Ga naar inhoud
  • 0

rebellerende automaat


eduton

Vraag

hallo allen,

Een jaar geleden had ik problemen met de tiptr automaat in mijn Passat V5  2004.

Heb ik toen ook vragen over gesteld. Wat doet hij:  Af en toe harde klappen bij inschakelen voor- achteruit.

                                                                             :  af en toe niet op willen schakelen en overmatige slip bij acceleratie.

Maar alles af en toe en vooral bij eerste start.

 

Oplossing toen na veel info en resetten : nieuwe bereiksensor of module ( verbinding tussen schakelhendel en bak). Vervangen door Twan !

PROBLEEM WEG.........dacht ik.

Een jaar lang niks aan de hand, maar helaas ,sinds een paar dagen is hetzelfde probleem weer aanwezig. Ik kan het ondervangen door de motor uit te schakelen, en weer opnieuw te starten. De Storing  is dan weg en alles werkt weer naar behoren. Tot de volgende dag.

De bak zelf lijkt niet het probleem, de nieuwe sensor/module ...Tja. Het lijkt een aansturingsfout. 

Vraag: Herkent iemand deze rare maar af en toe storingen, en wat stuurt deze sensor/module ? 

 

Verder rijdt de auto fantastisch ! Moet even gezegd.

 

groet Eric

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb zelf in het verleden ook hier problemen mee gehad. Heb toen op advies van Diesel986, Eric, een aantal stekkers bij de rechter A stijl los gehad ivm vocht. Daarna nooit meer last gehad.

Is misschien het proberen waard.

aangepast door IHC966
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo dieseltje,Heb de stekkers gevonden. Nu is de vraag WELKE stekker voor de automaat is. Heb er een losgemaakt. geen vocht ontdekt, maar.. wel heel licht spoor van groen oxidatie.

Kan e.a met iets worden schoongemaakt? IN de stekker komen is onmogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik gaat hier mee aan de gang (hopelijk) morgen.

 

67e43b25960b9ec092869ac6ff32581d.jpg

1) oplossen

2) verwijderen

3) opnieuw invetten/ beschermen

 

Had het een paar weken terug voor de eerste keer. En van de week weer.

3e15f06c8148f117b874151f68ec03ea.jpg

 

Ik heb die transmission range sensor ook liggen maar dit lijkt me een mooie easy try.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dank allemaal voor de adviezen,...alleen weet iemand welke stekker de boosdoener is. Heb er een paar losgehaald, nog niet ingespoten ,maar nu is het probleem even niet meer voorgekomen. Mogelijk dat dat loshalen al een beetje geholpen heeft.

Of ..heeft een machine toch een ziel. Heb gedreigt hem weg te doen,als... :))

Overigens laat ik autrans in Lunteren de zaak doormeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hierbij het stroomloop schema van een TT bak.
Daarbij worden ook de stekkers in de A-stijl benoemd.

De TT bekabeling is bij alle modellen gelijk, dus let niet op motor type.

Passat_AVF_AG5.pdf

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hej Diesel,

Geweldig deze hulp. Dank voor de moeite.

Morgen ga ik aan de gang met contactcleaner.. Tot dusver heeft de storing zich niet meer voor gedaan. Maar 1 stekker los gehad. Misschien de goeie, toeval?

Ik laat nog horen wat het resultaat is van schoonmaken en testen. Volgende week maandag!

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik gaat hier mee aan de gang (hopelijk) morgen.

 

67e43b25960b9ec092869ac6ff32581d.jpg

1) oplossen

2) verwijderen

3) opnieuw invetten/ beschermen

 

Had het een paar weken terug voor de eerste keer. En van de week weer.

3e15f06c8148f117b874151f68ec03ea.jpg

 

Ik heb die transmission range sensor ook liggen maar dit lijkt me een mooie easy try.

Ik heb nog geen sigaren gekocht, maar ze is al 150km storing vrij! aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier is dan het resultaat van de meting bij Autrans: de storing zit/ zat wederom in de transm. range sensor. De bak gaat dan in een soort noodloop  Verder terug meten kunnen ze niet, en dats een probleem. Die sensor is vorig jaar immers vervangen door een nieuwe.

E.a lijkt toch in de aansturing  te zitten. maar dat kan alleen geconstateerd worden als het probleem zich te plekke voordoet. En,.......dat gebeurt al even niet meer .Alles functioneert weer naar behoren.

Weet ik dus nog niets. Misschien toch die stekkers. 

Raar probleem. Er is niets stuk, maar iets geeft af en toe een vervelende storing  

vervelend?: De bak wilde ,n keer niet opschakelen van uit de 1,met een hele dikke boze vrachtauto achter me......!! PEENTJES.

 

Wordt vervolgd.

Groet Eric

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 4-7-2018 om 14:01, Vdub zei:

het is de beige stekker...

 

en even de mat optillen om te kijken of je automaatcomputer ook niet verzopen is..

Ook de stekkers in de A-stijl waar ik handig bijkon ( de onderste 5 of 6) losgehad en ingespoten met een contactcleaner, daarna met perslucht droog geblazen en met een wattip nog wat gedept.

Motor ging voorheen telkens in noodloop omdat communicatie met de bak ontbrak ook brandde motorstoringslampje telkens na 2e start.

Na testrit met opgewarmde motor blijft motorstoringslampje nog wel branden, maar gaat de 8 in volle toeren als de spreekwoordelijke brandweer en schakelt de bak zoals het hoort, ook slipt de automaat niet zoals in de advertentie stond vermeld.

Kortom tot nu toe positief resultaat, nog maar 6 foutcodes wegwerken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden