikant houdt natuurlijk marge.

Wegens meet afwijkingen, veranderd brandstof verbruik tov gemiddelde, enz.

 

Conclusie, 0 Km= niet 0 Km, maar waarom zou je die situatie op willen zoeken?

Als je stil valt, is dat vast niet op een punt, waar dat 'goed uit komt'.

Kom je onbedoeld in zo'n situatie, er zit marge in.

Maar zoek je die situatie op.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zodra ik bitte tanken signaal krijg gaat er bij mij diesel in. Heb met mij vorige 3B TDI ooit iets te lang gewacht en scheef geparkeerd. ´s ochtends niet willen starten 5 liter diesel er in gedaan met een tankje maar nog niet willen starten. Alleen starten door aan te slepen lukte. Aangezien ik nu een Tiptronic heb neem ik al helemaal geen risico meer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat als de 100 kilometer range wordt bereikt, dan gaat het brandstof lampje branden en dan wordt de reserve aangesproken.

Als de teller dan op nul staat is de resevetank ook leeg.

Je hebt wat marge maar niet veel, ik heb wel eens naar 0 gereden maar op de uitvoegstrook naar de benzinepomp toe begon ie te sputteren dus mijn 0 is ook wel ongeveer echt 0.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij golf heeft 5 liter reservertankje op rood en 50 liter normaal tank. totaal 55 liter inhoud.
als ik net op rood en gaat het lampje branden en kan ik nog 100 km rijbereik. en nooit mijn auto steek gelaten om leeg is.
Hij start en rijd. Maar ik weet het passat zit andere TDI ivm pompverstuiver en ik heb gewoon verdelerpomp is andere motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De aanzuig van de pomp zit op het laagste punt, zooi zuigt hij sowieso aan. Alleen als er een laag op drijft zou dan een probleem zijn. Maar dat lijkt me stug.

 

En dan hebben we altijd nog zo een ding dat "brandstof filter" heet.................

aangepast door Nitro68
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik tank meestal pas als hij echt een signaal geeft. Wat heb je aan een tank waar je maar 3/4 van gebruikt?. Kunnen ze er net zo goed een kleinere in zetten, je sleept anders altijd teveel diesel mee. Op vakantie houd ik wel een grotere marge aan hoor,

aangepast door arthurs
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je willen uitproberen hoever je na "nul" kunt doorrijden?

Je krijgt ca 100km de tijd om een tankstation op te zoeken. Lijkt me toch genoeg.

Misschien hopen dat tijdens het doorrijden de brandstofprijs aan de pomp daalt ? :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Marceltdi

met de huidige stijgingen betwijfel ik dat..... kun je beter bij iedere gereden km snel weer bij vullen voordat de prijs teveel stijgt

Als je dan elke dag je auto af tankt totdat deze weer vol zit komt de klap ook niet zo hard aan wanneer je ineens 3 cent meer moet betalen.

Hoe dan ook ik wil niet zonder diesel komen te staan en als ik spanning zoek dan verzin ik wat anders. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De aanzuig van de pomp zit op het laagste punt, zooi zuigt hij sowieso aan. Alleen als er een laag op drijft zou dan een probleem zijn. Maar dat lijkt me stug.

Het zal ik heb anders meegemaakt en vuile injectoren hoef ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je willen uitproberen hoever je na "nul" kunt doorrijden?

Je krijgt ca 100km de tijd om een tankstation op te zoeken. Lijkt me toch genoeg.

Doe ik normaal gesproken ook niet. Het kwam zo uit. Mijn 3BG wordt niet dagelijks gebruikt. Ik mis of negeer onbewust nog wel eens de Bitte tanken melding. 

Ik was gewoon benieuwd naar wat er nog in de tank zat nadat de benzineteller uiteindelijk op 0 komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden