Ga naar inhoud
  • 0

1.9 TDi 66kw af en toe in noodloop


KaleSander

Vraag

Goedenavond!

 

Sinds dit weekend ben ik de eigenaar van een erg mooie Passat Variant 1.9 TDi 66kw Highline van 2000. Keurig bijgehouden auto, ziet eruit alsof hij net een ton gereden heeft (maar t is ruim 3 ton..). Nu viel me tijdens een lange snelwegrit boven de 120km/u op dat hij vermogen leek te missen, kwam langzaam op toeren en miste de ‘duw’ die hij eerst wel had maar hield wel gewoon snelheid vast. Geen lampjes, niks. Langs de kant, motor uit en nergens losse slangen oid kunnen vinden dus opnieuw gestart, vermogen direct weer terug! Een kilometer of 30 verder zelfde verhaal, weer eraf/motor uit en weer opgelost. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Bij kortere stukken is er niks aan de hand en verder doet ie precies wat ie moet doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb dit zelfde ook gehad met mijn 3BG TDI uit 2002. In eens geen power bij het optrekken en met moeite de 100 km halen. Contact eraf en contact er op en probleem weg.

Dit is een aantal keren voorgekomen maar gelukkig de laatste tijden niet meer.

Of dit ook een turboslang oorzaak is ???? Lijkt mij wanneer er een scheur in zit ik dit probleem continue moet hebben.

 

Bij mijn 3B TDI uit 1998 heb ik dit ook gehad en toen zat er inderdaad een scheur in de slang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden