Ga naar inhoud
  • 0

Motor slaat hard aan + schud bij aanslaan


bjeli

Vraag

Ola,

Mn motor slaat bij een koude start erg zwaar aan. Binnen in hoor en voel je ook een behoorlijke dreun. Met koude start bedoel ik niet het weer, gebeurd ook met 20 graden.

Vanochtend ff video gemaakt van de motor. Alhoewel hij binnen niet zo hard dreunde zwaait de motor heen en weer. Is dit normaal?

Let niet op het geluid als hij eenmaal loopt. Wordt veroorzaakt doordat onder de afdekkap van de motor die zachte “spons” sinds 2 weken mist en dat trilt. Als ik er met mn hand op druk verdwijnt het.

(Video toevoegen via tapatalk lukt ff niet, volgt zo meteen)

 

Linkje via youtube toegevoegd

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

aangepast door bjeli
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 1

Kan je de startmotor ook uitlezen? Naar de staat/ status/gebreken?

 

De Passat net gestart (vanaf woensdag niet mee gereden) moest ik hem weer met pijn en moeite starten. Wel 4 a 5 keer moeten proberen. Eerste keer bijna niet rond. Niet te lang laten draaien. De poging dat hij aansloeg was een “perfecte” start. Wat ik al eerder schreef, accu is denk ik nu ca 7 maanden oud dus die zal het nog vast prima doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Motorsteun kapot?

 

Daar dacht ik ook aan. Maar daarna dacht, dan zou het ook moeten gebeuren als de motor warm is?

Want als hij een paar minuten gedraaid heeft of bij echte "warme" motor doet hij dat niet, ieder geval is het me nog niet opgevallen. 

Zouden slechte/kapotte motorsteunen altijd dit moeten geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hahah. Dat is het punt. Hij mag niet (te) koud worden dus continue aan. Af en toe uit. En weer aan en weer verder!!!

 

Dat is een goed punt. Kan dat uitgelezen worden?

 

Want nee, het is nog niet over.

Soms krijgt hij hem helemaal niet rond/aan…

Het kan zowel bij koud als warm weer gebeuren. En warme en koude motor. Dus startmotor lijkt het mij niet te zijn. Of toch wel?

Vandaar de vraag mbt uitlezen.

 

Ik moet nog een toerentalsensor vervangen dus nog niet 100% of dat toch niet de boosdoener is.

aangepast door bjeli
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eigenlijk gaat de motor niet rond? Je kan is een hulp accu erbij zetten kijken of het daarmee beter gaat, anders is de startmotor eruit halen en (laten)schoonmaken en goed bekijken. Wij hebben startmotoren van valeo met planetairestelsel en daar laat de afdekkap weleens van los. Met als gevolg sluiting en dan gaat ie heel moeizaam rond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden