Ga naar inhoud
  • 0

passat loopt niet lekker


willemehv

Vraag

beste mensen

since een paar maanden heh ik een probleem met mijn auto het loopt namelijk niet lekker meer.

80% loopt de auto normaal en rwgelmatig gaat hij stotteren met optrekken. weinog vermogen en met staginair lopen loopt trilt het dan hevig.. meestal is het dan even olie bij kiepen en dan ist wel opgelost maar zonet deed hij het weer... even op en neer maar de mac :) en begint het alweer. ikke olie peilen en olie is nog mooi half vol

wie weet wat dit is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

heb hem al eerder uitgelezen en dan geeft ie iets met de katalysator aan en de lamdasonde..

maar daar kan ie toch niet zo beroert van gaan lopen?

 

ook stink het ventilatie systeem naar zeik of zoiets.. vieze geur komt eruit met of zonder de airco aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft de auto geen cilinder overslag. Dan kan het zijn dat er een geur van rote eiren naar voren komt. Maar meschien ook even handig tevermelde of het een bezine of diesel is en welke motor? En bouwjaar of type het gaat.

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Stephenvanengelen
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oke dat is er een zonder cilinder uit schakeling. Dus als de cilinder overslag heeft ga je dat ruiken. En daar door heb je kans dat de kat ook kapot gaat. Maar helemaal geen storing cl overslag allen van de kat. En weet je toevallig welkestoring percies. Dan is het wat makkelijker helpen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan ook de bougie wisselen met cl2 en dan terug zetten. Heb je bougie kabels of pen bobine zo ja kan je die wisselen met cl4 en als dan de storing blijft. Is de verstuiver overleden. Ver springt de storing naar 4. Dan is de bobine overleden. En als de naar 3 springt dan is de bougie kapot.

 

Hij blijft hem nou bij regelen als de overslaat. En dat zou de stinkende geur kunnen verklaren.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Stephenvanengelen
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb een bobine, bougies en bouhie kabels bestelt even kijken of de kwaal erna weg is. onlangs de lucht massameter nog geen 2jaar geleden vervangen lijkt het me sterk dat die kapot is.. maar wie weet

 

En ook een luchtmassameter bestelt. Aals het probleem nu niet opgelost is steek ik hem in de fik ;)

Moet even wachten op de spullen omdat ze uit duitsland komen.. verwacht ze begin volgende week dus tot dan

aangepast door willemehv
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gister heb ik de luchtmassameter vervangen en ben een stukje gaan rijden nou moet ik zeggen dat De auto al een stuk beter loopt ik hoop dat dit het onderdeel uiteindelijk het ding is wat stuk was.. ik ga de bobine set toch maar vervangen om het zekere voor onzekere te nemen

 

Echter blijven de foutcodes er wel inhangen!

Toch morgen even de bobineset vervangen en kijken of het dan goed is

aangepast door willemehv
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag bobine set compleet vervangen.

Geen gemakkelijke klus gezien dat de bobine onder het gasklephuis zit. Bougie 3 en 4 waren helemaal op verkoolt.

Na ik alles ervangen heb heb ik storings geheugen gewist heb ben ik een rondje gaan rijden en de auto loopt weer als een zonnetje! Vermorgen weer helemaal terug. Echter brand er nu het mil lampje .. weet niet exact de storings code meer maar was iets met luchtwaarde lmm te hoog

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste mensen ben middels terug van vakantie en heb 3 storingen nog over

Wie weet wat dit kan zijn?

16497 luchtinlaat tempratuur circuit hoge input. 

16555 systeem te arm bank 1

 

16804 katalysator systeem efficiency onder minium waarde bank 1

 

Dit zijn de 3 codes wie weet wat het kan zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb een bobine, bougies en bouhie kabels bestelt even kijken of de kwaal erna weg is. onlangs de lucht massameter nog geen 2jaar geleden vervangen lijkt het me sterk dat die kapot is.. maar wie weet

En ook een luchtmassameter bestelt. Aals het probleem nu niet opgelost is steek ik hem in de fik ;)

Moet even wachten op de spullen omdat ze uit duitsland komen.. verwacht ze begin volgende week dus tot dan

Je heb um nog dus? ????

 

Beste mensen ben middels terug van vakantie en heb 3 storingen nog over

Wie weet wat dit kan zijn?

16497 luchtinlaat tempratuur circuit hoge input.

16555 systeem te arm bank 1

16804 katalysator systeem efficiency onder minium waarde bank 1

Dit zijn de 3 codes wie weet wat het kan zijn

Ik zelf zou eerst kijken of met vervangen LMM er niet ergens schade is ontstaan aan de lucht-inlaatbuis. En of deze nog goed zit (Storing 2-3) Tevens uitlaat checken op dichtheid.

En dan je G42 sensor en of zekering hiervan checken. (Storing 1) wellicht alle 3 als je geluk heb.

aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden