ik zie af en toe berichten voor bijkomen mbt DSG en nu heb ik zelf wat raars gehad:
Situatie was dat ik al wat stadsritjes erop had zitten. Zet de auto bij iemand op de oprit. Bij het wegrijden zet ik em van P naar R. Dat ging al met een rare boenk, de auto schudde ervan. Vervolgens zet ik em in zn D en weer een boenk en geschud en de automaat staat plost in zn 3 (en schakelt dus in het geheel niet meer). Sportstand of manual haalt niets meer uit. Rij 2 kilometer, zet em bij iemand anders op de oprit. Motor 2 minuten uit, start weer en alles gaat weer zoals het moet wezen.
Daarnaast soms boenk (maar niet zo'n harde als bovenstaand) tijdens het rijden als je enigszins stevig doorrijd en dan van de 2 naar de 3. (bij zo'n 3,5-4 duizend rpm). Maar dit is ook weer niet altijd het geval.
Met vcds het volgende uitgelezen:
053286 - Please Check Fault Codes in Transmission Control Module U1026 - 000 - - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 209475 km Time Indication: 0 Date: 2018.06.22 Time: 13:56:28
Iemand enig idee? Daarna alweer paar honderd kilometer soepel gereden... dat is het gekke ervan.
Wat informatie: het gaat om 1.8 tsi met 160pk. Dsg DQ250 (6 bak natte platen). Kilometerstand 209475. ongeveer 25000 km geleden DSG olie laten vervangen bij dealer (vorig jaar). Tot nu toe nog nooit storingslampjes gehad van de dsg.
Vraag
DoubleD2016
Beste forumleden,
ik zie af en toe berichten voor bijkomen mbt DSG en nu heb ik zelf wat raars gehad:
Situatie was dat ik al wat stadsritjes erop had zitten. Zet de auto bij iemand op de oprit. Bij het wegrijden zet ik em van P naar R. Dat ging al met een rare boenk, de auto schudde ervan. Vervolgens zet ik em in zn D en weer een boenk en geschud en de automaat staat plost in zn 3 (en schakelt dus in het geheel niet meer). Sportstand of manual haalt niets meer uit. Rij 2 kilometer, zet em bij iemand anders op de oprit. Motor 2 minuten uit, start weer en alles gaat weer zoals het moet wezen.
Daarnaast soms boenk (maar niet zo'n harde als bovenstaand) tijdens het rijden als je enigszins stevig doorrijd en dan van de 2 naar de 3. (bij zo'n 3,5-4 duizend rpm). Maar dit is ook weer niet altijd het geval.
Met vcds het volgende uitgelezen:
053286 - Please Check Fault Codes in Transmission Control Module
U1026 - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 209475 km
Time Indication: 0
Date: 2018.06.22
Time: 13:56:28
Freeze Frame:
RPM: 1014 /min
Load: 14.1 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 90.0°C
Temperature: 35.0°C
Absolute Pres.: 1010.0 mbar
Voltage: 11.938 V
Readiness: 0000 0000
Iemand enig idee? Daarna alweer paar honderd kilometer soepel gereden... dat is het gekke ervan.
Wat informatie: het gaat om 1.8 tsi met 160pk. Dsg DQ250 (6 bak natte platen). Kilometerstand 209475. ongeveer 25000 km geleden DSG olie laten vervangen bij dealer (vorig jaar). Tot nu toe nog nooit storingslampjes gehad van de dsg.
aangepast door DoubleD2016Link naar reactie
Delen op andere sites
4 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten