Ga naar inhoud
  • 0

Interieurventilator valt weg.


Kavino88

Vraag

Als ik de auto start dan doet de ventilator het gewoon zoals het hoort. Maar als ik de auto uitzet en meteen weer aan zet dan regelt hij de snelheid omhoog van de ventilator en valt hij uit. Hierna doet hij niks meer. Ook als ik even wacht en weer opnieuw probeer. Maar na een lange tijd wachten. Doet hij het weer gewoon. Ik heb een nieuwe interieurventilator. Maar ik heb dit probleem nadat ik de daschboard eerste keer los heb gehad ivm kapotte interieurradiator. Ik had ook een kappote airco leiding. En ik dacht dat dit probleem te maken had met te lage druk op de airco leiding. Maar ik heb deze vervangen en de AC laten vullen. Maar hij blijf dit doen. Graag wil ik weten waar ik moet zoeken. Bij voorbaat dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet waar het probleem zit. Het zit in de stekker van de interieurventilator en de regeleenheid. Als ik er op duw dan doet alles het. Maar zodra de auto beetje rammelt dan doet hij niks meer. Moet ik nu een nieuwe regeleenheid kopen of is er een andere oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je zegt dat je het dashboord los heb gehad. Heb je de kabel niet klemgelecht. Of toch perogeluk beschadigt. Met terug plaatsen. En een kwestie van meten is weten. Denk zelf ook aan een draad breuk. Of een kabel die te strak zit. En daar door niet goed contact maakt.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk niet dat het een draad breuk is. De kabel ligt niet strak of klem. Daar ben ik zorgvuldig in geweest. Ik heb gemerkt dat het in de connector van de regeleenheid zit. Als ik zonder dat ik de connector aanraak de plaat van de regeleenheid waar de bevestiging van de connector opzit duw dan doet hij het. Ik heb de regeleenheid eens losgehaald maar dit is iets dat gegoten is. Ik zie ook dat de climatronic de ventilator niet aanstuurt als ik de auto start. Hiervoor moet ik altijd eerst op fan speed omhoog duwen. En dan doet alles zoals het hoort. En dit moet ik elke keer doen als ik de auto start. Zou dit toch te maken hebben met de regeleenheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden