Ga naar inhoud
  • 0

Airbag schakelaar verwijderen ?


Mich76

Vraag

Sinds een aantal weken heb ik een euvel dat mijn airbag schakelaar (in dashboardkastje) kuren lijkt te vertonen.

Airbag storing melding op display. VCDS geeft foutmelding op schakelaar in kastje, kan de storing uiteraard resetten met VCDS, maar komt na een paar weken steeds weer terug.

Dealer gebeld voor zo'n nieuwe schakelaar, durven daar zonder blikken of blozen een bedrag van €95,- excl BTW voor te vragen, die denken zeker dat ik aan de drugs zit ofzo  :censor:  :censor:  :censor: 

Dat is dus €114,95 voor een waardeloos prul wat na 5 jaar stuk gaat, zonder dat het ook maar 1x gebruikt is, want blijkbaar komt het nogal eens vaker voor dat deze zomaar storingen geven.

 

Gezien ik die schakelaar toch nooit zal gebruiken, maar dan ook echt nooit, zit ik te denken om hem gewoon onklaar te maken.

Ik neem aan dat er een soort van weerstand in dat ding zit, zodat het systeem kan zien dat de schakelaar aanwezig is ? 

M.a.w. even weerstand opmeten, schakelaar loskoppelen en de 2 draden met een losse weerstand aan elkaar verbinden ? Of denk ik dan te simpel, en zit er meer (draden) in de schakelaar dan ik nu verwacht ?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Tja, kan er inderdaad ook een gebruikte inzetten, zodat die over een paar jaar ook weer stuk gaat.

Dan lijkt mij juist een nette soldeerverbinding een stuk betrouwbaarder en dus veiliger dan met dit soort troep schakelaars te moeten werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoor niemand klagen hier over, dus niet zo negatief. Zal allemaal best meevallen.

 

Het verbaasde mij toch wel, toen ik ging googlen op de foutmelding die de schakelaar veroorzaakt, het komt veel meer voor dan je zou verwachten.

Misschien ben ik daar inderdaad te negatief over, maar zoiets simpels als een schakelaar dat na 5 jaar begeeft, hooguit 1 a 2x geschakeld, en daar ook nog eens bijna €115 euro voor vragen gaat mij dan toch wel wat te ver  :evil:.

Maar wellicht denk ik daar te simpel over, ik kan geen schema's vinden van de aansluiting zelf, wie weet zit er nog wat electronica in de unit.

 

Vandaar mijn vraag, kan ik dat ding ook gewoon loskoppelen en doorverbinden (al dan niet met een weerstand er tussen). En anders inderdaad maar een 2e handsje kopen.

aangepast door Mich76
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ach ja, makkelijkste lijkt me een 2de handsje, uitbouwen - aansluiten en klaar.

 

En als je wat lees zal je inderdaad wel wat tegen komen want zijn altijd de problemen die je leest, niet dat er voor de rest nog een miljoen miljard van die switchen zijn die jaren goed blijven.. mijne is nu 11 jaar en geen problemen en als je het forum zou door spitten denk ik niet dat er al eens 1tje voorbij is gekomen dit gezien we ook wel een mooi aantal leden hebben.

 

Verder geen idee over de werking van de switch. Heb Misschien wel wat schema's die ik eens kan door spitten om te kijken hoe het ongeveer in elkaar zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met iets essentieels als dit, op veiligheid, zou ik niet rommelen met een weerstand of zo.

Ook al zou je de juiste waarde weten te vinden, in mijn ogen moet zo iets gewoon werken zoals het hoort.

Gebruikt onderdeel, lijkt me goed alternatief.

Ook al zeg jij gevonden te hebben, dat het vaker voor komt.

Ik heb er nog niet eerder van gehoord.

En, bij mij gaat alles verrot, wat gebruikelijk is.

Aks ik het nog niet heb gehad, zal het wel meevallen met dat probleem, hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gister even uitgelezen en lijkt op het zelfde probleem.

 

8274fea63426bc1ec1083eef1dbbeebc.jpg

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Je wilt toch ook steeds de laatste nieuwe mods erop hebben hé, met de ABS sensoren was het ook ineens raak
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden