Ga naar inhoud

Wat is jouw gemiddeld verbruik?


dsgdriver

Aanbevolen berichten

Sinds 2 weken dus een 1.6 TDI Bluemotion automaat, verbruik valt me wel tegen moet ik zeggen.

 

Gemiddeld 1 op 14

 

Snelweg en in de stad, dacht echt dat die 1 op 20 of 22 zou geven...

 

 

Hebben andere ook deze ervaring?

Mijn 'vind ik leuk' moest eigenlijk 'vind ik interessant'.

 

Da's een behoorlijk verschil tussen verwachting en realiteit.

 

Nu ben ik met mijn 1:16,5 ook niet helemaal gelukkig, maar ik verwachtte geen 1:25

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 'vind ik leuk' moest eigenlijk 'vind ik interessant'.

 

Da's een behoorlijk verschil tussen verwachting en realiteit.

 

Nu ben ik met mijn 1:16,5 ook niet helemaal gelukkig, maar ik verwachtte geen 1:25

 

Ja dus dat, nou weet ik niet waar het aan ligt, gisteren weer getank, ongeveer 60 liter, iets meer, en gaf aan 890km met volle tank.

 

 

Mijn oude vectra uit 2005, 1.9 TDI 150 pk gaf 1 op 20 makkelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Type: Passat CC 2010

Motor: 2.0 TDI 140pk (gechipt door Cardrik Tuning - geen idee hoeveel vermogen, moet nog steeds een keer rollen)

Versnellingsbak: handgeschakeld, 6 bak

% autosnelweg: ~90% (meestal CC op 100 of 110km/h)

Bandenmaat: 235/35/19 (2.7 bar) - 8,5J velgen

Verbruik: ~5.1 l/100km (eigen berekening)

 

1 op 19 op gewone diesel, 1 op 20 op Vpower/Ultimate (scheelt ongeveer 50km bereik). Overigens rijd ik dagelijks 130km waarvan ongeveer 100km snelweg en ik vind het wel een sport om zuinig te rijden, dus dat zal wel in mijn voordeel werken. :wink:

Realiseer je wel dat zuinig rijden slecht voor ongeveer alle onderdelen in motor/uitlaat is? CR motoren doen het beter als je lekker doorrijdt. @@Vdub had een speciale training vwb CR motoren en daar werd dit nogmaals aangehaald.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Roy, ben een beetje lost, moet ik een update laten doen?

Chippen ????

 

1:14 gemiddeld heb je wel een hele zware voet. Ik let nooit op zuinig rijden en gemiddeld 6.2L op 100km is vrijwel standaard. Af en toe wat langer stuk op de snel weg gereden wil dat gemiddelde kortstondig naar de 6.5L gaan maar zakt vrij snel terug naar de 6.2. Dit geldt btw ook voor de superb 1.6 tdi en de Passat 2.0tdi pd motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Type: Passat 2003 3BG sedan

Motor: 2.0 20V 130pk benzine

Versnellingsbak: handgeschakeld, 5 bak

% autosnelweg: ~80% (meestal CC op 100 of 120km/h)

Verbruik:'s ochtends vroeg naar het werk (grotendeels 100km/u door de verkeersdrukte en de airco heeft het makkelijk) ongeveer 1 op 14 volgens de boordcomputer en 's middags terug (grotendeels 120km/u met de airco op volle sterkte) gemiddeld 1 op 11,5 volgens de boordcomputer. 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Realiseer je wel dat zuinig rijden slecht voor ongeveer alle onderdelen in motor/uitlaat is? CR motoren doen het beter als je lekker doorrijdt. @@Vdub had een speciale training vwb CR motoren en daar werd dit nogmaals aangehaald.

 

Aha.... dat wist ik niet; als @@Vdub hier wat meer info over heeft houd ik me aanbevolen. Mag ook via PB als het dit topic anders vervuild.

 

Meestal wissel ik het af. 2x een tank normaal ("zuinig") rijden en dan even 1 tank wat sportiever zodat alles weer even lekker schoongebrand wordt. 4.0L/100km heb ik ook wel es gehaald toen ik de auto net had (17" velgen en Continental PremiumContact 6) en benieuwd was wat ie deed, maar dan rijd je echt als een bejaarde dus dat was eenmalig.

 

Overigens rijd ik gewoon de snelheid die je mag rijden (+10 km) en niet bv. 50 in z'n 6 ofzo hoor. :wink:

aangepast door OmeRoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Varieert bij mij van 1 op 16,5 bij flink door blazen tot 1 op 19,4 met eieren onder de voetjes.

Ik heb een 2.0 TDI CBAA met DSG standaard 136 pk.

DPF delete en een Cardrik behandeling.

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Chippen

 

1:14 gemiddeld heb je wel een hele zware voet. Ik let nooit op zuinig rijden en gemiddeld 6.2L op 100km is vrijwel standaard. Af en toe wat langer stuk op de snel weg gereden wil dat gemiddelde kortstondig naar de 6.5L gaan maar zakt vrij snel terug naar de 6.2. Dit geldt btw ook voor de superb 1.6 tdi en de Passat 2.0tdi pd motor.

 

 

Nou zware voet...... :mrgreen:

rij gemiddeld waar je 100 mag 120

En 65 waar je 50 mag

 

maar me rijstijl is niet veranderd ten opzichte van andere auto, alleen was dat 6 bak schakel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passat 3BG. 1.9 TDI 105pk, getuned naar 140pk (JDEngineering) en afgedopt.

BJ 2003. Km 333.333 en beetje erbij.

1 op 16 met BP Ultimate, 1 op 16,5 met Shell VPoweerrrrrrrrrrrr. 95% snelweg. Vlotte rijstijl, maar geen blazer.

 

Khoorde van de week dat er mensen waren die 1:20 halen. Dat stelde me wat teleur in mijn auto.

Hmmm. Heb wel een 5bak bedenk ik me net en ik rijd voornamelijk snelweg kms
Link naar reactie
Delen op andere sites

Whot?

Hey Roy, ben een beetje lost, moet ik een update laten doen?

Hey Roy, ben een beetje lost, moet ik een update laten doen?

Ik vroeg me af of het een motor is die een emissie update heeft gehad n.a.v. het NOx uitstoot schandaal.

Daarna gaat de motor vaker regenereren en loopt deze minder zuinig.

Maar misschien is het wel een nieuwer type motor.

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 1:14 klopt zeker niet.

 

De 1:16 is volgens mij wel redelijk normaal met dit gewicht.

 

Ook even afhankelijk of je lange of korte ritten maakt en met welke belading.

En wat voor soort wegen. En of men of boordcomputer of werkelijk verbruik praten.

Nogal wat zaken die kunnen afwijken.

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vroeg me af of het een motor is die een emissie update heeft gehad n.a.v. het NOx uitstoot schandaal.

Daarna gaat de motor vaker regenereren en loopt deze minder zuinig.

Maar misschien is het wel een nieuwer type motor.

 

 

Hmmmmmmmm, goeie, ik neem aan dat ik dit kan navragen bij VW?

 

Heb de auto pas 14 dagen, dus ik zou het niet weten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 1:14 klopt zeker niet.

 

De 1:16 is volgens mij wel redelijk normaal met dit gewicht.

 

Ook even afhankelijk of je lange of korte ritten maakt en met welke belading.

En wat voor soort wegen. En of men of boordcomputer of werkelijk verbruik praten.

Nogal wat zaken die kunnen afwijken.

 

 

Voornamelijk korte ritten doordeweeks, en lange ritten in het weekend, ga binnenkort op vakantie met de auto dan ga ik het beter in de gaten houden.

 

Boordcomputen en werkelijk komt aardig overeen BTW

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Type: B6 / 3C5
Motor: 2.0 TDI PD 140pk (180 pk chip)
Versnellingsbak: DSG 6
Bandenmaat: 225/40/18 (2.8 bar)

 

Ik hou hem op Spritmonitor zo goed mogelijk bij (laatste maanden iets minder) en daar kom ik op: 14,66 km/l of 6.8 l/100km

Wij rijden over het algemeen wel heel veel korte stukken 5-10km dus dat beïnvloed het verbruik wel negatief bij zo'n zware auto constant met koude motor....

 

https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/814033.html

aangepast door bbart
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden